ה-Asus ROG Claymore היא מקלדת מכנית מתקדמת, נוחה ויפה. עם יכולת לבחור היכן לחבר את ה-Numpad ואורות RGB הניתנים לתכנות, זו מקלדת שתרצו להשוויץ בה.

ה-ROG Claymore, היא אחת המקלדות המתקדמות של ASUS, מתוך ליין הגיימינג של החברה. המקלדת הינה מקלדת מכנית, עם ,תאורת RGB ואפשרות לחבר את ה-Numpad מימין או אפילו משמאל.

מקשים, בכל מיני צבעים

ה-Claymore היא מקלדת מכנית עם מתגי Cherry MX RGB (אדום, שחור, כחול או חום). כל מקש מאפשר מהירות ודיוק בתגובה, וגם מהווה חלק מאפקטי ה-RGB המעולים של המקלדת, המותאמת לשימוש עם טכנולוגיית Aura sync RGB LED של ASUS, עליה נרחיב בהמשך.

למי שלא מכיר, מקשי Cherry MX (במקרה הזה גם גרסת RGB) הם מקשים אשר נותנים למשתמש פידבק טוב יותר לגבי לחיצה, ובכך מקטינים את הסיכוי ללחיצה שגויה או אי-לחיצה בכלל. בנוסף הן כוללות מנגנון אנטי-גוסטינג המשתמש בטכנולוגיית NKRO, המאפשר להקיש על כמה מקשים שצריך בו-זמנית, מבלי שאף הקשה תתפספס.

המקלדת ניתנת לרכישה בשתי אופציות. הראשונה ללא ה-Numpad (לחצני המספרים), מה שנקרא TKL או Tenkeyless. האופציה השנייה היא רכישה עם ה-Numpad.

ה-Claymore היא המקלדת הראשונה בעולם בה ניתן לחבר את ה-Numpad למקלדת מצד ימין כרגיל, או אפילו מצד שמאל, לפי רצון המשתמש. זה מאפשר לכל גיימר למצוא את הפוזיציה האהובה עליו, ולמקסם את ההתאמה של המקלדת שלו לסגנון המשחק שלו.

יפה גם מחוץ לקופסא

המקלדת מגיעה בקופסה ממותגת כמיטב המסורת של מוצרי ROG, הכוללת תמונה של המקלדת מוארת בצבעי ה-RGB, עם הסברים בסיסיים לגבי הפונקציות הקיימות בה. בתוך הקופסה מגיעה המקלדת עטופה בתוך פאוץ' קטיפה (וכך גם ה-Numpad אם נרכש, בפאוץ' נפרד), 2 סטיקרים עם הלוגו של ASUS ROG, כבל USB נתיק וחוברות הדרכה.

כבר ממבט ראשון ניתן לראות שהמקלדת בנויה בשביל להרשים, כאשר אנו נתקלים בלוגו ASUS ROG הגדול הבולט על רקע עיצוב פסים בשחור (בהשראת תרבות המאיה).

המקלדת מפתיעה במשקלה, כ-943 גרם, אך זאת כיוון שהיא עשויה מאלומיניום, דבר אשר מקנה לה אחיזה טובה בשולחן, ותחושה של קשיחות ואיכות בנייה גבוהה.

בשני צידי המקלדת נוכל למצוא את חיבורי ה-Numpad, אשר אותו נוכל לחבר בשני הצדדים, לבחירתנו, ובגב המקלדת נמצא חיבור ה-Mini USB אליו יתחבר כבל ה-USB הנתיק שקיבלנו באריזה, דבר אשר הפך לאחרונה לסטנדרט במקלדות גיימרים ברמות הגבוהות. במקלדת זו לא נמצא חיבור USB נוסף לחיבור התקנים נוספים (או טעינת טלפון), דבר אשר עשוי להפריע לאלו מאיתנו שלא אוהבים להעביר כבלים רבים מהשולחן למחשב, או אין להם פורטי USB זמינים.

המעבר למכנית יפיל אתכם מהכסא

לאלו מכם ששוקלים מעבר למקלדת גיימינג/מכנית ממקלדת רגילה – מצפה לכם ואו רציני. המקלדת רספונסיבית, נוחה, ומקטינה את הסיכוי להקשות שגויות הודות לרווחים גדולים יחסית בין המקשים. החיסרון הגדול, לדעתי, של מקלדת מכנית, הוא הרעש שהיא מפיקה לעומת מקלדת ממברנות רגילה, ופה גם ה-Claymore לא שונה משאר המקלדות המכניות.

המקלדת אינה כוללת לחצני מולטימדיה עצמאים, כך שכאשר נרצה להפעיל פונקציית מולטימדיה, נצטרך ללחוץ על שני מקשים במקביל, דבר אשר לטעמי – אינו נוח. מצד שני, אלה אשר יקנו את ה-Numpad יקבלו גם גלגלת שמע, אשר מאפשר לשלוט על עוצמת השמע דרכה בצורה נוחה ואינטואטיבית.

ויהי אור!

אחד האלמנטים אשר חדרו לעולם הגיימינג בשנים האחרונות בצורה מסיבית הינו ה-RGB, וה-Claymore אינה חפה מפשע. כל מקש כולל תאורה אחורית אשר ניתנת לתכנות בעזרת תוכנת ה-Aura של ASUS. אני מודה שהאפקטים הקיימים במקלדת הם דיי מרשימים, וגרמו גם לי לצייץ בהתרגשות כמו ילד קטן.

כמובן, אחד האספקטים היותר נחמדים הוא היכולת לשלב את המקלדת ביחד עם מוצרים נוספים של ASUS התומכים ב-Aura Sync RGB LED, וליצור אפקט אחיד ומתוזמן בכולם יחדיו, עם 8 אפקטי תאורה שונים, או אפשרות להתאמה אישית של התאורה.

בנוסף, ניתן לשנות ולהפעיל פקודות מאקרו (ואפילו כמה במקביל), ואם יש לכם לוח אם מסדרת ROG אז גם תוכלו לעשות Reboot למערכת, לשלוט במהירויות המאווררים שלכם, ואפילו לבצע OC ולגשת ל-BIOS בעזרת מקשים חמים (Hotkeys) יעודיים במקלדת.

לא סתם עוד מקלדת

ה-Claymore היא ללא ספק המקלדת הכי מהנה שיצא לי לעבודה איתה. המקשים רספונסיביים ונוחים, העיצוב מגניב ומושך את העין, אפקטי התאורה מדויקים ויפים, והמקלדת כולה כאילו צועקת "יוקרה", כך שעושה רושם ש-ASUS השקיעו מחשבה רבה בכל רבדי התכנון של המקלדת, ובהצלחה רבה.

מחיר המקלדת הוא כ-700 שקלים לגרסת ה-CORE, שהיא ללא ה-Numpad, וכ-800 שקלים לגרסה המלאה הכוללת את ה-Numpad. 

אז למי מכם שתקציב הוא לא שיקול, ורוצה מקלדת ללא פשרות, כזו שהוא יוכל להשוויץ בה בפני חבריו, אז ה-ASUS ROG Claymore היא ללא ספק בחירה מעולה.