ה-SteelSeries Apex 9 TKL היא מקלדת בעיצוב נקי ויפה שפונה לאלו מכם שמעוניינים במקלדת עם מקשים אופטים ורגישות משתנה של המקשים – אבל לא צריכים את רמת הרגישות בכל מקש ומקש כמו שיש ב-Apex Pro Mini.

לפני מספר חודשים הכריזה חברת SteelSeries על ליין אפ חדש של מקלדות, מתוכן כבר יצא לנו לסקר את ה-Apex Pro Mini, ובעוד שזו כנראה אחת המקלדות הכי טובות בשוק, היא קצת קטנה מידי לרוב האנשים. בדיוק בשביל אלו שרוצים מקלדת עמוסת פיצ'רים אבל בגודל מלא, החליטו בסטילסיריז להוציא מקלדת קצת יותר גדולה עם קצת פחות פיצ'רים (אך לא הרבה), ה-SteelSeries Apex 9.

ה-SteelSeries Apex 9 מגיעה בשתי צורות, האחת היא TKL (tenkeyless), המכונה בשוק גם מקלדת 75%, והשנייה היא בתצורת מיני, הידועה בתור 60%. היום אנחנו נבחן את גרסת ה-TKL של ה-Apex 9, אך המקלדות זהות כמעט לחלוטין מלבד הגודל שלהן.

SteelSeries Apex 9 TKL

שתי המקלדות הן מקלדות חוטיות, מגיעות עם הטכנולוגיה החדשה שנקראת OptiPoint והן שתיהן מגיעות עם מקשים ליניארים אופטים אשר אתם יכולים להחליף אם אתם רוצים. למקשים אלו יש אפשרות לשתי הפעלות (או פקודות) על אותו המקש, כלומר יש לכם שתי נקודות הפעלה (1mm ו-1.5mm) – בדיוק כמו ב-Apex Pro Mini, אך הפעם נתנו לכם שני פרופילים שתוכלו לנוע בניהם, במקום שתגדירו את זה לכל מקש בנפרד.

חזקה עם עיצוב נקי

מבחינת גודל, ה-SteelSeries Apex 9 TKL מגיעה עם סט המקשים המרכזי המוכר, כולל מקשי ניווט וחצים וכמה מקשי מולטימדיה וגלגלת, אך ללא אזור המספרים (ולכן היא TKL), המסגרת והחלק העליון שלה עשויים מאלומיניום תעופתי חזק ועמיד (למרות שהמסגרת עצמה היא מפלסטיק) ומקשי עצמם הינם מקשי PBT.

למקלדת יש את אותו עיצוב מינימלי שראינו כבר ב-Apex Pro Mini. האמת, יש דמיון כמעט מדויק בין הנראות של שתי המקלדות. ההבדל העיקרי הוא כמובן הגודל, כלומר ב-TKL יש יותר ריווח ומקום מהמקלדת הקטנטונת למקשי מדיה. בחלק האחורי של המקלדת תוכלו למצוא שני זוג של רגליות כפולות, שבעזרתן תוכלו לקבוע את הגובה שאתם אוהבים את המקלדת שלכם, ובאמצע החלק האחורי תוכלו למצוא לשונית מגומי אשר מתחתיה נמצא שולף מקשים בצבע הכתום זוהר של החברה.

SteelSeries Apex 9 TK USB-C

החיבור של המקלדת מתבצע בעזרת כבל USB-C נתיק (היא מגיעה עם כבל USB-C to USB-A ארוך של כ-1.8 מ'), שמתחבר לשקע באזור העליון שמאלי של המקלדת.

שימוש יומיומי VS גיימינג איכותי

כמו שציינתי קודם, המקלדת החדשה מגיעה עם מקשים אופטים עם טכנולוגיית OptiPoint של החברה. המקשים עצמם ניתנים לשליפה, והם מגיעים עם אפשרות מובנית של 2 נקודות הפעלה (ולא הפעלה כפולה שנכון להיום קיים אך ורק ב-Apex Pro Mini), כל אחת מהן ברגישות שונה.

בעוד שה-SteelSeries Apex 9 בנויה ממקשים נשלפים כך שכעיקרון ניתן להכניס כל מקש אחר, היא תומכת אך ורק במקשים אופטים ולא מכאנים. בנוסף, החברה הודיעה כי המקשים שלהם עובדים אך ורק עם מקשי OptiPoint, בעוד מקשים מחברות צד שלישי כן עדיין יתאימו למקלדת, אך מקשים עם "בית" שחור כנראה יספגו יותר מידי אור בשביל לאפשר דיוק נכון (למי שלא יודע, למקשים עם טכנולוגית OptiPoint יש "בית" לבן).

APEX 9 TKL Modes

ל-SteelSeries Apex 9 יש שתי נקודות הפעלה ברגישות שונה – 1mm ("מצב גיימינג") ו-1.5mm ("מצב הקלדה"). אתם יכולים בקלות לעבור בניהם בעזרת לחיצה על המקש עם הלוגו של סטילסיריס והאותיות "I\O" או פשוט בתוכנה של החברה. בהתחלה היה לי חשש שהרגישויות השונות לא מספיק רחוקות אחת מהשניה, אך לאחר שימוש ממושך במקלדת עם שינוי בין שני המצבים, אני יכול לומר שזה בהחלט עושה את ההבדל.

ההקלדה על המקלדת (כשאתם במצב הקלדה) מאוד נעים וזורם בהתחשב בכך שמדובר על מקלדות עם מקשים ליניארים במקום המקשים הקליקים הטקטאלים שנפוצים במקלדות גיימינג. למקשים של המקלדת יש כוח הפעלה נמוך יותר (כ-35g) וגם מרחק תזוזה קצר יותר (3.4mm) ביחס למקשי Cherry MX אדומים מכאנים, אז ההקלדה על המקשים יכול להרגיש שהם קצת "חופשיים" ולוקח זמן קצר להתרגל לזה, במיוחד אם אתם מגיעים ממקשים יותר כבדים, לא ליניארים, מכאנים.

SteelSeries Apex 9 TK Key Removal

לעומת זאת, תחושת השימוש ב-SteelSeries Apex 9 לגיימינג היא חוויה הרבה יותר טובה – דבר שאי אפשר לומר שמפתיע אותנו, מאחר ומקשים לינארים, אופטים או לא, בדרך כלל יתנו לכם חווית משחק טובה יותר מחווית הקלדה. על פי חברת SteelSeries, יש למקשים זמן תגובה של 0.2ms ואפס זמן של חזרה למקום, מה שמתבטא בתחושה של זריזות בזמן השימוש במקלדת (הם באמת מאוד זריזים), במיוחד ב"מצב הגיימינג", שמאפשר לחיצות מאוד עדינות ותגובות מאוד מהירות.

SteelSeries GG ומלא RGB

כמו כל ציוד הגיימינג של SteelSeries, גם ה-SteelSeries Apex 9 עובדת ביחד עם התוכנה של החברה, ה-SteelSeries Engine. המקלדת מגיעה עם פריסטים מוכנים לקיצורים שונים. והתוכנה לא נחוצה בשביל להחליף בין המצבים השונים שהזכרתי קודם (גיימינג והקלדה), מעבר בין פרופילים שונים (מקש לוגו + F9), הקלטת מקרו (מקש לוגו+F10) וכיוון הבהירות של המקשים לכל מקש (מקש לוגו + F11/F12).

בעזרת שימוש בתוכנה תוכלו למפות מחדש כמעט את כל המקשים (כולל את מקש הפונקציות) ולהכין לכם 5 פרופילים שונים שישארו על המקלדת. הכפתור היחיד שאותו לא תוכלו למפותה הוא כפתור המדיה ה-multi-function והגלגלת/כפתור ווליום. כמובן שלא תוכלו גם להגדיר רגישות שונה לכל מקש (כמו שתוכלו לעשות ב-Apex Pro Mini), אלא אתם רק תוכלו להעביר את כל המקלדת ממצב גיימינג למצב הקלדה.

SteelSeries Apex 9 TKL Media Button

כמובן, שאין מקלדת מושלמת בלי האפשרות לשלוט בתאורת RGB שלה. תוכלו לשנות את תאורת ה-RGB של כל כפתור ולתת לכל מקש אפקט משלו. כל כפתור יכול להיות מתוכנן לשלושה מצבים: אקטיבי, ראקטיבי ודומם. אם אתם רוצים, אתם יכולים לשמור פרופילים שונים של תאורה בתוכנה ואתם יכולים לקשר אותם לפרופילים הראשיים של המקלדת.

גודל מושלם למקלדת עם המון פיצרים יעילים

ה-SteelSeries Apex 9 TKL היא מקלדת אשר מעוצבת בצורה נקייה ויפה אשר פונה לקהל שמעוניין במקלדת עם מקשים אופטים ורגישות משתנה של המקשים – אך רק אם הם לא צריכים את האפשרות הגדרת הרגישות של מעל 0.1mm לכל מקש ומקש כמו שיש ב-Apex Pro Mini.

התצורה הגדולה יותר של ה-Apex 9 בהחלט יכולה להיות פלוס רציני לאלו שלא אוהבים את תצורה של המיני (60%) אך גם רוצים יותר מקום מהתצורה המלאה. המקשים המתחלפים זה תוספת נחמדה אך זה לא ממש ורסטילי כמו שזה נשמע, מאחר וזה רק תומך במקשים של החברה עצמה ושעוד לא יצאו לשוק.

מבחינת המחיר, שתי המקלדות, הן ה-Apex 9 TKL והן ה-Apex 9 Mini, זולות יותר מה-Apex Pro Mini, אבל זה עדיין לא אומר שזו מקלדת זולה. עם עלות של כ-751 ש"ח שתי המקלדות הן למעשה ממוקמות בטווח הגבוה של מקלדות הגיימינג, אך בהתחשב בכמות הטכנולוגיה שיש בהן – זה בהחלט לגיטימי.

ה- SteelSeries Apex 9 TKL סופקה ע"י חברת Bconnect, נציגת SteelSeries בישראל