ה-Logitech 413 SE היא מקלדת שעושה בדיוק את מה שהיא אמורה לעשות. היא מקלדת מלאה, פשוטה, מכאנית ועם איכות בנייה גבוהה, וכל זה במתחת ל-500 ש"ח. המקלדת מצליחה להראות מה היא יכולה, למרות הפשרות שהחברה נאלצה לעשות בשביל לעמוד בתג המחיר. המקשים רועשים ונוקשים וההתממשקות עם התוכנה של Logitech חסרה.

בשנת 2017 יצאה לה ה-Logitech G413, מקלדת מכאנית פשוטה ומוצלחת עם תאורה אדומה. עכשיו, לוג'יטק שחררה את הגרסה המחודשת שלה, ה-Logitech G413 SE, שגם היא מקלדת מכאנית פשוטה אך הפעם עם תאורה לבנה יפה ועם סוויצ'ים מסוג "Long Hua" מחברת Kailh.

בדיוק כמו קודמה, גם היא במחירים של סביב ה-400 שח, לעומת הרבה מקלדות מכאניות אחרות באיזור ה-600 ש"ח ומעלה. בנוסף, היא אחת המקלדות היפות שיצא לי להשתמש בהן, יחד עם גוף מתכת פשוט ונקי וללא שום מקום מבוזבז.

Logitech G413 SE Mechanical Keys Keyboard

ה-Logitech G413 SE מאפשרת לגיימרים לרכוש מקלדת מכאנית בלי לקרוע את הכיס. האם לפנינו מקלדת שוברת שוק, או האם הפשרות בשם המחיר היו מוגזמות? יצאנו לבדוק.

המון מקלדת במעט שטח

חייבים לשבח את Logitech שהצליחו לדחוף כמה שיותר מקלדת בכמה שפחות שטח. בעוד שרוב המקלדות המלאות הן סביב ה-48 ס"מ רוחב ויכולים לתפוס כמות יפה של שטח העבודה שלכם, ה-Logitech G413 SE היא רק 43 ס"מ ואין בה שום שטח מבוזבז. אין כמעט מסגרת ויש רק לוגו קטן של Logitech G בפינה הימנית העליונה.

מצד שני, העיצוב הפשוט והקומפקטי מגיע עם מחיר גבוה; אין שום מקשי מקרו, אין מקשי שליטה במדיה, אין תאורה מתחלפת או אפשרויות שליטה בהן, ואין מצבי משחק. בנוסף, המקלדת לא מגיעה עם משענת לידיים, מה שמובן בהתאם למחיר של המוצר אבל גורם למקלדת להיות קצת לא נוחה לשימוש, בגלל הזווית שלה.

Logitech G413 SE Fn Keys

אולם, במקלדת ישנם מקשי פונקציה שנותנים קצת שליטה דרך המקלדת: שליטה בבהירות של תאורת המקלדת, קצת מקשי מדיה, פתיחת מחשבון ועוד. מאחר והמקלדת ה-Logitech G413 SE אינה ממתמשקת עם התוכנה של לוג'יטק, אתם תמצאו את עצמכם משתמשים בקיצורים הללו די הרבה במקום להשמש במקשיים יעודיים.

עיצוב על גבי נוחות

החיסרון הגדול של המקלדת הזו הם המקשים שלה, בתור משהו שמשתמש במקלדת רוב היום שלו, אני כן מעדיף מקלדת עם סוויצ'ים מכאנים על ממברנות. אבל אין יותר זול מסוויצ'ים מסוג Long Hua. הסוויצ'ים הללו שייכים לחברה בשם Kailh, ואם לא נתקלתם בשם הזה, זה כי הם לא ידועים בתור הסוויצ'ים הכי איכותיים בשוק.

מקשי ה-Long Hua אמורים לחקות את ההרגשה של הסוויצ'ים החומים של חברת Cherry MX, עם הרגשה טקטילית ומקשים בצבע חום, אך פה נגמר הדמיון. מקשי ה-Long Hua מרגישים קשיחים ולא נוחים לשימוש; לחיצות קלות על המקשים לא יעזרו לכם פה כלל, אז הם לא ממש מרגישים שונה ממקשים ליניארים, ואף הרבה יותר רועשים.

Logitech G413 SE Long Hau Switch

זה לא שהמקשים עצמם נוראיים, כן? הם סבירים בנוחותם להקלדה, הם פשוט היו פחות נוחים לי ממקשים במקלדות אחרות באותה הרמה. קצת קשה להעביר במילים את התחושה, או כמה לא הם לא היו לי נעימים לשימוש.

איפה הפיצ'רים?

כאמור, אחד הדברים המבאסים במקלדת ה-Logitech G413 SE זה חוסר הפיצ'רים שלה. אין מקשים לתכנות, מקשי מקרו ואפילו אין פשרות להגדיר את מקשי הפונקציה למקשי מדיה. המקלדת לא יודעת לתקשר עם ה-Logitech G Hub של החברה, אבל גם בהנחה אם כן, אני לא ממש יודע אם הייתם יכולים לשנות שם משהו.

פ'יצר ששווה לציין לטובה זה התאורה האחורית של המקלדת; האור הלבן נעים למראה ואפשר להנמיך ולהגביר את העוצמה שלו, או לסגור אותו לחלוטין אם תרצו. יש מספר אפשרויות של אפקטי תאורה שאתם יכולים לבחור מהם, אך הם כולם די מעצבנים חוץ מהבסיס של דולק או כבוי.

Logitech G413 SE Numpad

מבחינת ביצועים בגיימינג, המקלדת עושה את מה שהיא אמורה לעשות, בשימוש במקלדת בזמן משחק במשחקים שונים מז'אנרים שונים כמו Apex Legends או Civilization VI המקלדת הגיבה יפה לכל פקודה. זה די חבל שאין מצב משחק, כך שאם אתם בטעות לוחצים על ALT-Tab או על כפתור הווינדוס אתם תמצאו את עצמכם מחוץ למשחק.

הייתה יכולה להיות יותר טובה

בעוד שאני לא יכול להמליץ על ה-Logitech 413 SE, באופן אישי, היא כן מצליחה לעשות את מה שהיא אמורה לעשות. החבר'ה בלוג'יטק מעולם לא אמרו שהם מכוונים למקם אותה בטופ של הטופ, הם פשוט הבטיחו שה-G413 SE תהיה מקלדת מכאנית מלאה, באיכות בנייה גבוהה, ובמחיר מאוד תחרותי, וזה נכון.

לצערי, זה די מסכם את מה שניתן לומר על המקלדת. אין בה כל אופציה לקוסטמיזציה וחסרים לה פיצ'רים בסיסיים שקיימים ברוב המקלדות המלאות המודרניות בשוק. זה די חבל, כי עם שינויים קלים לעיצוב שלה, ה-Logitech G413 SE הייתה יכולה להיות מקלדת מכאנית מעולה למי שמחפש מקלדת פשוטה עם השם הידוע של Logitech, שאומר המון על איכות המוצר.

למרות ההתפשרויות שהחברה נאלצה לעשות בעקבות המחיר, מקלדת ה-Logitech 413 SE נמצאת בנקודה מצוינת מבחינת עלות/תועלת של מקלדת מכאנית. זה כיוון ומהלך יפים מבחינת לוג'יטק; הנסיון שלהם לבחון את מה שהם יכולים לעשות עם מקלדות מכאניות בעלות נמוכה יוכל להתרגם בעתיד למקלדת תקציבית ומעולה עם שינויים קלים בלבד.

מקלדת ה-G413 SE סופקה על ידי Logitech ישראל