לאחרונה Valve עשתה שינוי בקוד של Steam, כך דווח על ידי SteamDB אשר עוקבים אחרי שינויים שנעשים בתוכנה, באפליקציות שלה, ובמאגר המידע ומספקים נתונים נוספים ממה שמשתמש רגיל ב-Steam מסוגל לדעת.

פאבל דיונדיק (Pavel Djundik), מהיוצרים של SteamDB, צייץ כי חזרה שורה אשר מציינת את "Neptune", שלט של Valve שנמצא בפיתוח, ומקשרת אותו ל-"SteamPal". נכון, גם אני לא מבין איך ניתן לקשר זאת לשמועה שקורמת עור וגידים בימים האחרונים בה Steam מפתחת קונסולת משחק ניידת.

מצד שני, אנו מדברים על עולם הגיימינג ויכול להיות שהקורא מתאים את העולם לציפיות שלו, רק חבל שבניגוד למקרה האחרון של Microsoft אשר "הפכה" את ה-Surface Duo ל-XBox נייד, כאן הביסוס לשמועה היא רק שורות קוד שמתווספות ל-Steam.

למשל, ישנן שורות כמו "neptuneGamesCollection" או "Device Optimized Games" שפאבל מציין, אך זה כמו שאגיד שמהשורה בה כתוב "Bluetooth" ניתן להוכיח כי למכשיר העתידי תהיה אפשרות חיבור Bluetooth שממנה ניתן להתחבר לאוזניות או לטלפון הנייד ולבצע ממנו שיחות.

מה שכן יכול לחזק את הטענה שאולי Valve תעשה את הצעד לכיוון קונסולה או משהו בסגנון הוא שגייב ניוול (Gabe Newell), המייסד של Valve, דיבר בפני תיכוניסטים בניו-זילנד וכאשר נשאל "האם Steam הולכת לשדר משחקים לקונסולות או שהיא הולכת להישאר ב-PC?", הוא השיב כי "עד סוף השנה התשובה לשאלה תהיה ברורה יותר, אבל היא לא מה שאתה מצפה לו". הציטוט הזה הופיע ברדיט ונמחק, כך שיש מצב שניוול קישקש קצת יותר מדי וניסו לשמר את אלמנט ההפתעה.

אתר בשם Ars Technica ציין שמקור שלו טוען שהמערכת תהיה מבוססת לינוקס (Linux) עם מסך מגע ושלטים, והיא תוכל להתחבר לצגים גדולים יותר באמצעות כבל USB Type-C. כל הטוב הזה מכמה שורות קוד, מי היה מאמין.

להזכירכם, ל-Steam קיים כבר שלט בעיצוב מיוחד המאפשר שליטה ברמה אחרת על המשחקים שלכם בעוד Steam Link (שסיים את דרכו ב-2018 משום מה) מזרים את המשחקים שלכם מהמחשב אל הטלוויזיה. הבעיה היא שלפי חוות דעת רבות השלט לא נוח מאוד ומצריך הסתגלות יותר ארוכה.

אם נלך עוד מעט אחורה, ב-2015 הושקה פלטפורמת Steam Machine של Valve שרצתה להכניס את Steam לתוך קונסולה. אך החברה שמה לעצמה מקל בגלגלים כאשר שחררה את Steam Link הנ"ל וכצפוי המוצר לא נמכר.

לדעתי, לקונסולה כזו בהחלט יש זכות קיום; זה ייתן תחרות נוספת בשוק הקונסולות, ומאחר שלרבים מאיתנו יש כבר ספריות סטים מכובדות, בהתחלה רק נצטרך את הקונסולה על מנת לשחק, מה גם שגם על משחקים יחסית חדשים יש לפעמים מבצעים טובים בסטים ודומיו.

כל מה שנותר זה ש-Valve באמת יצליחו לעשות כאן מה שהם לא הצליחו לעשות עם ה-steam Link