ביום חמישי האחרון התקיים האירוע של Microsoft ובו חשפו את המשחקים הצפויים ל-Xbox Series X. אחד מהם היה חשיפה ראשונה למשחק חדש של הכותר הפופולרי Fable. המשחק, שמפותח על ידי Playground Games מציע התחלה חדשה לסדרת המשחקים הזו.

למי שלא מכיר, Fable היא סדרת משחקי תפקידים המתרחשת בממלכה הדמיונית של Albion וכל כותר מייצג תקופה אחרת באותו עולם, הראשון שבהם מתרחש בתקופה המקבילה לאירופה של ימי הביניים וראה אור לראשונה בשנת 2004. Fable 2 מתרחש 500 שנה אחרי ומתאר את קורות ממלכת Albion בתקופה הדומה לעידן הרנסנס של המאה ה-17 והמשחק Fable 3 מתרחש בעיצומה של המהפכה התעשייתית בממלכת Albion. סדרת המשחקים הזו מאז ומעולם ניחנה בחוש הומור בריטי טוב ולא לקחה את עצמה ברצינות יתרה ולפי הקדימון נראה שגם הפעם נהנה מהומור מתוחכם.

בעוד ש-Fable 3  יצא ב- 2010 ניסתה המפתחת המקורית, Lionhead Studios (שגם אחראית על משחקי Black&White), לפתח את המשחק Fable Legends שמתרחש כרונולוגית לפני המשחק הראשון, בסגנון Co-op של עד ארבעה משתתפים. למרבה הצער, חברת Lionhead Studios נסגרה ב- 2016 והמשחק לא ראה אור מעולם.

בעוד שה- Teaser Trailer לא חושף הרבה מעבר לפיה שמרחפת לה ביער ונבלעת על ידי צפרדע, מידע מעניין הגיע דווקא ממקור אחר. העיתונאי הצרפתי CronoTK חשף בציוץ בצרפתית שהמשחק יהיה ביקום של Fable ויהיה בסגנון MMO (מצטער, לא יהיה Fable 4). לאחר מכן יצאו מספר הכחשות של בכירים ב- Microsoft ואותו עיתונאי הוציא הבהרה שזה לא יהיה MMO כמו World of Warcraft אלא משחק לשחקן יחיד עם אלמנטים של MMO, כמו Co-op. כזכור, היו תוכניות למשחק Co-op בעולם של Fable שנגנזו לפני ארבע שנים ושמועות עיקשות טענו שהן עדיין עשויות להתממש.

הקדימון המשעשע הראה גם את החרב המעניינת שמזכירה קצת את אקסקליבר וגרמה לי לתהות באיזה תוקפה של Albion יתרחש המשחק. ב- Xbox ציינו שהמשחק יהיה התחלה חדשה לסדרת המשחקים ויכול להיות שנראה מעין Reboot לסדרה. בנוסף, ניתן לראות תמונות אומנות של קונאר קרוס (Conar Cross), ארט דיירקטור בחברת Playground שעבד על משחק תפקידים שעוד לא הוכרז נכון לחודש מאי 2020.

יהיה מעניין לראות איך Playground יבצעו את החזון של Lionhead Studios וכמה נאמן למקור יהיה המשחק החדש, האם הוא אכן יהיה משחק מרובה משתתפים או שיישאר כמשחק לשחקן יחיד. Fable הוא עוד כותר מצוין שמתווסף לרשימה הארוכה של משחקים שייצאו יחד עם ה- Xbox Series X בסוף שנת 2020.