בסוף השנה שעברה נחשף הדור החדש של הקונסולות לבית Xbox – המכשיר העונה לשם Xbox Series X. סיפרנו לכם את כל מה שגילינו באותה תקופה ועתה הגיע הזמן לעדכן בנתונים החדשים שנחשפו על ה-Xbox לאחרונה.

התכונה החדשה והמעניינת ביותר שנחשפה ל-Xbox Series X היא היכולת של המכשיר לשמור את הנקודה בה נעצר המשחק. גם אם כיביתם את המכשיר, ניתן יהיה לחזור לאותה נקודה בה סיימתם לשחק במשחק, גם מבלי לשמור את המשחק בכלל. רק תדליקו את המשחק והוא יחזור לאותה נקודה בדיוק בה סיימתם. זאת ועוד, אפשר יהיה לעשות זאת עם כמה משחקים בו זמנית. ניתן יהיה לדלג ממשחק למשחק והקונסולה תזכור את הנקודה המדוייקת שבה סיים השחקן לשחק ותחזיר אותו לשם מבלי לטעון שמירות ומבלי לאבד זמן.

אחד ממנהלי החברה לארי הריב (Larry Hryb) סיפר בפודקאסט שהוא אפילו הצליח לבצע שחזור מהיר של משחק לאחר שהוא ביצע עדכון תוכנה ואיתחל את הקונסולה. היכולת הזו, שעלולה לייתר את הצורך בשמירה מתבצעת בזכות כונן ה-SSD החדש שיש בקונסולה. הריב הסביר כי "הכונן המהיר מאפשר לדלג בין משחקים שונים במהירות ולחזור כל פעם לאותה הנקודה ללא מאמץ, פעם אחר פעם."

קונסולת ה-Xbox Series X מכילה מעבד גרפי עוצמתי עם ביצועים של 12 טרה-פלופים (Teraflops) של יכולת עיבוד גרפי הודות לשבבי AMD הנמצאים שם. חלקכם כמובן מעולם לא שמע את המושג Teraflops ואין לו מושג אם 12 זה הרבה או לא. אל דאגה, אני כאן כדי להסביר.

המונח FLOPS (פעולות צפות לשניה) מדבר על יכולת המחשב לחשב פעולות צפות. אלו הן פעולות עיבוד עתירות חישוב, והיחידה הזו מודדת את כמות החישובים הללו שהמעבד מסוגל לעבד בשניה. טרה זהו בעצם 10 בחזקת 12. ולכן 12 טרה-פלופים זו היכולת לעבד 12 טריליון פעולות FLOPS בשניה. וזה לא רע בכלל. אמנם, חישובי FLOPS הם לא המבחן האולטימטיבי ליכולות של מחשב אבל זה הסטנדרט העולמי היום. לשם השוואה, מחשב העל של IBM מחזיק בשיא היום של 100,000 טרה-פלופים. 12 טרה-פלופים זה בערך פי 2 מה-Xbox One וכנראה שפי 2 מה-PlayStation 5. אם נרצה להשוות את זה לכרטיסים גרפיים של NVIDIA, הוא ממוקם בין ה-Geforce 2080 Super (עם 11.1 טרה-פלופים) וה-Geforce 2080 TI (עם 14.2 טרה-פלופים).

החברה טוענת כי פיתחה לסדרה החדשה מערכת הצללה חדשה, Variable Rate Shading. מערכת זו משפרת את ההצללה במשחק ומעלה את קצב הריענון והרזולוציה מבלי לפגוע בביצועי המכשיר. כמו כן היא תיישם את ה-Ray Tracing לתוך הקונסולה ותתמוך בתאורה דינמית ומציאותית יותר, כפי שאנחנו מכירים מהסדרה החדשה של NVIDIA.

גם השלט החדש צפוי לקבל שדרוג, ויהיה מהיר יותר ומדויק יותר הודות לטכנולוגית תקשורת חדשה בין השלט למערכת. פרוטוקול התקשורת החדש מקצר את ההשהיה בין השלט לקונסולה ומאפשר תגובה מהירה יותר של המכשיר ללחיצות על הבקר.

תמיכה נוספת תגיע מכיוון HDMI 2.1 ותאפשר הקטנה של ההשהיה מהקונסולה לטלוויזיה. כמו כן, המערכת תתאים את עצמה לטלוויזיה אליה היא מחוברת ואת קצב הריענון המותאם למכשיר. עוד חדשות מעניינות, קונסולת ה-Xbox Series X תתמוך ב-120FPS, תכונה שמאפשרת למפתחים ליצור ריאליזם גבוה מאוד או קצב משחק מהיר.

אחת התכונות הכי מעניינות מבחינה צרכנית היא Smart Delivery. כבר דובר על כך שהקונסולה תתמוך לאחור עד למשחקי הקונסולה המקורית Xbox. אבל בנוסף לכך, במשחקים החדשים של Xbox Game Studios כל המשחקים יותאמו לכל אחת מהקונסולות ולא יהיה צורך לקנות את אותו המשחק פעמיים. כלומר, מי שרכש משחקים ל-Xbox One, יוכל להשתמש בהם גם בסדרה החדשה, כאילו רכש אותם עבור הסדרה החדשה, ולא יצטרך לקנות אותו שוב כדי לקבל את המשחק עם התאימות ל-Xbox Series X.

אם קניתי משחק של Xbox One ואני רוצה לשחק בו בדור החדש, אני לא צריך לקנות אותו שוב כדי שיתאים לדור החדש, אני אוטומטית אקבל את המשחק בגרסה החדשה. ואם אקנה משחק ב-2021 שמיועד ל-Xbox Series X, וזמין בספריה של ה-Xbox One, אני אקבל גם את הגרסה המותאמת ל-Xbox One.

זה מהווה שינוי צרכני חשוב שגם מאפשר לשדרג בשקט לדור החדש, וגם שומר על רלוונטיות לדורות הישנים יותר של Xbox. כרגע ההתחייבות לכך היא רק מצד החברות הבנות של Microsoft, אבל כבר ראינו ש-CD PROJEKT RED הבטיחה לעשות כך גם עם Cyberpunk 2077. בנוסף, החברה תמשיך לספק את שירות ה-Xbox Game Pass גם למכשירי הדור החדש שיוכלו ליהנות משירותי מנוי משחקים כפי שהיה עד עכשיו.

Microsoft ממשיכה לייצר כותרות עם הדור החדש ונראה שהם לוקחים ברצינות את התחרות על לב הצרכן. אנו נמתין בשקיקה להגעת הדור הבא ועד אז מבטיח לעדכן אתכם בחדשות החמות ב-"מלחמת הקונסולות."