רובנו מכירים ואף שיחקנו במשחק הפאזלים המופלא Portal וההמשך המצויין שלו, ואם נהיה כנים, כולנו תמיד רצינו עוד ממנו. מאז, כמובן, לא יצא משחק נוסף בסדרה (פרט לספינאוף Bridge Constructor Portal), אבל מה שלא ידענו עד לא מזמן, זה שדווקא היה משחק נוסף בתכנון. Valve עבדה על משחק מקדים ל-Portal תחת השם F-Stop קצת אחריי שיצא Portal 2, שנחשף בסדרה דוקומנטרית אינטרנטית בשם Exposure.

F-Stop היה שם הפרוייקט עליו עבדה Valve לתקופה קצרה, עד שלבסוף היא החליטה לנטוש אותו. על פי המפתחת, המשחק היה אמור להתרחש בסביבות שנות ה-80 בעולם של המשחק האיקוני, כעשרים שנה לפני הסיפור המקורי. Valve התייחסה למשחק ולביטולו כבר ב-2011 בספר אינטראקטיבי שהיא פרסמה, אבל לא נכנסה לפרטים.

אבל לאחרונה וללא הכנה מראש עלו לרשת סרטונים שמציגים את מה שיכול היה להיות במשחק ואת המשחקיות שלו. בצעד חריג למידי, נתנה המפתחת את הסכמתה לשחרר את הסירטונים הללו ברשת. המפתחת LunchHouse Software פרסמה סרט דוקומנטרי כחלק מסדרה בשם Exposure, בה היא הציגה את המכניקה המקורית של המשחק אותו ניסתה ליצור Valve.

כפי שניתן לראות בסרטון, הטכנולוגיה המלהיבה בה משתמש המשחק היא למעשה מצלמה מיוחדת בשם Aperture Camera. יכולות המצלמה מרשימות ומאד מעניינות – היא מצלמת ומדפיסה את מה שצילמתם, ואז אתם יכולים לשלב את הפריט שבמצלמה לתוך העולם שבמשחק. אני רק יכולה לדמיין אילו פאזלים מתוחכמים היה אפשר לשלב במשחק עם מכניקה מרשימה שכזו.

מכניקת המצלמה הייחודית הזו נצפתה לאחרונה גם באב טיפוס של המפתח מאט סטארק (Matt Stark) שצייץ לאחרונה סרטון עם דמו למכניקה הזו.

נכון לעכשיו, אנחנו עוד לא ממש יודעים למה Valve בחרה לשתף את הקוד בצורה נדיבה שכזו, או מדוע היא בחרה לאפשר את החשיפה הזו. בינתיים, LunchHouse Software רק מתעדים את הקוד במסגרת הסדרה, ונשאר רק לקוות שבהמשך הם ישתמשו בקוד כדי ליצור ממנו משחק חדש.