במהלך תערוכת Gamescom 2019, ניתנה לי האפשרות לשחק ב-Boundary, משחק First Person Shooter המוקדש כולו לחווית Multiplayer בחלל. המשחק מפותח על ידי הסטודיו הסיני Surgical Scalpels Co ומופץ על ידי Huya.
בתחילה, כאשר צפיתי בטריילר לקראת התערוכה, הייתי מעט סקפטי. הגרפיקה נראתה מעט גסה, ונדמה כי יש עוד לא מעט עבודה על משחק שעתיד לצאת בקרוב. כשהתיישבתי עם צוות הפיתוח של המשחק, התבדיתי במהרה.
הדמו שהוצג בפניי רץ על גבי ה-PlayStation 4 Pro עם גרפיקה מדהימה וחלקה, כאשר שבירת קרני-האור על גבי החללית משכנעת מאוד, המודלים של האסטרונאוטים נראים מצוין, ובכלל – עושה רושם שהמשחק Boundary מנצל את יכולות החומרה של קונסולות ה-PS4 Pro בצורה מיטבית, וצוות הפיתוח דחף את מנוע ה-Unreal למקסימום האפשרי.
המשחק Boundary הוא Shooter המבוסס על תפקידים (Class Based), בדומה ל-Team Fortress, וכל תפקיד שונה מהשני. ישנם 6 תפקידים (Classes) במשחק והם: Assault, Sniper, Recon, Medic, Flanker ו-Support.
לכל תפקיד יש את סט היכולות הייחודיות וכלי הנשק שלו המאפשרים לו למלא תפקיד זה בצורה המוצלחת ביותר. לדוגמה, לצלף יש יכולת מיוחדת המאפשרת לו לרחף במקום בזמן שהוא "נכנס בין כוונות". לרחף?
אז כן, במידה ולא הבנתם זאת עד עכשיו – Boundary מתרחש בחלל. משחק יריות בחלל ממבט ראשון משמע – חופש תנועה מוחלט במערכת צירים כדורית. בעוד שבמשחקים שאפשרו חופש תנועה מרשים כדוגמת Titanfall 2 כח הכבידה היה קיים, ולכן הלמטה תמיד היה למטה, ב-Boundary מערכת הצירים של השחקנים משתנה באופן תמידי עקב חסרונו של כוח-הכבידה לכיוון כלשהו.
מעבר לכך, עקב היעדרו של כוח-הכבידה וקיומו של החוק הראשון של ניוטון גם במצב זה, לפיו גוף ישאף להתמיד במצבו כל עוד לא פועלים עליו כוחות חיצוניים – תוכלו לבצע מהלכים מגוונים וייחודיים למשחק כמו הקניית תנועה לרימון שזרקתם או ערכת עזרה ראשונה והם ימשיכו בתנועתם עד שיתנגשו בחפץ אחר, יריב או חבר לקבוצה.
כדי למנוע מכם לרחף בחלל וכדי לסייע לכם, Boundary מצייד את השחקן ב-Grappling Hook שימושי מאוד, שמאפשר להיתפס ולשגר את לוחם-החלל לכיוון עצם פיזי בשטח. בנוסף, חלקים מסוימים מתחנת החלל ניתנים להריסה, ושאריות ההרס ירחפו בקרבתה ויהפכו לנקודות נוספות אליהן תוכלו לזנק.
אמצעי נוסף ב-Boundary שנועד להקל על השחקנים לנוע במרחב הוא מעין "נעליים מגנטיות" – במידה ונהיה צמודים לתחנת החלל, נוכל להלך ולנוע עליה כאילו הייתה קרקע והשליטה בדמות השחקן תהיה דומה ל-FPS רגיל.
השליטה במשחק באמצעות שלטי ה-PS4 די זהה לזו הסטנדרטית של רוב המשחקים בז'אנר, כאשר כפתורי ה-R1 וה-L1 מסייעים לכם לסובב את האסטרונאוט שלכם. בנוסף, תוכלו לשלוט בתנועה שלו באמצעות חיישני התנועה של בקר ה-DualShock 4.
מערכת ייחודית נוספת במשחק Boundary היא מערכת הקסטומיזציה של הנשקים והמחסניות. לשחקן ניתנת האפשרות לשנות את הנשקים העיקריים של התפקיד אותו הוא בוחר באמצעות חיבור חלקים שונים המשפיעים על התנהגות הנשק.
יתר על כן – השחקן יכול להגדיר כיצד מסודרת התחמושת במחסניות שלו, עם כדורים חודרי שיריון, כדורים המכילים מטען אלקטרומגנטי שמשתק את החליפה של היריב, כדורים נפיצים ועוד. השחקן יכול לשחק עם סידור הכדורים עד לרמת הכדור הבודד במחסנית.
שתי אפשרויות אלו מבטיחות שתמיד תוכלו להרכיב את הנשק ולצייד אותו בתחמושת המתאימה לסיטואציה בה אתם נמצאים, גם כאשר היא משתנה במהירות. כמות הצירופים האפשריים היא עצומה!
לגבי עתיד הפיתוח, ישנם דיבורים לא מבוססים על כך שייתכן והמשחק יוכנס ככותר VR למערכת ה-PSVR של ה-PlayStation 4 Pro, אבל המפתחים לא אישרו או פסלו זאת. לדעתי – מצב VR במשחק כמו Boundary עם חופש תנועה גבוה יכביד על השחקנים ויגרום לבחילות.
המשחק נראה מצוין כבר עתה, והצוות ב-Surgical Scalpels ממשיך לעבוד עליו עד להשקתו ברבעון הראשון של 2020 לקונסולת ה-PlayStation 4 ולמחשב האישי. Boundary יושק עם מצבי משחק קלאסיים בז'אנר כמו Team Deathmatch, או Elimination וגם מצבי משחק מבוססים משימות.
לסיכום, למרות שבעבר Call of Duty: Infinite Warfare ניסה לאפשר קרבות ירי בחלל וחטף ביקורות קשות על כך ממעריצי הסדרה, עושה רושם שעם Boundary נעשה ניסיון אמיץ לחדש את תחום ה-FPS, ולהכניס אלמנטים מעניינים לז'אנר.