ה-Gigabyte AORUS M4 הוא עכבר גיימינג בעיצוב סימטרי, המותאם לשימוש בשתי הידיים, עם תאורת RGB מרשימה ומראה סולידי ובוגר, ביחד עם דיוק חסר פשרות.

ה-Gigabyte AORUS M4, הוא האח הגדול של ה-Gigabyte AORUS M2 שבחנו בעבר, וגם הוא חלק מליין הגיימינג של Gigabyte, המוכר בשם AORUS. הליין כולל, מלבד עכברי גיימינג, גם מוצרי גיימינג נוספים כגון מקלדות, אוזניות, מסכים, וכמובן רכיבי חומרה פנימיים כמו כרטיסי מסך ולוחות אם.

ה-Gigabyte AORUS M4 הוא עכבר שונה בנוף עכברי הגיימינג כיום, בכך שהוא שומר על עיצוב סולידי ובוגר, ביחס לרוב עכברי הגיימינג כיום, אשר שמים דגש על עיצובים שונים ומשונים. ללא ספק ניתן להרגיש כי בתכנון ה-Gigabyte AORUS M4, הושם דגש על נוחות – העכבר פשוט נוח, לא משנה כיצד תנסו לאחוז בו.

המראה סולידי, אבל המנוע לא פראייר

ה-Gigabyte AORUS M4, כראוי לעכבר ממשפחת AORUS, מגיע עם מפרט טכני שלא יבייש שום עכבר גיימינג, עם DPI המתחיל ב-50 ומגיע עד ל-6,400, במרווחים של 50DPI הניתנים לתכנות. למי שלא מכיר, DPI, או Dots Per Inch, הוא מספר המציין את כמות הנקודות שהעכבר מסוגל לקרוא בכל אינצ'. ולכן, ככל שערך ה-DPI יהיה גבוה יותר, כך העכבר יאפשר תנועה מדויקת יותר, אך גם תזזיתית יותר.

כמו אחיו הקטן, גם ה-Gigabyte AORUS M4 מאפשר למשתמש לבחור את ערכי ה-Polling Rate של העכבר, לפי רצוננו, מבין 3 אפשרויות: 125, 500 או 1000. למי שעוד לא נתקל במונח, Polling Rate הוא מונח הנמדד ביחידות הרץ (Hz) ומתאר את התדירות שבה העכבר מדווח למחשב על מיקומו. לדוגמא, עבור ערך Polling Rate של 1000Hz נקבל שהמחשב מקבל מהעכבר דיווח על מיקומו 1000 פעמים בשנייה (או כל 0.001 שניות), דבר אשר משפיע על הפרש הזמן בין הרגע שבו הזזנו את העכבר, ועד שנראה את המצביע זז על המסך. ערך Polling Rate גבוה מצד אחד יקטין את ההשהיה שבין תנועת היד (עם העכבר) לבין התנועה על המסך, אך במקביל יעמיס על המחשב בנתונים.

גם כאן, כמו אחיו הקטן וכמו רוב עכברי הגיימינג, גם ה-Gigabyte AORUS M4 מגיע עם סוויצ'ים של חברת OMRON, הנחשבים לאיכותיים ביותר בשוק כיום, ומתוכננים לעמוד בכ-50 מיליון לחיצות, מה שיאפשר לעכבר תקופת שימוש ארוכה, מבלי להיתקל בבעיות עם הלחצנים.

אין סוף אפשרויות

כראוי לעכבר מבית AORUS, ה-Gigabyte AORUS M4 שומר על רמת המיתוג הגבוהה המקובלת במשפחה. העכבר מגיע בתוך קופסה דומה לאחיו הקטן, אשר מבהירה מעל לכל ספק שהעכבר הינו ממותג AORUS של Gigabyte, וכוללת גם תמונה של העכבר עם המפרט הטכני שלו. בתוך הקופסה מגיע העכבר עטוף ומוגן, וביחד איתו – חוברת הדרכה ואחריות.

מבחינת גודל פיזי, ה-Gigabyte AORUS M4 נמצא בדיוק בנקודה שבה הוא נוח גם עבור אלו מכם המחזיקים את העבר בפוזיציית Claw וגם עבור אלו אשר מחזיקים ב-Fingertip. כך שבפועל, העכבר מתאים לכל צורת אחיזה, ולשימוש בכל יד, מה שמאפשר שימוש נוח בעכבר לכל משתמש.

ה-Gigabyte AORUS M4 מגיע עם לא פחות מ-8 לחצנים שונים: 2 לחצנים בכל צד, לחצן DPI, גלגלת, וכמובן לחצן ימין ולחצן שמאל. יתרון משמעותי של העכבר הוא היכולת לעשות התאמה מלאה של כל לחצן בנפרד. כלומר, כל לחצן ניתן לתכנות לאיזו פונקציה שהמשתמש ירצה. בנוסף על כך, ההתאמה נשמרת על העכבר עצמו, כך שגם אם תירצו לקחת את העכבר איתכם – ההעדפות ישמרו.

היכולת לתכנת כל כפתור בנפרד מאפשרת למשתמש גם להגדיר אילו כפתורים לא יבצעו פעולה במידה וילחצו. עבורי, ניטרול שני הכפתורים הימניים היה הכרחי, כיוון שמצאתי את עצמי לוחץ עליהם לפעמים באופן רנדומלי – דבר מעצבן למדי. למזלי, שימוש בתוכנת AORUS Engine וניטרול הכפתורים פותר את הבעיה במהירות. אותו פתרון מאפשר לאלו מכם שאוהבים להגדיר כפתורי גישה מהירה – לשחק עם כל הכפתורים כאוות נפשכם.

אי אפשר לקרוא לזה גיימינג אם זה בלי RGB

אז נכון, אין היום מוצר גיימינג שלא מגיע עם RGB. ה-Gigabyte AORUS M4 הוא חלק ממשפחת AORUS וברור שגם בפן הזה ה-M4 מתיישר עם רצון הקהל, ומגיע עם לוגו AORUS אחורי מואר. בנוסף, הוא מגיע עם תאורת RGB באזור הגלגלת ובקדמת העכבר. כמו שאר מוצרי הגיימינג מבית AORUS, גם ה-RGB ב-M4 ניתן לשליטה מלאה ע"י תוכנת AORUS Engine, וכן מאפשר סינכרון של תאורת ה-RGB בעכבר אל מול שאר מוצרי ה-AORUS RGB במערכת בעזרת ה-RGB FUSION.

למי שאין מוצרי AORUS נוספים – אל דאגה. גם ללא סינכרון, ניתן לבחור בין 5 מצבי תאורה שונים: סטטי, מתחלף, הבזק, הבזק כפול ומצב נושם. כאשר בכל מצב ישנן הגדרות נוספות אשר ניתן לשנות (צבעים, מהירות תחלופה, בהירות וכו').

Gigabyte AORUS M4 side closeup

גם ביצועיסט, וגם אלגנטי

ה-Gigabyte AORUS M4 הוא עכבר עם נתונים טכניים מרשימים ביותר, ובמהלך כלל השימוש בו הוא תמיד עמד בציפיות שלי והציג תנועות חלקות ומדויקות, גם במשחקים בעלי תנועות תזזיתיות. כל גיימר המחפש עכבר רציני לעצמו, לא יתאכזב לרגע מהביצועים שמציע ה-M4.

נהוג לומר "על טעם ועל ריח אין להתווכח", וה-Gigabyte AORUS M4 הוא דוגמא טובה לכך. אלו מכם אשר אוהבים עיצוב פשוט, חלק, נקי ושמרני בהחלט יאהבו את ה-M4, אשר בעולם של עכברים שמחפשים להתבלט במראה – בחרו ב-Gigabyte להציג עכבר עם מראה בוגר ורציני.

אז לאלו מכם שהעכבר קולע לטעם העיצובי שאתם מחפשים, ה-Gigabyte AORUS M4 הוא בהחלט בחירה טובה, ובבהחלט שווה את 60$ שבהם הוא מתומחר.