ה-Gigabyte AORUS M2 הוא עכבר גיימינג קל משקל המותאם לשימוש בשתי הידיים, ובכל צורת אחיזה. עם אורות RGB מסוגננים ועיצוב סולידי – הוא מתאים לאלו מכם שמחפשים עכבר נוח, מבלי לוותר על הביצועים.

ה-Gigabyte AORUS M2, כפי שעולה מהשם שלו, הוא אחד מהעכברים בליין הגיימינג של Gigabyte, המוכר בשם AORUS. הליין כולל, מעבר ל-M2, כמה דגמי עכברים נוספים, וכן מוצרי גיימינג נוספים כגון מקלדות, אוזניות, כיסאות, וכן רכיבי חומרה רבים.

ה-Gigabyte AORUS M2 הוא עכבר שהמאפיין הכי משמעותי שלו הוא משקלו הנמוך – כ-76 גרם בלבד. העכבר מגיע בעיצוב קלאסי ונקי, ובנוי בצורה שלא משנה באיזה יד השחקן משתמש, או באיזו צורה הוא מחזיק את העכבר – השימוש יהיה נוח. צורת הבנייה, בשילוב עם משקלו הנמוך של העכבר, נועדו לאפשר שימוש ממושך בעכבר ללא התעייפות של כף היד.

אל תסתכלו בקנקן, אלא במה שיש בו

ה-Gigabyte AORUS M2 מגיע עם מפרט טכני מרשים, עם DPI הנע החל מ-200 ועד ל-6,200, עם אפשרות לבחור כל ערך באמצע בקפיצות של 100DPI. בפשטות: DPI גבוה יותר = עכבר רגיש ומדויק יותר. בעזרת כפתור יעודי הממוקם במרכז העכבר ניתן לשלוט על ערכי ה-DPI לפי 4 הגדרות אשר המשתמש יכול להגדיר מראש בתוכנה של Gigabyte.

גם ה-Gigabyte AORUS M2, כמו עכברים רבים כיום, מאפשר לנו לבחור את ערכי ה-Polling Rate, או כפי ש-Gigabyte קוראת לזה "Report Rate". ה-Polling Rate של העכבר ניתן לבחירה מבין 3 אופציות: 125, 500, או 1000. ה-Polling Rate נמדד ביחידות Hz, מתאר את כמות הפעמים בשנייה שהמחשב מקבל מהעכבר את מיקומו. כלומר, עבור ערך של 500Hz, העבר ידווח למחשב 500 פעמים בשנייה על מיקומו. או בפשטות: Polling Rate גבוה = השהייה קטנה יותר בין תנועת היד והעכבר, לבין תנועת המצביע על הצג.

כמו כל שוק עכברי הגיימינג, גם ה-Gigabyte AORUS M2 מגיע מצויד עם סוויצ'ים של חברת OMRON, הנחשבים לאיכותיים ביותר בשוק כיום, ומתוכננים לעמוד בכ-50 מיליון לחיצות, מה שיאפשר לעכבר תקופת שימוש ארוכה, מבלי להיתקל בבעיות עם הלחצנים.

מרחף כמו פרפר – ועוקץ כמו דבורה!

ה-Gigabyte AORUS M2 מגיע בתוך קופסה קומפקטית ובוהקת, בה שולט מיתוג ה-AORUS של Gigabyte, וניתן לראות גם את תמונת העכבר, והמפרט הטכני שלו. בנוסף לעכבר, בתוך הקופסה ניתן למצוא חוברת הדרכה ואחריות.

הדבר הראשון ששמים לב אליו ב-M2, הוא הגודל הקטן שלו. אך למרות גודלו הקטן העכבר מאוד נוח, גם לגיימרים עם כפות ידיים גדולות מהממוצע, והכי חשוב – לא משנה אם אתם אנשי Claw, או אנשי Fingertip, העכבר הזה יהיה נוח עבורכם, גם בשימוש יומיומי, וגם לגיימינג.

ה-Gigabyte AORUS M2 הוא אכן עכבר קל משקל (76 גרם עם סטיות קטנות), אך גם לאלו מכם שרגילים לעכברים גדולים וכבדים, תידרש אך תקופת הסתגלות קצרה בכדי להתרגל ל-M2, וליהנות מהתנועה החלקה וחסרת המאמץ שבעבודה איתו – בלי לעייף את כף היד.

אך בעוד שה-Gigabyte AORUS M2 משווק כעכבר פשוט, אין זה אומר שהוא באמת כך. בנוסף ל-3 הכפתורים הבסיסיים (לחצן ימין, לחצן שמאל וגלגלת), ה-Gigabyte AORUS M2 מגיע עם עוד 5 לחצנים נוספים: כפתור מצב DPI, 2 לחצנים בצד ימין של העכבר ו-2 לחצנים מצד שמאל של העכבר.

לאלו מכם שרגילים למשחקים הדורשים כפתורים נוספים בגישה מהירה – מזל טוב! לא רק שישנם 4 כפתורים נוספים מעבר לכפתורי הבסיס, אלא שבעזרת שימוש בתוכנת ה-AORUS Engine של Gigabyte הניתנת להורדה, ניתן לתכנת כל אחד ואחד מהמקשים האלו לפי רצונכם.

אך בעוד ש-4 הכפתורים בצדדים הינם שימושיים ביותר, מצאתי את עצמי לא פעם ולא פעמיים לוחץ על אחד הכפתורים הימניים בטעות (בשימוש רגיל, לא קרה בזמן משחקים). למרות שהדבר עשוי להיות בעייתי, ניתן להגדיר פרופיל ב-AORUS Engine לזמן שימוש מחוץ למשחקים, שבו כפתורים מסוימים הינם חסרי פקודה, ובכך לפתור את הבעיה.

קצת RGB לנשמה

אז כמובן שאין שום מוצר גיימינג היום אשר מגיע ללא RGB כלשהו, וה-Gigabyte AORUS M2 אינו שונה. בדומה לשאר מוצרי סדרת ה-AORUS של Gigabyte, גם כאן ניתן למצוא את לוגו ה-AORUS בחלקו האחורי של העכבר כשהוא זוהר בשלל צבעים ואפקטים. ה-RGB בעכבר ניתן לשליטה על ידי תוכנת ה-AORUS Engine ובעזרת טכנולוגיית ה-RGB Fusion של Gigabyte, המאפשרת לסנכרן בין כל מוצרי ה-AORUS האחרים במערכת שלכם.

גם לאלו מכם שעדיין לא מחזיקים מוצרי AORUS בבית, ניתן להפעיל את ה-RGB של העכבר דרך ה-AORUS Engine ללא סנכרון, עם 5 אפקטים שונים של תאורה (מחזור צבעים, צבע סטטי, הבזקי צבע, הבזק כפול או מצב נושם בעל מהירות משתנה), כאשר שנה גם יכולת לבחור את רמת הבהירות הרצויה, וכן את גוון הצבע הרצוי (מתוך 16.7 מיליון האפשרויות).

Gigabyte AORUS M2 glow

הגודל לא קובע

הפשטות של ה-Gigabyte AORUS M2 היא בהחלט אחת מנקודות החוזק העיקריות שלו. ההתאמה של העכבר לכל צורת אחיזה ושימוש, בשילוב עם איכות בנייה גבוהה, הובילה לכך ש-Gigabyte באמת הצליחה ליצור עכבר שיהיה נוח לשימוש, גם לפרקי זמן ארוכים (לאלו מכם שמוצאים את עצמם שעות מול המחשב)

ה-Gigabyte AORUS M2 הוא אולי עכבר קטן מבחינה פיזית, אבל בהחלט עמוס בפיצ'רים שלא יביישו שום עכבר אחר. במחיר של 150 ש"ח, ה-Gigabyte AORUS M2 הוא ללא ספק עכבר משתלם במיוחד לכל גיימר שמעוניין בעכבר נוח, בעל מראה נקי, עם אורות RGB מסוגננים ונתונים טכניים מרשימים.