נכון להיום, ישנם 809 פוקימונים שונים. זה כמובן אם אתם לא סופרים צורות שונות, וריאציות איזוריות שונות, וצורת מגה. בעוד שחלק מהעיצובים נראים מעט… מוזרים, בלשון המעטה, כולם הגיעו בסופו של דבר למשחקים.

אבל היום נחשף מידע אבוד מתוך המשחקים Pokemon Red ו-Pokemon Green אשר מראה לנו, בין הייתר, כמה עשרות פוקימונים שמעולם לא ראו את אור היום. בין פוקימונים אבודים אלה תמצאו פוקימונים מוזרים כמו התפתחות נוספת לראיצ'ו, גרסת תינוק של פוניטה, ושרשת התפתחות של פוקימונים שנראים כמו הכלאה בין גרביל לטיגריס.

מאיפה המידע הזה צץ? ולמה דווקא עכשיו? יותר מ-20 שנה לאחר יציאת המשחקים? בואו נתחיל מההתחלה – בראיון עם מעצב המשחקים קן סוגימורי (Ken Sugimori) בחודש מאי בשנה שעברה, נחשף שבעת פיתוח המשחקים המקוריים, היו מספר רעיונות שלא יצאו לפועל. בין רעיונות אלה, נחשף שתוכננה לפיקאצ'ו דרגה נוספת של התפתחות, צורה מפותחת עוד יותר מאשר ראיצ'ו, בשם גורוצ'ו (Gorochu), עם קרניים וניבים גדולים.

בהמשך לתדהמה שנוצרה בעקבות ראיון זה, נפלה לידיהם של המעריצים פיסת נוסטלגיה אבודה מפתיעה נוספת. בסוף אותו חודש, דלף לרשת ROM אשר מכיל את הדמו למשחקים Pokemon Gold ו-Pokemon Silver, אשר Game Freak הציגו בתערוכת Nintendo Space World ב-1997, שנתיים לפני יציאת המשחקים. באמצעות מבצע כריית מידע שנערך על ROM זה, התגלו מספר פוקימונים אשר לא נראו לפני כן, ונחתכו מהגרסה הסופית של המשחקים.

מאה וחמי-תשעים?

אבל בעוד שזו בהחלט לא הפעם הראשונה שמתגלים פוקימונים אבודים, זו בהחלט כמות המידע המסיבית ביותר שראינו עד כה. במהלך אירוע התרמה בשם Pokethon, ובו שחקנים הסטרימו את המשחק תמורת כסף לצדקה, נחשף לראשונה בהפתעה דמו משוחזר של Pokemon Red ו-Pokemon Green.

לדברי אתר שימור משחקי פוקימון, Helix Chamber, נאמר כי הדמו שוחזר מתוך אוסף קבצים שהתקבל על ידם ממקור אשר בחר להשאר אנונימי. האתר, אשר מתמצא בניתוח ושימור מידע אבוד ממשחקי העבר בסדרה, דאג לאמת שאכן מדובר בחומרים אותנטיים, ובאמצעותו שחזר גרסת מעריצים של המשחק אשר מכילה את הפוקימונים האבודים.

מתוך המידע האבוד נמצאו גרסאות מוקדמות של גורוצ'ו, ההתפתחות של ראיצ'ו אשר הוזכרה בראיון עם קן סוגימורי, לצד פוקימון דמוי ייטי אשר מהווה, כנראה, את הגרסה הגברית של הפוקימון Jynx, ומהווה צד שלישי לזוג של מגמר ואלקטבאז.

בנוסף, נמצאה שרשרת התפתחותית של פוקימון בשם Kotora – פוקימון עגלגל מסוג חשמל, עם מראה שמזכיר מצד אחד גרביל ומצד שני טיגריס. לפי הניתוח המעמיק של Helix Chamber, מדובר בשרשרת התפתחותית המקבילה לזו של פוניטה וזו של גולדין.

מאחר והמידע אשר התקבל מהגורם האנונימי הכיל בעיקרו תמונות של פוקימונים מאחורה, התמונות שאתם יכולים לראות מעלה הן אך ורק שחזורי מעריצים של המראה של הפוקימונים מקדימה, על סמך עיצובים מוקדמים אחרים אשר נצפו בעבר.

אני מאמין שהדמו אשר מכיל את השחזורים ישוחרר לציבור הרחב לאחר שאירוע ההתרמה יגמר, במהלך השבוע הקרוב. לאחר מכן תוכלו למצוא ולשחק בו, ולחקור בעצמכם את מגוון העיצובים האבודים.