ASUS ROG Strix Impact הוא עכבר גיימינג המשלב בין נתונים מרשימים לעיצוב פשוט וסולידי. עם אורות RGB צבעוניים, והתאמה לשימוש בשתי הידיים – הוא מתאים לגיימרים שמחפשים עכבר מינימלי אך אסתטי.

ה-ASUS ROG Strix Impact הוא, כמשתמע משמו, אחד העכברים בליין הגיימינג של ASUS, הידוע בשם ROG – Republic Of Gamers. העכבר שומר על עיצוב סולידי בהשראת תרבות המאיה, כמו מקלדת ה-Claymore שסיקרנו, ומעוצב בצורה אשר מאפשרת גם לימנים וגם לשמאליים להשתמש בו בצורה נוחה.

אל תיתנו לפשטות להטעות אתכם

ה-ASUS ROG Strix Impact מציג נתונים דיי מרשימים, ביניהם טווח DPI מרשים של בין 400 ל-5000. לאלה מכם שאינם בקיאים, DPI – Dots Per Inch, הוא מספר המציין את כמות הנקודות שהעכבר מסוגל "לסרוק" (או – "לקרוא") לאינצ'. כלומר, ככל שה-DPI יהיה גבוה יותר, כך העכבר יהיה רגיש יותר לתנועה, ויאפשר תנועה יותר מדויקת, אך יותר תזזיתית.

בנוסף, ה-ASUS ROG Strix Impact מאפשר לנו לבחור את ערך ה-Polling Rate שמתאים לנו בטווח שבין 125 ל-1000. Polling Rate, הוא מונח הנמדד בהרץ (Hz) ומתאר את התדירות שבה המחשב מקבל מהעכבר דיווח על מיקומו. כלומר, עבור ערך של 1000Hz נקבל שהעכבר מדווח למחשב על מיקומו 1000 פעמים בשנייה (או כל 0.001 שניות), דבר אשר משפיע על הפרש הזמן בין הרגע שבו הזזנו את העכבר, ועד שראינו את המצביע נע על המסך. זה מצד אחד יקטין את ההשהיה שבין התנועה בפועל לתנועה על המסך, אך עשוי להעמיס על המחשב.

ה-ASUS ROG Strix Impact בנוי עם סוויצ'ים של חברת OMRON, אשר נחשבים לאיכותיים ביותר, ואמורים להיות מסוגלים לעמוד בכ-50 מיליון לחיצות, דבר אשר מתוכנן לאפשר לעכבר תקופת שימוש ארוכה.

קטן קטן – אבל ממזר!

ה-ASUS ROG Strix Impact מגיע בקופסה קטנה וצבעונית, הכוללת את מיתוג ה-ROG של סדרת הגיימינג של ASUS, ואת מיתוג ה-Strix, וכוללת בתוכה, בנוסף לעכבר, גם 2 מדבקות עם הלוגו של ROG וחוברת הדרכה.

במבט ראשון, העכבר נראה מעט קטן, וגרם לי לחשוש שמא האחיזה בו תהיה קשה, אך העיצוב הארגונומי של העכבר גורם לכך שגם עם גודלו הקטן, הוא נוח לאחיזה ושימוש, גם לבעלי כפות ידיים קצת יותר גדולות מהממוצע.

העכבר עצמו שוקל בסך הכל 91 גרם (או 112 גרם יחד עם משקל הכבל), דבר אשר עשוי להקשות על אלו מאיתנו, כמוני, אשר רגילים לעכברים גדולים וכבדים יותר, בעלי נוכחות. לאחר תקופת הסתגלות קצרה אני יכול לומר שאין הבדל בתחושה, לפחות לאלו מכם האוחזים בעכבר ב-palm grip.

הפשטות של ה-ASUS ROG Strix Impact היא גם בעוכריו, שכן העכבר כולל רק 4 כפתורים – לחצן ימני, לחצן שמאלי, גלגלת וכפתור החלפת מצב (מאפשר החלפה בין מצבי DPI ו-Polling Rate), כאשר רוב העכברים כיום כוללים לפחות 2 לחצנים נוספים, אשר חסרונם מורגש מאוד לאלו מכם אשר רגילים לתכנת כפתורים נוספים לשימוש במשחקים, כמו שהתברר לי בעת ששיחקתי עם ה-ASUS ROG Strix Impact ב-Counter Strike: Global Offensive.

RGB. RGB Everywhere.

אחד הדברים הכי חמים בעולם הגיימינג כיום, הוא השימוש הנרחב, והמסיבי, ב-RGB, ובדומה לכל קו מוצרי ה-ROG של ASUS, גם ה-ASUS ROG Strix Impact לא נשאר ללא אורות אלה. לוגו ליין ה-ROG באחורי העכבר מאיר בצבעים שונים, וגם הוא ניתן לתכנות באמצעות תוכנת ה-Aura של ASUS, אשר מאפשרת לסנכרן בין כל תאורת ה-RGB של מוצרי ה-ASUS.

כמובן, בנוסף ליכולת לסנכרן את ה-ASUS ROG Strix Impact עם שאר מוצרי ה-ASUS שלכם, ישנה אפשרות להפעיל את ה-RGB שלו לבדו, עם 4 אפקטי תאורה שונים (אור סטטי, מצב נושם, מחזור צבעים או מצב תגובה) ויכולת לשלוט על רמת הבהירות, בטווחים שבין 0 ל-100, ועל גוון הצבע, לפי הזנת ערכי RGB.

עכבר גדול במחיר קטן

ה-ASUS ROG Strix Impact הוא ללא ספק עכבר בעל יחס עלות/תועלת גבוה, כך שבמחיר נמוך יחסית של כ-240 ש"ח תוכלו לקבל עכבר נוח, בעל עיצוב פשוט ונאה, עם נתונים מרשימים וכמובן RGB כקצפת.

אז לאלו מכם שמחפשים עכבר בעל מראה סולידי, אך עדיין עם ביצועים לגיימינג, ה-ASUS ROG Strix Impact עשוי להיות העכבר עבורכם.