יצרנית חומרת המחשבים, הציוד ההיקפי ופתרונות התקשורת ASUS, השיקה בשבוע שעבר את הראוטר (נתב) החדש שלה, ה-RT-AX88U ובכך הכריזה על תחילתו של הדור ה-6 ברשתות WI-FI.

אמנם הראוטר לא משתייך באופן טהור למותג ה-ROG של ASUS, אבל הוא בהחלט יעניין גיימרים המרבים לשחק משחקים מרובי משתתפים על גבי הרשת, וכמובן גם לסטרימרים שבינינו.

מהירות גבוהה יותר ומקביליות

הנתב החדש משתמש בטכנולוגיית 1024-QAM ובתדר של 160MHz. בעצם המעבר ל-802.11ax 4X4, הראוטר החדש יאפשר מהירות רשת כוללת של עד 6000Mbps – שמתחלקים ל-1148Mbps על גבי רשת ה-2.4Ghz ו-4804Mbps על גבי רשת ה-5Ghz.  בסך הכל תקבלו רשת ביתית מהירה פי 2.3 יותר מזו המבוססת על 802.11ac 4X4 שמאפשרת מהירות של 2600Mbps.

הראוטר החדש ישתמש בטכנולוגיית ODFMA, שבשונה מ-ODFM, אשר עובדת באופן טורי, טכנולוגיה זו תאפשר לנתב לשדר מידע באופן מקבילי. המעבר לשימוש ב-802.11ax יחד עם השילוב של OFDMA, מאפשר כיסוי ביתי טוב יותר של רשת ה-Wi-Fi שלכם ומאפשר לערוצי הכיסוי של הרשת לנוע ברחבי הבית למרחקים שגדולים ב80% ובכך להגיע לכל פינות הבית. ASUS לא ציינה מפורשת מה השטח כיסוי במ"ר ויכולת ההתגברות על מבנים דו-קומתיים, אך תחת אפיון המוצר נרשם כי הוא "מיועד לבתים גדולים במיוחד".

אם עדיין תתקלו בבעיות כיסוי, כמובן שהנתב החדש תומך בטכנולוגיית ה-AiMesh של ASUS שמאפשרת שימוש במספר נתבים של אסוס כדי להגדיל את הכיסוי של אותה הרשת ברחבי הבית. הגדרת ה-AiMesh היא נוחה מאוד הודות לממשק ה-Web הנוח של הנתבים של ASUS.

הנתב החדש מגיע מצויד בלא פחות מ-8 כניסות LAN, שיאפשרו לכם פריסה יפה של רשת קווית, למקרה שהאלחוטית לא תספק אתכם.

בנוסף, הנתב יתן לכם מנוי חינמי לכל החיים לתוכנת אבטחה מתקדמת AiProtection Pro מבית Trend Micro. התוכנה קיימת בתוך הראוטר, ובכך תתן כיסוי לכלל המכשירים ברשת ולרשת עצמה. היא תתעדכן באופן תדיר ושוטף משרתי החברה ותגן על ביתכם. בנוסף, היא מאפשרת בקרת הורים הדוקה על התכנים השונים המוצגים במכשירים השונים עם יכולות ניטור. הורים שירצו בכך יוכלו לחסום מכשירים ספציפיים מפני תכנים פוגעניים המופנים כלפי ילדים, או תכנים זדוניים המנסים לנצל את חוסר הידע של המשתמשים באינטרנט. גולת כותרת, עבור הורים מסוימים תהיה חסימת הרשת עבור מכשירים שונים באמצעות לוח זמנים מוגדר מראש: הילד מבלה יותר מדי זמן מול פורטנייט ולא הולך לישון?

שיפור זמן התגובה למשחקים

זמן התגובה למשחקים הוא נושא מהותי לשחקני הרשת ואסוס לא שוכחת לדחוף פיצ'רים גם כאן:

QOS או Quality Of Service משפיע על הרשת הפנימית של הנתב או יותר נכון על חלוקת רוחב הפס בין צרכנים ברשת הפנימית של הנתב. QOS מוודא שאין הרעבה של רוחב פס לאף אחד מהמשתמשים ברשת תוך התחשבות בצרכים הספציפיים של כל צרכן ותיעדוף לפי צרכים אלה. בעצם לכל מכשיר ושירות המשתמשים ברשת של הנתב ניתן דירוג של עדיפות וכך הנתב מקצה את רוחה הפס לכל שירות לפי העדיפות שהוקצתה לו. הנתב יעניק עדיפות גבוהה יותר לשירותים הדורשים זמן תגובה מהיר (או זמן המתנה נמוך) כך שמשחקי אונליין או הזרמת תוכן למשל יקבלו עדיפות גבוהה יותר משירותים אחרים וזמן ההמתנה שלהם כמעט ולא יושפע משירותים אחרים ופחות משמעותיים ברשת.

GPN או Gamers Private Network הוא שירות די דומה ל-Virtual Private Network, השירות יוצר חיבור לרשת שרתים פרטית כאשר השרתים פזורים ברחבי העולם ומתוך הרשת הזאת ניתן לפנות החוצה אל הרשת הפתוחה. ב-GPN. לעומת VPN, רק חבילות שמזוהות כשייכות למשחקים מועברות אל השרתים וכל סוגי הפרוטוקולים נתמכים. עם זאת, בניגוד ל-VPN, ב-GPN החבילות לא מוצפנות כך שהמידע על החיבור אינו נסתר שכן המטרה של GPN היא שיפור ואופטימיזציה של ביצועי משחקי רשת בלבד. בגלל הקושי בלזהות חבילות של משחקים, GPN לא נתמכת עבור כל משחקי הרשת אלא רק עבור רשימה ספציפית של משחקים, שאמנם מכילה כמה ממשחקי הרשת הפופולאריים, אך רחוקה מאוד מלהכיל את כולם.

הנתב תומך בשירות GPN של wtfast וכדי לנצל זאת תצטרכו לרכוש מנוי באחד מהמסלולים הבאים: 9$ לחודש, 28.47$ לשלושה חודשים, 53.95$ לחצי שנה או 99.99$ לשנה.

סך הכל נראה שה-RT-AX88U עמוס בפיצ'רים והבטחות מעניינות. כעת נותר רק לחכות ולקוות שהוא אכן מממש את כולם.