Home Hot

MapleStory M ביקורת: עולם המייפל מתעורר לחיים

MapleStory M עבר המרה מעולה למובייל, ומשמר את החוויה הנוסטלגית שכולנו התגעגענו אליה. שליטה יותר נוחה ואפשרות להוסיף חברים בצורה פשוטה יותר היו הופכים אותו לעוד יותר טוב.

גרסאת המובייל של MapleStory M הושקה לפני כשבועיים והפכה להצלחה אדירה. המשחק הוא העתק נאמן למשחק המחשב והמעבר למובייל עשה לו רק טוב. Nexon הצליחו להחיות משחק עבר ולתת לו חיים חדשים בפלטפורמות רעננות יותר, להחזיר אליו שחקני עבר, למשוך קהל צעיר יותר שלא הכיר אותו ולרצות את כל מעריצי עולם המייפל.

המשחק נשאר כמעט זהה למשחק המקורי והוא בהחלט העתק נאמן שלו – עולם המייפל הצבעוני נשאר דומה וכולל את הערים המפורסמות, תכלו לבחור דמות מתוך 5 שהיו קיימות גם במשחק המקורי שאיתה תצאו למסע. תפתרו חידות, תהרגו מפלצות, תחקרו ערים וסביבות חדשות ותשתפו פעולה עם חברים או אנשים רנדומלים במהלך המשחק.

אתם מתחילים עם יצירת הדמות שלכם. כמובן שבהתחלה אין לכם יותר מדי מגוון לבחירה, אך ככל שתתקדמו במשחק, תצברו כסף ואם תרצו תשלמו כסף אמיתי כדי לקבל דברים נוספים. תוכלו לשדרג את הדמויות שלכם כך שיראו שונות, מצחיקות ומעניינות, החל משקנאי ענק שישא אותו לכל מקום, אופניים, תספורות משוגעות ואפקטים שונים שיעזרו לכם בזמן הלחימה והשלמת המשימות במשחק.

השליטה על הדמות מעט מוזרה והיה לי קצת קשה להתרגל אליה בהתחלה. איכשהו הג'וייסטיק הוירטואלי לא תמיד עושה עבודה טובה ולעיתים במקום להמשיך ישר, הדמות שלי החליטה שהיא מטפסת על החבל למעלה. במשחק כזה שבו נדרש לפתור חידות וחלקן דורשות טיפוס או קפיצה דיי מדוייקים, השליטה צריכה להיות מדוייקת וזה לא המצב כאן. כמובן שאם אתם משחקים בטלפונים גדולים או טאבלטים עם כיסוי ייתכן ותצטרכו עוד יותר זמן כדי להתרגל לשליטה.

אבל בעוד שהשליטה השתנתה, המשימות של המשחק נשארו דומות. אתם תדרשו ללכת לדבר עם אנשים, לצוד כמות מסויימת של מפלצות ולאסוף מהן שלל מה שיכול להיות מעט חזרתי אם משחקים בזה הרבה. Nexon החליטה להוסיף מצב אוטומטי בדיוק לזמנים האלה. ניתן להפעיל את מצב זה בזמנים בהם השחקן לא באמת יושב ומשחק והדמות שלכם תנווט לבד למקום בו תקבלו את המשימה ולאחר מכן תמשיך בדרכה כדי לסיים אותה. היא תהרוג עבורכם מפלצות ותגיע לערים אחרות שבהם תצטרכו לדבר עם אנשים כך שאם יש משימה או מספר רב שלהן שלא בא לכם לבצע תוכלו להפעיל את המצב הזה והמשחק ימשיך להתקדם הלאה.

MapleStory M

מצב זה מוגבל בזמן וכמובן שניתן לרכוש בכסף של המשחק או כסף אמיתי עוד זמן בו תוכלו להיכנס למצב הזה. חלק מהמתקפות שלכם לא יהיו פעילות ונראה שהדמות לא עושה עבודה ממש טובה כשהיא פועלת במצב אוטומטי – היא נפגעת הרבה, ומשתמשת בהרבה שיקויים כדי לפצות על זה. זה אומר שאם למשל בחרתם בדמות של הבישופ ותעדיפו להשתמש ב-Heal כדי לרפא את עצמכם מאשר בשיקוי, במצב האוטומטי המשחק לא נותן להשתמש ביכולת זו.

המשחק משלב מצב חדש שלא היה קיים במשחק המקורי הנקרא Dungeons. מצב משחק מאתגר יותר בו תוכלו לבחור את רמת הקושי שלכם. במצב זה יצטרפו אליכם לחלק מהמשימות אנישם נוספים, ותצטרכו לעבוד בשיתוף פעולה וכך תזכו בחפצים שווים. נראה ש-Nexon הבינו שלעיתים שחקנים מחפשים דברים נוספים ולא רוצים רק להשלים משימות אלא לעשות משהו שונה עם אנשים ולכן הוסיפו אותו.

מצב Dungeons עושה עבודה נהדרת – הוא באמת מאתגר ומצאתי את עצמי נפסל שם מספר פעמים כי לא הייתי מוכן. הוא שובר שגרה והמשימות עם האנשים כיפיות מאוד.

גם במשחק הזה כמו במקורי, תוכלו ליצור פארטי עם חברים או שחקנים שנמצאים באזור שלכם וכך תוכלו להילחם יחד ולחלוק נקודות ניסיון, ולהשתמש במתקפות שמחזקות את כל הקבוצה. לצערי לא ניתן לקשר את המשחק לאחת הפלטפורמוטת החברתיות כמו פייסבוק לדוגמה כך שתוכלו אוטומטית לראות את כל החברים שלכם. במקום זה תצטרכו לשאול אותם מה היוזר שלהם ורק במידה והם יהיו מחוברים תולכו להוסיף אותם. קצת מוזר בהתחשב בעובדה שהמשחק הוא משחק רשת וככזה הייתי מצפה שהקשר שלו לחברים יהיה טוב יותר ופשוט יותר לשימוש.

MapleStory M

המשחק מאפשר לרכישות בתוך המשחק. החנות הזו מאפשרת לקנות אביזרים קוסמטיים ו-mounts שונים, לצד בוסטים לנקודות ניסיון וכסף משחק שנופל מהמפלצות. זה אומר שאף תוכן לא חסום בפניכם מכיוון שלא שילמתם, ומנגד אם תבחרו להשקיע קצת כסף כדי להגיע מהר יותר לרמות הגבוהות, תוכלו לעשות את זה.

התצוגה של הדברים השתנתה מעט כך שתתאים למסך מגע ויהיה אפשר לגשת להכל בקלות, רוב הדברים מרוכזים בצידי המסך כך שלא משנה על איזה טלפון/טאבלט תשחקו יהיה לכם נוח להגיע לדברים תוך כדי. מנהל המשימות החדש עושה עבודה מעולה – הוא פשוט נקי וניתן בקלות לראות את המשימות החדשות שנפתחות לכם בכל רמה שאתם מגיעים אליה והכל מבלי להפריע לכם במשחק.

הסקילים שלכם מרוכזים עכשיו בפינה במעגל כך שיהיה נוח לאצבע להגיע אליהם, תוכלו להוסיף 5 סקילים לכל מעגל, כאשר ניתן ליצור עד 3 מגעלים כאלה עם סקילים משתנים.

מעבר לשינויים בעקבות ההתאמה למובייל, המשחק כמעט זהה לגרסא שהכרתם מהמחשב. הויזואליות היא עדיין העיצוב החמוד שהכרתם מהמשחק המקורי, והכל צבעוני ויפה, וכמובן מאוד מאוד נוסטלגי.

MapleStory M

MapleStory M הוא הצלחה מסחררת. Nexon הצליחו להחיות משחק ישן ונוסטלגי ולהביא אותו בצורה כמעט מושלמת לפלטפורמות הניידות של IOS ואנדרואיד. הוא עשוי נהדר, כיפי והמעבר עשה לו רק טוב. המשחק ירצה גם את השחקנים הותיקים שעזבו אותו וגם את השחקנים שהתמידו והמשיכו להישאר.

מעבר לבעיות קטנות מאוד של שליטה מוזרה מעט וחיבור לרשתות חברתיות, המשחק עשה עליה מצויינת למובייל ונראה רענן מתמיד. מנגנון הרכישה הפנימית שמאפיין הרבה מהמשחקים החדשים לא משתלט על המשחק, ונראה כי באמת היה חשוב ליוצרים להביא את החוויה האמיתי ולתת את האופציה הנוספת למי שבאמת מעוניין לרכוש אביזרים נוספים לדמויות.

יוצרי המשחק מבטיחים להמשיך ולעדכן אותו באופן קבוע, ואם נשפוט על פי המשחק המקורי, Nexon עושים עבודה מעולה בתחום. כל חג, ארוע או סתם כי ל-Nexon בא לעשות משהו מיוחד ומשוגע. העדכונים תמיד הגיעו ועולם המייפל גדל – ערים חדשות, נשקים ומלא אביזרי לבוש ותסרוקות ממלאים ומעשירים את המשחק. נקווה שעדכון קבוע של המשחק יגרום לאנשים רבים להישאר בו ולאתגרים חדשים להגיע כך שלא יזנחו אותו או שיתחיל לשעמם. כבר היום הוא מכיל שעות משחק רבות ולא תשתעממו בו לרגע.

אז אם עוד לא הורדתם את המשחק והיה לכם ספק, MapleStory M יעשה לכם את הקיץ!