Bethesda הכריזה היום על משחק חדש בסדרת Fallout, אף על פי שהודיעו כי ישתפו פרטים על המשחק רק ב-E3, כמובן שחרושת השמועות הסובבת את המשחק כבר נכנסה לפעולה וישנם כבר מספר השערות ודליפות לגביו.

הסברות הראשונות לגבי המשחק היו שמדובר במשחק מולטיפלייר ביקום של Fallout בדומה למשחק Elder Scrolls Online או משחק Battle Royal. אומנם לא היה ביסוס רב לתיאוריות האלו אך עושה רושם שהכיוון לא היה רחוק מהמציאות.

בעקבות דליפות ממקורות אנונימיים לאתר Kotaku עכשיו אנחנו יודעים כי מדובר במשחק הישרדות, ששואב השראה ממשחקים כגון Rust ו-DayZ.

במשחק יהיו אפשרויות לבנות בסיסים ומנגנוני השרדות בסיסיים כמו אוכל ומים. בסדרת Fallout היה ביקוש תמידי למיקוד על הישרדות בשממה שבה המשחקים מתרחשים והיישום של זה אף פעם לא הרגיש באמת שייך, כמו במצב ההישרדות של Fallout 4 או דרך מודים שונים. אני מקווה שזה יהיה חלק מאתגר ומעניין במשחק.

לפי הדליפות, במקור Fallout 76 תוכנן להיות הרחבה למשחק הקודם בסדרה Fallout 4 אך ככל שהפיתוח התקדם והמשחק גדל Bethesda הבינו שיש להם פוטנציאל ליצור משהו חדש שעוד לא נוסה לסדרה וכך עלה הרעיון ל-Fallout 76. לפי זאת ובעקבות הזמן הקצר יחסית שעבר מאז יציאת המשחק הקודם ניתן להניח שהמשחק ירוץ על אותו מנוע או אחד דומה למנוע של Fallout 4.

הסיפור של כספת 76 הופיע כבר במשחקים הקודמים בסדרה, מדובר בכספת שהייתה אמורה להיפתח 20 שנה אחרי סוף המלחמה הגרעינית שהחריבה את העולם והכילה 500 אנשים. המטרה של כספת זו הייתה להכין את העולם ליישוב מחדש כששאר הכספות ייפתחו. לכן, מבחינה כרונולוגית המשחק מתרחש זמן רב לפני המשחקים הקודמים בסדרה ותהיה בו התמקדות על יישוב מחדש של השממה.

למרות זאת, המדליפים טוענים כי למשחק עוד יהיה סיפור ואלמנטים של משחקי תפקידים כמו במשחקי Fallout הקודמים בסדרה.

עד כמה שהרעיון של משחק הישרדות בעולם של Fallout מסקרן אותי, אני כמובן חושש שמדובר בעוד צעד שירחיק אותנו מהסדרה המקורית האהובה ומהמודל העסקי שעושה רושם שהוא בלתי נמנע במשחקים מסוג זה שכולל מיקרוטנזקציות.

למרות הכל, חשוב לזכור שמדובר בשמועות ובדליפות לא מאומתות מכיוון ש-Bethesda מסרבים להגיב לגבי המשחק לפני ה-11 ליוני בשעה 4:30 בבוקר, לפי שעון ישראל, במסיבת העיתונאים שלהם לפני אירוע ה-E3.