מעטים השחקנים שלא שיחקו במשחק של Bethesda – בין אם זה במשחקי Elder Scrolls כמו Skyrim, Oblivion ו-Morrowind, ובין אם זה במשחקי Fallout המעולים. התאכזבתי לגלות שלאחר המקוריות של כל המשחקים המעולים הללו, משחק הקלפים החדש הינו לא יותר מהעתק של משחק הקלפים הפופולארי, Hearthstone. הדמיון הרב למשחק האהוב צורם מאוד, אבל לא מונע מהמשחק להיות מיוחד בדרכים שלו וטוב באופן כללי.

esl3

אם לא הכרתם את Hearthstone לפני כן, המשחקיות מאוד פשוטה ללמידה, ואף ממכרת, וגם כאן המצב. ברגעים הראשונים של המשחק, אתם תבחרו את הגזע של הדמות שלכם, ולפיו תקבלו בהמשך יותר קלפים מסוג מסויים בהתאם. מיד לאחר מכן אתם זוכים לצפות בסצינות סינמטיות סימפליסטיות אשר מציגות לכם את העלילה הראשית במשחק. לאורך מספר קרבות, אתם זוכים להכיר את המכניקות השונות במשחק, החל מסוגי קלפים והיכולות שלהם (Guard, Lethal, ובערך כל מה שהופיע גם ב-hearthstone). בשונה מהארת'סטון, Legends מפצל את לוח המשחק לשני נתיבים שונים, אשר כל אחד מהם מתקיים באופן כמעט בלתי תלוי באחר, ולעיתים מכיל בתוכו גם אפקט ייחודי, ובכך מוסיף "טוויסט נוסף" על גבי המשחקיות בהארת'סטון. לאורך הסיפור תגיעו לנקודות בהן תדרשו להחליט אם לבצע פעולה אחת או אחרת, ובהתאם להחלטתכם תקבלו בתמורה קלף המשקף את התוצאה של החלטתכם. בנוסף, חלק מהקלפים יקבלו שדרוג לאחר שתשתתפו במשחק משחקים, ואז תזכו לבחור לאיזה קלף "לפתח" אותם.

מבחינת גרפיקה וסאונד, המשחק מאוד פשוט. לוח המשחק מאוד סימפליסטי, הקלפים מאויירים יפה, אבל הסאונד לא יהיה משהו שאזכור, וזה בסדר, כי זה לא משחק שנועד להתבלט במיוחד בתחומים הללו.

esl1

בשונה מהארת'סטון, החבילות במשחק אינן מחולקות למקצועות שונים, אלא ל-5 תכונות שונות: עוצמה, תבונה, כוח רצון, זריזות וחוסן, אשר אותן ניתן להצמיד בצורות שונות על מנת להרכיב את המקצועות (וסוגי החבילות) השונים. עוד בשונה, כאשר תאבדו 5 מנקודות החיים, תזכו לשלוף קלף נוסף, אם הקלף הוא בעל התכונה Prophecy, תזכו אף להשתמש בו. כך בעצם המשחק מעודד מהפך של המצב, במקום למצוא את עצמכם מפסידים הפסד מר במצב בו לא קיבלתם את הקלפים הנכונים, למשל.

בנוסף לסיפור הראשי, תוכלו להנות גם ממשחקים אל מול שחקנים באופן חופשי או לפי דירוג עולמי או משחק ב-Arena אשר בו תדרשו להכין חבילת קלפים מקורית, ולאחר מכן תדרשו להביס יריבים בזה אחר זה באמצעותה. יחד עם מגוון רחב של קלפים, המשחק מאפשר למשחקיות מגוונת בעוד אתם צוברים כסף, משיגים קלפים חדשים, ומתקדמים בדירוג.

esl2

המשחק Elder Scrolls Legends מאוד מהנה, והוא אף חינמי. על אף שהמשחק הוא העתק בוטה של המשחק המוצלח Hearthstone, הוא מציג משחקיות חדשה, והוא מהנה מאוד, בייחוד אם שיחקתם במשחקי Elder Scrolls ואתם בקיאים ב-Lore של הסדרה. בין אם אתם חדשים למשחקי קלפים, מחפשים משחק קאז'ואלי לשחק, אוהבים את Hearthstone או חובבים של משחקי Elder Scrolls, אני בטוח שתוכלו למצוא הרבה הנאה מהמשחק.