מגיע ל-Early Access של Steam קצת מוקדם יותר החודש, המשחק Into the Stars הוא משחק אינדי סימולציה/אסטרטגיה בו תשלטו בספינת החלל שהיא תקוותו האחרונה של כדור הארץ להשרדות. גזע חייזרי הנקרא the Skorm תקפו את כדור הארץ ולאחר ששה חודשים של לחימה מתמשכת, כמעט מחקו כליל את הגזע האנושי. לאחר שלא קיבלו תגובה ממספר קולוניות שנשלחו בספינות חלל למצוא כוכבים אחרים לשורדים להתיישב בהם, המנהיגים המעטים שנותרו בכדור הארץ החליטו לשלוח ספינה אחרונה, ה-Ark 13, לאותה משימה עם הידיעה שאם ייכשלו, לא תיוותר נפש חיה.

אם אי פעם רציתם להוביל משימה נואשת לתוך החלל בזמן שרודפים אחריכם חייזרים מסוכנים, ולחקור את החלל על הדרך, זה משחק בשבילכם. עוד מההתחלה, תזכו לעצב את הדמות שלכם ואת הצוות מבחינת פרצופים ושמות וגם תבחרו את כל המרכיבים של הספינה שלכם. שימו לב טוב, כי למבנה הספינה והצוות תהיה השפעה גדולה על הצלחת המשימה או כשלונה, או לפחות על לשרוד את ההתחלה. אחרי שהתחלתם בהרפתקה, אתם חופשיים להתקדם בכל כיוון בו תבחרו. תצטרכו לנהל לא רק את המשאבים שלכם, אלא גם את הכרייה שלהם ואת הקרבות אליהם תיקלעו. תנו לי להזהיר אתכם עכשיו, המשחק הזה די קשה. אם אתם טובים במיקרו-ניהול ויש לכם חוש לאסטרטגיה ותכנון זה יבוא לעזרתכם.

לרוע המזל, לאלו שלא ממש, המשחק לא בדיוק יעזור לכם ויגיד מה אתם צריכים או איך להשיג זאת. אם להיות הוגנים, מעצבי המשחק הודו בזה וכתבו מדריך הפעלה מהירה שנותן לכם סוג של הסבר על איך להתחיל וכמה טיפים למתקדמים, מה שצריך להחזיק אתכם עד שיכניסו לבסוף tutorial בתוך המשחק. הלוחמה היא פחות או יותר ישירה, אבל עדיין די קשה כשאתם מתחילים להתקל באויבים במספרים יותר גדולים, או כשהאזרחים שלכם מתים בקצב מהיר כי לא הצלחתם לנהל את המשאבים נכון. שיחקתי במשחק הזה פעמיים, בשתי הפעמים נכשלתי. בפעם הראשונה זה היה כי נגמר האוכל לאזרחים, כי החלטתי לחקור כל דבר שראיתי.

1

 בפעם השנייה זה היה כי ה-Skorn הכניעו אותי אחרי שעשיתי עצירה ארוכה מדי בכדי לאסוף משאבים שלא ניהלתי נכון בפעם הראשונה, למרות שהייתי במרחק כמה גזרות מהיעד שלי. אם כבר מדברים על חקר החלל, דרך אגב, למרות שהגלקסיה די גדולה עם מספר רב של גזרות לבקר בהן, לא תמיד יש המון בתוך הגזרות הללו, ולמרות שזה נותן תחושה טובה של החלל כמו שאנחנו מכירים אותו נכון לעכשיו, זה לא מה שהייתי מצפה מהחלל שמאוכלס בבני אדם וחייזרים. זה כנראה ישתנה כשהמשחק יתקדם משלבי האלפא שלו.

מבחינת גרפיקה, המשחק די מרשים. למעט סדרת Mass Effect וכמה משחקי Star Wars, החלל מעולם לא נראה כה יפה בעיניי. הפלנטות גדולות בהתאם למצופה ושונות אחת מהשניה במראה, מאלו השוממות וחסרות החיים לאלו היפות והמסתוריות. תוכלו אפילו לחלוף על פני כוכבים הזוהרים באור בהיר ובוערים באש חנוקה כשלהבות מתנחשלות על פני השטח שלהם, או על פני פלנטות עצומות וכחולות שעושות הרגשה קרירה, אבל חמות לא פחות. מראה הספינה שלכם, למרות שאינו ניתן לשינוי, נראה כמו שהייתם מצפים מספינת התיישבות להיראות; היא גדולה, מחולקת לתאים, ומהבהבת באורות פעילים שרצים לאורך השלדה בנוסף לאפקטים של המדחפים במנועים. הצד הפחות חיובי הוא כשאתם בתוך הספינה, הויז'ואל נראה קצת יותר מיושן מכיסא הקפטן כי הטקסטורות לא חדות כמו מבחוץ וחלק מהתנועות של הצוות קופצניות לפעמים.

 4

המוזיקה נשמעת טוב, למרות שרק לעתים נדירות שמתי לב לשינוי במה שהושמע, חוץ מבמצבי קרב. האפקטים הקוליים היו חריפים, למרות שקצת סטיריאוטיפיים לחלל. אבל הכל במקום הנכון, כי טילים נשמעים כמו טילים ותותחי לייזר נשמעים כמו תותחי לייזר. שמעתי כבר אנשים שאומרים בהרבה משחקי מדע-בדיוני שיהיה יותר טוב אם לא ישמעו רעשים מדברים מחוץ לספינה, כי זה לא הגיוני בחלל, אבל הטיעון הזה לא מחזיק מים מבחינתי כי משחקי חלל יהיו די משעממים אם תשמעו דברים רק לעתים נדירות. למרבה המזל, המשחק הזה לא מאכזב אותי והולך עם הזרם.

לסיום, המשחק מרגיש כאילו יש לו פוטנציאל אדיר ולמזלנו הוא רק בשלב האלפא והגישה המוקדמת, אז יש לו הרבה מקום לגדול. מראות נהדרים, מוזיקה וסאונד הגונים, קרבות שהם גם מסובכים וגם פשוטים, ותוכן קשה הם דברים שבאמת בולטים בעיניי. המשחק יכול ליהנות מעוד הרבה שיפורים, כולל שיפוץ בגרפיקה הפנימית של הספינה ו-Tutorials בתוך המשחק, יותר מידע על מה דברים עושים ומילוי הגזרות בחלל עם עוד דברים מעניינים.

Into the Stars זמין להורדה עכשיו ב-Steam Early Access בעבור $19.99