זו השנה ה-22 בה יוצא כותר חדש של פיפא, סדרת המשחקים הגדולה ביותר בעולם של חברת EA Sport . וכמו בכל שנה, גם השנה ישנם לא מעט שיפורים שמקנים חוויה כמעט כמו משחק כדורגל אמיתי.

לפעמים נדמה כי סדרת משחקי "FIFA" הגיעה לנקודת השיא ולא באמת ניתן לשפר את חווית המשחק. אך משנה לשנה דרישות הקהל עולות בקנה אחד עם מפתחי המשחק, שמצליחים כל פעם לעלות שלב אחד למעלה ולהעשיר את משחק הכדורגל שכבר נראה כאמיתי לגמרי.

נראה שלכל פיקסל במשחק הוקדשה מחשבה רבה. התפריטים שודרגו ועודכנו לעיצוב העכשווי, האפשרויות נוחות ומותאמות למשתמשים חדשים וכן גם לוותיקים יותר. למרות שבהתחלה נראה כי המשחק אותו משחק, בסך הכל שתי קבוצות בנות 11 שחקנים רצים אחרי כדור. אך ממשחק למשחק החוויה גדלה והסיפוק מגיע לשלמותו. השחקנים דינמיים יותר, תנועות השחקנים ללא כדור נעשות אמיתיות יותר, והמשחק עצמו נהפך קשה יותר ומותאם למציאות. לא פעם יש תחושה שאני מתפעל את השחקנים תוך כדי שידור חי בערוץ הספורט.

FIFA_15_Clint_Dempsey-1411104470199

אחת התוספות המשמעותיות השנה היא השדרנים. לקהל הצעיר השינוי פחות ניכר לאוזן, צריך להאזין ולהבין כמובן את השפה. לשדרנים "מנעד" רחב של טקסטים, הם מעודכנים בתקופת המשחק (חג המולד, תקופת החורף, סוף עונה וכדומה), מעודכנים במצב המגרש (רעוע, גשום, שלג, חום כבד), ואף מדברים על שחקנים ספציפיים שעזבו, על המשחק הבא של הקבוצות ועוד. מפתחי פיפא הבינו כי שינוי כזה נותן פן נוסף לתחושה של צפייה אמיתית במשחק כדורגל בטלוויזיה.

קשה למצוא חסרונות במשחק כה ריאליסטי כמו פיפא 15, אך תמיד ניתן למצוא דברים פחות טובים. למרות שדרוג הקהל בגרסה אשתקד, עדיין נדמה כאילו הוא אינו מספיק מעורב במשחק. אין תחושה שהקהל מריע לשחקנים כשהובקע גול, או בשריקת הסיום כשהקבוצה מנצחת. אותם קולות יושמעו אם הקבוצה תנצח 1-0 קטן או 6-0 עצום. ניתן ואף רצוי להוסיף מימד נוסף לקהל כדי להרגיש שגם הוא חלק מהחבילה השלמה של דמוי לייב. פלייליסט המשחק השנה גם מעט לוקה בחסר – לאחר עשרות משחקים שום שיר לא נצרב בתודעה או נחרט בזיכרון, בשונה מכותרים קודמים של פיפא (הוותיקים מבינינו עדיין זוכרים את שירי הנושא מפיפא 99' או ממונדיאל 98).

FIFA-15-image-49

מי שחיפש תשובה להוספת קבוצת מכבי תל אביב במשחק המתחרה, PES של שנה שעברה, התאכזב לגלות שאין אף סממן ישראלי במשחק. כך גם נבחרת ישראל אינה קיימת. כמובן שאם מחפשים טוב אפשר למצוא את השחקנים הישראליים שמשחקים בחו"ל, ולשמוע את השדרנים הבריטיים מתלהבים מביצועים של שכטר בנאנט הצרפתית, רפאלוב בקלאב ברוז' הבלגית וכדומה, ואף קוראים בשמם במבטא בריטי מהוקצע.

פיפא 15 כמובן מגיע לכל הקונסולות ולמחשב. מיותר לציין כי החוויה במנוע הגרפי שלהם משלים חוויה אולטימטיבית גבוהה ועדיפה על פני הקונסולות הישנות.

הפיפא החדש נשאר משחק הכדורגל הטוב ביותר שקיים היום. למרות שמתחרו PES טרם הוכרז ויצא באופן רשמי רק בחודש הבא, הרי שקשה מאוד להתחרות במשחק כה אמיתי וקרוב מאוד לתואר "מושלם". יהיה מעניין לראות האם יוצרי הכותר יצליחו למצוא חידושים נוספים לשנה הבאה, כמו ספריי סימון לשופטים ואפילו סלפי של מסי עם הקהל אחרי הבקעת שער. טוב, אולי בעצם, האחרון עדיף שלא.