12 שנים עברו מאז StarCraft המקורי כסוף סוף קיבלנו את StarCraft 2: Wings of Liberty שהביא לנו את ההמשך לסיפור של ה-Terran – הצבא הגאלקטי של בני האדם, שהוא אחד הצבאות מתוך השלושה שקיימים ביקום של StarCraft. השנה סוף סוף יצא ההמשך לסיפור של צבא החייזירם הטפילי ה-Zerg, ויותר מכל מחזיר לנו השחקנים את השליטה באחת הדמויות היותר אייקוניות בהיסטוריה של המשחקים – Sarah Kerrigan. האם StarCraft 2: Heart of the Swarm הוא עוד יצירת מופת בסדרת המשחקי האסטרטגיה המפורסמת, או שמא הוא נוחל  תבוסה אימתנית?

HotS הוא המשך ישיר ל-WoL, ממש אחרי שג'ים ריינאר (Jim Raynor) הופך את שרה קריגן חזרה לבת אנוש (בערך) ומביא אותה לבסיס של ה-Terran כדי שיוכלו לבדוק שאכן היא חזרה להיות אנושית ושהכל בסדר. שרה, אשר שכחה את כל דרכי ה-Zerg, מנסה להסתגל חזרה לאנושיות שבה אך מגלה במהרה שזה לא כל כך פשוט. למרות שהיא עדיין לא יציבה היא בוחרת לצאת אחר ארקטורוס מנגסק (Arcturus Mengsk), מנהיג צבא ה-Dominion והקיסר של כל ה-Terran, אשר במקור גרם לתקרית שהפכה אותה ל-Zerg מלכתחילה. שרה מגלה שהדרך הכי טובה לעשות את זה היא לנסות ולהשתלט על ה-Zerg מבלי לאבד את האנושיות שלה בדרך. HotS הוא סיפור נקמה, אחד שחכינו לו מעל לעשור. ב-Blizzard מאד השקיעו בסיפור ובדמויות, ונותנים לנו המון הזדמנויות להתחבר לצוות הדמויות העמוקות והמרתקות שמלוות אותנו לאורך כל הדרך.

משחקי StarCraft 2 מתעסקים ועונים על כל השאלות והסוגיות הלא פתורות מהמשחק הראשון, אז כמו ש- Wings of Liberty סגר לנו את הסיפור של ג'ים ריינאר והחיפוש שלו אחר שרה קריגן (אך השאיר לנו סיבה לחכות להרחבה) , כך גם Heart of the Swarm סוגר לנו את הסיפור של ה-Zerg ומשאיר לנו סיבות לחכות להרחבה הבאה על ה-Protoss. כמובן שהסיפור של ה-Terran וה-Zerg לא הסתיים לחלוטין ויהיו להם תפקידים משמעותיים בהרחבה הבאה. שרה קריגן מתפתחת לאורך HotS ואנו חווים יחד איתה מה זה אומר לשלוט בגזע ה-Zerg המפלצתי, מאיפה הם הגיעו ומה המטרה שלהם ביקום של StarCraft.

Heart of the Swarm מאד מתמקד בסיפור וזה מתבטא במשימות שבמשחק. כל משחקי StarCraft יצרו גיוון בסוגי המשימות בעזרת שלבים שלא בונים בהם בסיס צבאי כמו ברוב משחקי האסטרטגיה, אלה זורקים אתכם לשלב עם כמות מוגבלת של יחידות ואתם חייבים להסתמך על טקטיקה חכמה בלבד. HotS מלא במשימות כאלה, זה נראה שמאוד היה חשוב ל-Blizzard לתת לכם לשחק עם קריגן, ובעיקר עם קריגן. חשוב היה להם שאתם השחקנים תעברו את מסע הנקמה בעצמכם ושלא סתם תבנו בסיסים חסרי תכלית בכל שלב (למרות שיש גם משימות כאלה). המשחק שומר על גיוון בין המשימות, כאשר מעבר למשימות הטקטיקה יש גם משימות על זמן אשר דורשות ממכם לסיים יעד מסוים תוך זמן מוקצב או לבנות מספר בסיסים ולהגן על כולם מהתקפות שקורות במגביל. בשלבים מסוימים תתקלו ביעדיי בונוס אותם אתם לא חייבים להשלים, אבל אם כן תעשו זאת קריגן תתחזק ותרוויחו מכך בהמשך. לאורך המשחק גם ייצא לכם להשתמש ביחידות גיבורים אחרות עם יכולות אחרות משל קריגן אך עדיין המשחק והדמויות "האורחות" סובבים סביבה.

מי ששיחק ב-Wings of Liberty זוכר שהיו משימות צד בהן שיחקתם את Zeratul מגזע ה-Protoss וקיבלתם עוד קצת מידע עליו ועל מה שכנראה הולך להתרחש בהרחבה השלישית. הפעם אין לכם משימות כאלה אבל יש לכם "משימות אבולוציה" בהן תוכלו לפתח את יחידות ה-Zerg שלכם. משימות אלו הן לא חובה אבל הן כן יעילות כי הן גם נותנות לכם עוד טיפה מידע על ה-Zerg ומספקת לכן יחידות חדשות. כמובן שהם גם סוג של "לשבור שיגרה" ממשימות הסיפור. גם הפעם, כמו ב-WoL, יש בסיס שממנו אתם יוצאים למשימות שלכם. בבסיס אתם תוכלו לפתח את קריגן ולשנות לה את היכולות לפני כל משימה. תוכלו לדבר עם דמויות שמצטרפות אליכם (וגם אם כאלה שלא) בכדי לקבל עוד פרטי עלילה וכמו שצוין קודם, לשפר את יחידות ה-Zerg שלכם.

לאורך המשחק תעברו מכוכב לכוכב ביקום של StarCraft ותאספו אליכם סוגים חדשים של יחידות צבאיות שיעזרו לכם להתחזק ולהתקדם במשחק. Blizzard בנתה את המשחק בצורה טובה מאוד שגורמת לכם כשחקנים להכיר לעומק כל יחידה ויחידה, ולבנות את האסטרטגיה שהכי מתאימה לכם לכל שלב. באופן לא מאד מפתיע, בכל שלב שמציג לכם יחידה חדשה, היא תהיה המפתח שלכם לסיים אותו בהצלחה. כמובן שלא תמיד חייבים להשתמש ביחידה החדשה שאתם מקבלים אבל זה נראה כמו הדבר הנכון ביותר לעשות.

המולטיפלייר לא מאד שונה מזה של WoL, כי אין באמת טעם לתקן משהו שהוא לא שבור. בכל זאת, Blizzard שיפרה דברים כאלה ואחרים כדי לשדרג את חווית המשחק שלנו: זה מתחיל מיחידות ויכולות חדשות לכל גזע כמו Widow Mines ל-Terran – סוג של מוקשים בלתי נראים שגורמים נזק רב, ה-Protoss קיבלו חלליות חדשות שיכולות לשגר עצמן לאזורים שונים במפה וה- Zerg קיבלו את ה-Swarm Host – עוד יחידה שיכולה לייצר המון יצורים שעוזרים לה להילחם ביחידות אויב (הסיבה שאני אומר שזאת "עוד" יחידה זה בגלל של-Zerg יש כבר יחידה אחרת שהיא דיי דומה). כמובן שיש עוד יחידות חדשות, אבל אלה יספיקו כדוגמא. נראה ש-Blizzard מאוד רוצה ששחקנים חדשים יוכלו להתמודד עם שחקנים מנוסים יותר, ולכן היא מציעה כל מני סרטוני הסברה על איך לשחק את המשחק בדרך האופטימלית עם מגוון עצות שימושיות. אבל בואו נודה בזה, אף סרטון לא יהפוך שחקן מתחיל לשחקן מנוסה – רק הרבה, הרבה ניסיון.

מערכת חדשה שנוספה לחווית המולטיפלייר היא ה-Arcade, שמאפשרת לכם לעבור בין מודים (Mods) שהקהילה ב-StarCraft 2 יוצרת. המערכת הזו מגניבה כיוון שהמון מהמפות שם הן בכלל לא מפות של משחקי אסטרטגיה אלה מודים שונים של כל מני סגנונות משחק, ממשחקי יריות ועד משחקי Side Scroller. אז אם נמאס לכם לשחק משחקי אסטרטגיה ברשת וסיימתם כבר את הסיפור, אתם יכולים לנסות את המפות במערכת ה-Arcade בשביל חווית SC שונה מהרגיל.

StarCraft 2: Heart of the Swarm זאת חבילת הרחבה שמרגישה כמו משחק שלם. עם מעל ל20 משימות, סיפור עמוק, דמויות בלתי נשכחות ומערכת משחקי רשת גדולה, פשוט לא תוכל לעזוב לשנייה אחת את השליטה בנחיל ה-Zerg המפלצתי.