Guild Wars 2 הוא משחק תפקידים מרובה משתתפים המתרחש בארץ הדמיונית Tyria. לאחר אירועי המשחק הקודם, והבסתו של "המשמיד הגדול" (The Great Destroyer), העניינים ב-Tyria רק הלכו והידרדרו. הדרקונים העתיקים התעוררו לחיים והחלו לזרוע כאוס ברחבי הארץ, בעוד שהגזעים השונים המאכלסים את העולם החלו להלחם בינם לבין עצמם.
הדמו שראינו ב-Gamescom 2011 הביא אותנו לשלבים המתקדמים יותר במשחק והראה לנו אירועים המתרחשים בזמן אמת בתוך העולם שלו; הראשון מביניהם היה קרב עם דרקון אל-מת "קטן" בשם "טקוואטל חסר-שמש" (אני נשבע לכם שאני לא ממציא את זה), שהיה בכוחו לזמן מפלצות לעזרתו, או ליצור קיר עצמות שהגן עליו במהלך הקרב. נאמר לנו שהאירוע הזה הוא רק חלק מתוך שרשרת אירועים אחרים שהובילו לרגע הזה, כמו ההחלטה לבנות תותח לייזר שעזר לנו להמם את הדרקון לכמה שניות. מסביב לשדה הקרב היו כלי מפוזרים כלי משחית אחרים, כמו מרגמה בה היינו יכולים להשתמש בכדי לפגוע בטקוואטל.
החלק השני של הדמו העמיד אותנו אל מות ספינת רפאים ענקית, שהתרוממה מן היום והחלה להפציץ את חופי Tyria. המטרה שלנו פה הייתה להדוף את גל האל-מתים שהגיח מהספינה, ולהטביע אותה אחד ולתמיד. כשסוף סוף הצלחנו לעשות זאת, הספינה חזרה למצולות והאל-מתים נסוגו חזרה אל הים, והחולפו ביצורים הרגילים הנמצאים באיזור.
קרב זה היה הפעם הראשונה בו חווינו קרב תת-ימי בעולם של Guild Wars. היו ברשותנו נשקים שונים, כמו קלשון או צלצל, שהעניקו לנו יכולות די דומות לאלו שעל האדמה. ההבדל העיקר בין קרב תת-ימי לקרב רגיל היה הדינמיקה ובדרך בה נלחמים; מתחת למים שדה הקרב הוא שדה תלת מימדי לחלוטין, בו אויבים יכולים להגיח ממעל או מתחת. כמובן שהשחקן יכול לנצל את הסביבה הזאת, ולנסות לגרום לאויבים מולו לשקוע, ובכך לעקוף אותם, או אפילו לזמן קיר שימנע מהם להגיע אליו. ישנן גם יכולות שונות היעילות בשדה קרב מסוג זה; אנחנו, לדוגמא, ראינו את המהנדס (Engineer) משליך מוקשים ימיים בכדי לפגוע באויביו.
בשורה התחתונה, Guild Wars 2 נותן הרגשה של משחק "שונה אבל דומה". אמנם יש בו הרבה אלמנטים חדשים, כמו הדרקונים או האפשרות להתחמק או לשחות (מה שלא היה אפשר לעשות במשחק הקודם), אבל החווית המשחק המרכזית נשארה פשוטה ומהנה, בדיוק כמו במשחק המקורי. המשחק ייצא באופן בלעדי על ה-PC כאשר הוא"יהיה מוכן". בתקווה הוא יגיע אליו כבר בסוף שנת 2011, או בתחילת 2012.