אחרי שחשפה אותו לפני שבוע, Capcom פרסמה היום פרטים חדשים על הסיפור והמשחקיות של Dragon’s Dogma, הIP החדש שלהם.

כאשר דרקון שלא נצפה במשך שנים רבות תוקף את הכפר שלך וגונב לך את הלב (באופן מילולי לחלוטין), אתה חייב לצאת למסע ארוך ומסוכן על מנת להשיבו. מכיוון שהדרקון מחזיק בלב שלך, הוא מסוגל להעביר אליך את מחשבותיו ורעיונותיו, כך ללמד אותך על דרך החיים שלו ואת תורתו (Dogma), ולאט לאט לעזור לך להבין מה עומד מאחוריי ההתקפות ולאן הוא נעלם במשך כל השנים האלה.

האלמנט המשחקי בו התמקדה הפעם Capcom הוא ה"חיילים" המצטרפים לגיבור במהלך המסע. עד 3 "חיילים", הנשלטים ע"י פקודות פשוטות כמו "לך" או "עזור", יכולים להצטרף לקבוצה ולעזור במהלך הקרבות הרבים במשחק. הם יספקו טיפים ועצות לגבי מצבים ואויבים מסוימים, כמו באילו נשקים כדאי להשתמש בו ומהן נקודות התורפה של מפלצת ספציפית. עוד לא ידוע אם שחקנים אחרים יוכלו לשלוט בדמויות האלה דרך האינטרנט, אבל כן אושר שהשחקן הראשי יוכל להחליף אותן באחרות אם הוא לא מרוצה מהן, או צריך דמות בעלת כישורים אחרים בכדי להתגבר על אתגר מסוים.

בתחילת המשחק, השחקן יוכל לבחור באחת מתוך שלוש התמחויות הקיימים במשחק: קוסם, לוחם או סייר (המכונה במשחק Strider). היכולות של הלוחם די מובנות אליו, והסייר הוא פשוט לוחם המסוגל להלחם בעזרת שני פגיונות או חץ וקשת. הקסם במשחק עובד באופן יחסית טיפוסי, אך במקום להקצות לכל קוסם מד או נקודות קסם, כל לחש דורש מהקוסם זמן מסוים להטלה, כך שקסמים חזקים ייקחו זמן רב יותר וישאירו אותו פגיע. ה"חיילים" שיצטרפו לשחקן במהלך המסע יהיו גם בעלי אחת מתוך שלושת ההתמחויות הללו.

כאשר המפתחים סיפרו על מבנה העולם, ועל האתגר שביצירת עולם פתוח, הם החליטו לשים דגש על הערים במשחק, ועל מה שהן מציעות לשחקן. בתוך כל עיר השחקן יוכל לסחור בחפצים ולגייס "חיילים" חדשים לקבוצה שלו (או להחיות כאלה שנפלו בקרב). בנוסף, ערים משמשות במעין סוג של נקודת ריכוז למשימות חדשות. בערים הגדולות יכולים לחיות מעל 200 דמויות, המדובבות ע"י כ80 שחקני קול. לכל אחת מהדמויות האלה יש סדר יום משלה, והשחקן יוכל לפגוש בה במקומות שונים בזמנים שונים, בהתאם. השעון הפנימי במשחק, המחליף בין יום ולילה, מיועד ליצור גוון בין היצורים והאנשים שהשחקן פוגש: יצורים שונים יוצאים רק בלילה וישנן משימות היכולות להתבצע רק בלילה, לדוגמא.

לטענת המפתחים, Dragon’s Dogma הולך להיות משחק מסיבי למדי, וימשך כ30 שעות בהנחה והשחקן מחליט לא לעשות שום משימת צד ולהיצמד לסיפור הראשי. בCapcom מצהירים כי כאשר השחקן ירצה לחקור יותר ולחפש משימות צד, המשחק יוכל להמשיך עד "מתי שהשחקן ירצה", הצהרה אמיצה מאד שמראה עד כמה מלא בתוכן המשחק הולך להיות. נוסיף לזה את העובדה שהחלטות שונות שהשחקן מחליט ישנו את הדרך בה המשחק מתפתח, ואת מגוון הסופים השונים שהובטחו, וDragon’s Dogma הופך להיות משחק גדוש שיעסיק שחקנים למשך הרבה מאד זמן.

המשחק מתוכנן לצאת בתחילת 2012 לXBOX 360 ולPS3