Donkey Kong Bananza: DK Island & Emerald Rush מוסיף מצב רוגלייק כיפי וכאוטי ואת אי DK הנוסטלגי, אבל לא מציע תוכן חדש ומשמעותי במיוחד. מעריצים שרוצים עוד אתגר? זו הרחבה שתפורה למידות שלכם, ואולי רק שלכם.


ה-DLC החדש של Donkey Kong Bananza, שכולל את DK Island ואת מצב Emerald Rush, מחזיר אותנו למשחק מוקדם מהצפוי – רק כחודשיים מיציאת המשחק עצמו. האם זה טוב או רע? ובכן, מיד נקלף את הבננזה הזו ונדע. אם אתם רוצים גם לדעת יותר על משחק הבסיס, מוזמנים לקרוא את הביקורת שלנו עליו כאן.

מה חדש?

ה-DLC מביא שני תוספים מרכזיים – DK Island, האי הנוסטלגי עם אתגרים חדשים בהשראת המשחקים הקלאסיים, ואת Emerald Rush – מצב רוגלייק שבו עליכם לאסוף מספיק אבני ברקת (emerald) בזמן קצוב. זהו תוסף שמשלב נוסטלגיה עם מכניקות משחק חדשות.

אזור האי הוא קריצה מפורשת למעריצים הוותיקים של "Donkey Kong Country" – הוא מלא ברפרנסים ובדמויות מהעבר, אך בפועל אין בו הרבה עומק או משימות חדשות ייחודיות, רק מעט, וקשה להבין למה הוא מוצג כפיצ'ר עיקרי בהרחבה בכלל. בעוד האי של דונקי קונג הוא לגמרי nice to have, עיקר הבשר טמון במצב Emerald Rush, שהוא חידוש גדול לסדרה – מצב רוגלייק עם שלבים אקראיים, אתגרים משתנים ושימוש מתוחכם בשדרוגים ויכולות לאורך כל ריצה.

דרך האבנים הירוקות

כל ריצה מתחילה כשהדמות נטולת יכולות (מעבר ליכולות הבסיס, כולל יכולות הבננזה), ויש לאסוף שדרוגים ופרקים בעזרת חקירה בזמן קצוב כדי להגיע ליעד אבני הברקת אותן אתם נדרשים לאסוף. זה אתגר בננזי לגמרי – תלהטטו בין פלטפורמה, אקשן והריסות מסיביות, וככל שתתקדמו יותר תפתחו יותר מפות בהן תוכלו לנסות את האתגר ועוד יכולות שיצטרפו לשדרוגים הרנדומליים שיצוצו לכם.

המערכת של פרקים (perks) ושדרוגים תוך כדי ריצה מוסיפה מסגרת אסטרטגית חדשה לכל צעד, ונותנת טוויסט מעניין למי ששלט כבר בכל הכישורים של DK, וגם ידע למצוא דרכים משעשעות להשתמש בשילובי טרנספורמציות ויכולות. עם זאת, Emerald Rush לא מוסיף אויבים או מהלכים חדשים באמת, והמפות הן רימיקס של שלבים קיימים, לא עולמות מוחלטים חדשים – שזו נקודת חולשה להרחבה הזו.

עם זאת, רמת הקושי עולה באופן תלול בשלבים המאוחרים של Emerald Rush – שזה יתרון גדול לחובבי אתגר ואקשן מהירים שמצאו שמשחק הבסיס לא מאוד מאתגר, ברובו. אולם, מדובר בתוכן די מוגבל וחזרתי, ובמיוחד השיטוט ב-DK Island שאחרי שעשיתם את המעט שהוא מוסיף, אין באמת סיבה להיות שם.

אולי הביקורת הגדולה ביותר שיש לי על המצב הזה היא שהוא נעול מאחורי סוף המשחק עצמו, ולא ניתן לגשת אליו באופן מיידי, כך שאם לא סיימתם מסיבה זו או אחרת, לא תוכלו לקפוץ ישר למים הסובבים את האי. למי שקונה את זה ביחד זה די מבאס, כי להתחיל את המצב הזה בסמיכות כל כך גבוהה ​לסוף המשחק הופכת את החוויה לפחות כיפית – או כך לפחות זה הרגיש בחוויה האישית שלי; הייתי רווי במשחק וההרחבה הרגישה לי עוד מאותו דבר, והפעם בלי איזו מטרה שווה.

אולי אם היו מוסיפים תוכן שווה, נניח יכולת בננזה חדשה וייחודית שיכולה לעזור באתגרים ש-Void זורק עלינו במהלך הריצה ועוד מפה חדשה או שתיים, זה היה טיפה ממתיק את העסקה. ולבסוף, ההפרש הקטן בין יציאת המשחק ליציאת ההרחבה גורמת באופן כמעט וודאי שלא יהיה רצון גדול להכנס חזרה למשחק, רק בשביל זה, ואולי אם היו מחכים עוד כמה חודשים זה היה נותן את הטוויסט המרענן שהוא רצה לתת בצורה אופטימלית.

אז מה לעשות?

אם נהניתם מהמכניקה של Bananza ורוצים עוד מקום להתפרע בו עם היכולות והאתגרים המיוחדים של דונקי קונג, Emerald Rush הוא אופציה כיפית שאולי תרצו לנסות, ובמיוחד אם אתם חובבי רוגלייקים, מהירות ושבירת שיאים. היא לא מציעה חידוש עמוק או מהותי ואף מרגישה כמשהו שיכול היה להשתלב במקור או כהטבה חינמית. אם נהניתם אבל לא דחוף לכם להוציא עוד כסף מהכיס עבור זה, לגמרי ניתן לוותר על זה, עכשיו ואולי גם בשלב מאוחר יותר.

מפתחת: Nintendo

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 12 בספטמבר 2025

ז'אנר: פלטפורמה

זמין על: Nintendo Switch 2

בוקר על: Nintendo Switch 2

עותק הביקורת של Donkey Kong Bananza: DK Island & Emerald Rush סופק ע"י נינטנדו ישראל.