כשנכנסים לחנות של Bang & Olufsen (מעכשיו B&O) בקניון רמת אביב מיד מבחינים בכך שמדובר במוצרים יוקרה. הכל בעיצוב מוקפד ואומנותי שקשה להבין מה הוא משדר טוב יותר, איכות ויוקרה או מוסיקה. המוצרים שתראו בחנות הם במחירים של בין כ-1000 ש"ח ומאמירים אפילו לרבע מיליון ש"ח. לא מאמינים לי? לכו לבדוק. בכל אופן, לא על זה באתי לדבר, אלא על המוצרים החדשים שהחברה משיקה, ה-Beoplay H100 וה-Beoplay Eleven.

מדובר על מוצרים שמטרתם היא האזנה למוסיקה באיכות בלתי מתפשרת, ובכל מקום. ה-Beoplay H100 הן אוזניות over-ear והן מצויידות בטכנולוגיות הכי חדישות. לדוגמה, הן האוזניות הראשונות של החברה שמאפשרות לשמוע מוסיקה ברזולוציה גבוהה (Hi-res). כמו כן, משולבים בהם 10 מיקרופונים עבור ביטול הרעשים האקטיבי (ANC).

בנוסף, תמצאו בהן טכנולוגיית Earsense, שמפצה על השמע בהתאם להתאמה על גבי האוזניים, קישוריות Bluetooth 5.3, ויכולת טעינה מהירה ביותר – 5 דקות בודדות של טעינה יאפשרו לכם להאזין בעזרת האוזניות 5 שעות. כמו כן, תוכלו לשלוט בהן בעזרת אפליקצייה ייעודית ולהבטיח חווית שמע אופטימלית עבורכם.

לעומתן, ה-Beoplay Eleven הן אוזניות in-ear, והן נראות נהדר. הן מגיעות בקייס בעל חיפוי אלומיניום עמיד בשריטות ומראה יוקרתי ביותר. באמת, המחשבה ראשונה שלי הייתה שאפשר אשכרה לכרוע ברך ולהציע נישואין עם הקייס הזה. אבל קייס בצד, בואו נדבר על היהלום שבפנים. ה-Beoplay Eleven אולי נראות פשוטות למראה, אבל מיד תבינו שזה לא המצב.

כך לדוגמה תוכלו למצוא שם שישה מיקרופונים וטכנולוגיית ANC מתקדמת, וחריצים מיוחדים בצדדים כדי להוריד לחצים שעשויים להתפתח באוזן כתוצאה מרוחות. האוזניות יושבות באוזן באופן שיאפשר לכם ללכת, לרוץ ולעשות כמעט כל פעילות ספורטיבית שתרצו מבלי שהן תיפולנה, ועמידות לאבק ומים בתקן IP57.

כשמדובר באוזניות in-ear שמשדרות ניידות, זמן הסוללה חשוב מאוד. לפיכך, זמן השימוש הוא עד 6 שעות עם ANC ועד 20 שעות ללא ANC (כולל טעינת ביניים דרך הקייס). כמו כן, 20 דקות של טעינה יתנו לכם כמעט שעתיים של האזנה. אגב, במידה וגיליתם שהסוללה שלכם מידרדרת, תוכלו להחליף אותה ולהאריך משמעותית את אורך החיים של המוצר, שזה ממש לא מובן מאליו.

חלק גדול מהמיקוד של B&O הולך על עניין הקיימות. החל מהפרטים הקטנים של האריזה, דרך עיצוב מודולרי למוצרים שמאפשר תיקונים והחלפת רכיבים באופן פשוט ועד מחשבה על שדרוג עתידי של המוצרים וכן חידוש של מוצרים ישנים. מבחינתם, אין דבר כזה לזרוק ציוד ישן, והם עובדים חזק על אפשרויות השדרוג, והרבה מזה נעשה בשיתוף פעולה עם קהילת הלקוחות שלהם.

כך למשל ב-Beoplay H100, הם הקשיבו לרחשי הציבור ודאגו לכך שהפעם יהיה תיק נשיאה קליל יותר, שיפרו את לחצני המגע תוך החלפת חיפוי האלומיניום בחיפוי זכוכית מחוסמת ונתנו אפשרות להחליף את רפידת הראש מבלי להחליף את כל הקשת. ב-Beoplay Eleven למשל, שיפרו את הקישוריות למכשירים כך שמענה לשיחה דרכן יקח זמן משמעותית קצר יותר מאשר הדגם הקודם.

מעבר למוצרים הללו, הראו לנו עיצובים חדשים למוצרים קיימים, כגון חיפוי עץ וחיפוי אלומיניום לרמקול הנייד מסוג Beosound A5. החיפויים נראים נהדר וזה אפילו לא הדובדבן שבקצפת, כי הראו לנו חיפוי במהדורה מוגבלת שיש 50 מסוגו בעולם. לצערנו, לא ניתן היה לצלם בשלב זה, אז תצטרכו לחכות כמו כולם להשקה שלו בדצמבר.

המוצרים של B&O משווקים בישראל על ידי חברת ביקונקט, ובקרוב נראה מותגים נוספים אצלם, בפרט בתחום הסאונד. עד לאחרונה הם שיווקו את מותג Jabra, מותג שמאוד אהבנו ואף סיקרנו לא מעט מוצרים שלהם. לצערנו, Jabra החליטו להפסיק לייצר אוזניות עבור צרכנים, כיוון שכדי להישאר תחרותיים הם יצטרכו לשלם מחיר כבד מדי.

כדי להחליף את המוצר, ביקונקט הכריזו כי יתחילו להביא לארץ את מותג Beyerdynamics הגרמני, אז יהיה מעניין לראות האם וכיצד הוא יתפוס בארץ. בתור אחד שסאונד, בין אם זה סתם האזנה למוסיקה ובין אם זה להכנס עמוק לתוך משחקים או סרטים, אני ממש מסוקרן לראות (או יותר נכון, לשמוע), מה יש למותג הזה להציע.