SteelSeries Apex Pro Mini היא מקלדת שמרגישה כמו מקלדת יותר גדולה למרות שהיא ממש קטנה. המקשים הלינארים שלה שקטים (אך לא שקטים מידי) ומאוד נעימים לשימוש. היא מפוצצת בפיצ'רים ואפשרויות התאמה אישית עם זיכרון פנימי של עד 5 פרופילים שונים ואפשרות של הפעלה כפולה על מקש יחיד.


חברת SteelSeries הציגה לאחרונה סדרת מוצרים חדשה בשוק העולמי והישראלי, וביניהן סדרת מקלדות חדשות לשוק. אחת המקלדות הינה גרסה חדשה של המקלדת הפופלארית של החברה, ה-SteelSeries Pro, בגרסת מיני (60%) חוטית או אלחוטית.

ה-SteelSeries Apex Pro Mini ידועה בעיקר בעקבות האפשרות להגדיר את הרגישות של ה-OmniPoint (הסוויצ'ים) של החברה והמקלדות ההלו הן הראשונות שמציגות את הסווצ'ים החדשים מבית החברה, ה-OmniPoint 2.0, שיאפשרו לתכנת שתי פעולות שונות לכל מקש.

אז נכון, זה אולי נשמע מרגש וחדש, אך יש כבר בשוק מקלדות בגודל של 60% ועם תכנות כפול כמו ה-Analog Huntsman V2 (יש לה גם גרסה בגודל מלא ו-TKL למי שרוצה). אך למרות זאת, הסוויצ'ים במקלדות הללו של רייזר הם אנלוגיים, בעוד ש-SteelSeries Apex Pro Wireless היא האלחוטית הראשונה עם תכנות כפול. אך האם זה שווה את המחיר של המקלדת?

 SteelSeries Apex Pro Mini RGB

קטנה, יפה ואלגנטית

ה-Apex Pro Mini היא מקלדת פשוטה אך אלגנטית מאוד ויש מצב שזה מה שאני דווקא אוהב בה. גוף המקלדת מגיע בצבע שחור בהיר עם שכבת אלומיניום מתחת למקשים ומקשים עם ציפוי כפול של PBT כדי שהם לא ישחקו מהר. בצד האחורי של המקלדת ישנן שתי רגליות נפתחות שמגיעות בשני גבהים שונים, כשכל סט מוסיף כ-4mm גובה למקלדת. המקלדת עצמה היא 29.3 ס"מ רוחב, 10.3 ס"מ עומק וכ-4.3 גובה. המיתוג של סטילסיריס על המקלדת מבוצע בצורה יפה ואלגנטית, עם לוגו מלא על הלוח האחורי של המקלדת ורק האייקון של סטילסיריז בקטן על מקש הפונקציות של המקלדת.

חיבור ה-USB-C נמצא בפינה השמאלית האחורית של המקלדת, גם בגרסה החוטית וגם בגרסה האל-חוטית מגיע כבל הטענה עם חיבור USB-C ל- USB-A בודד (באורך של כ-2 מטר) והוא לא מחובר ישירות למקלדת. בגרסה האל-חוטית, אתם יכולים למצוא מתג קטן שיעזור לכם להעביר את המקלדת בין המצבים השונים של מצב 2.4GHz אלחוטי, סגור ו-בלוטות'. המקלדת מגיע עם דונגל בתדר 2.4GHz ומתאם USB-C ל-USB-C.

SteelSeries Apex Pro Mini USB-C

שני הגרסאות מגיעות עם שולף מקשים, רק שבגרסה האל-חוטית הוא לא מאוכסן בחלק האחורי של המקלדת עצמה אלא מגיע בנפרד בקופסה, מאחר וצריך היה מקום לסוללה שתחזיק לכם לכ-30 שעות של פעילות.

סוויצ'ים שקטים עם מהירות כפולה

ה-Apex Pro Mini היא המקלדת הראשונה של החברה שמציעה את הסוויצ'ים החדשים של החברה, ה-OmniPoint 2.0, שכמו הסוויצ'ים המקוריים של החברה עם ה-OmniPoint המקורי, הם סוויצ'ים לינארים ולא טקטלים. ההקלדה עליה פשוט חלקה ושקטה ולא רועשת או עם התנגדות כלשהי.

אם אתם אוהבים את הקליקיות, אתם כן תשמחו לשמוע שלמרות שהמקשים שלה שקטים, עדיין יש לה קצת קליקיות ורעשים חלולים אחר והחלק שמתחת למקשים הוא עדיין עשוי מאלומניום. אני אישית מאוד אוהב את החלקות (Smoothness) של ההקלדה והקצת קליקית, בניגוד לקליקיות האימתנית והרועשת של המקלדות המכאניות הסטנדרטיות.

SteelSeries Apex Pro Mini Switches

אז אם אתם יותר אוהבים את ההרגשה הטקטלית והרועשת, כנראה שתתחברו יותר למשהו כמו ה-Razer BlackWidow V3 עם המקשים הירוקים של רייזר. לפעמים אנשים מעדיפים את המקלדות הטקטליות יותר והרועשות יותר כי הם צריכים יותר פידבק על האם הכפתור שלהם נלחץ כמו שצריך או לא. לי לא הייתה אף פעם את הבעיה הזו עם המקלדת הנוכחית מאחר והקליקיות שלה הייתה מספיקה.

תכנות המקשים לא משפיע על איך המקלדת מרגישה, אך משנה את חווית השימוש של ההקלדה. ניתן לתכנת את המקשים לטווח שבין 0.2 מ"מ, שזה בכזו קיצוניות שכמעט כל לחיצה הכי קטנה תגיב וגם אם תעיפו משהו על המקלדת והוא יגע בה היא תקלוט, ועד 3.8 מ"מ לחיצה. כל זה אומר שגם הלחיצה עצמה תותאם להעדפה שלכם ואתם יכולים להתאים כל מקש במקלדת לנוחות לחיצה שלכם.

2SteelSeries Apex Pro Mini Switches

הפעולות השונות שאתם יכולים לבצע יחד עם שילוב הכפתור עם האיקון של סטילסיריס (מה שאנחנו בדרך מכירים ככפתור ה-Fn) היו לי מאוד נוחות לשימוש, עד לררמה שאני לא ממש מתגעגע למקלדת בגודל מלא. החצים משויכיים פה לכפתורי ה-WASD, שבתור גיימר גם מאוד טבעי לי שיהיו שם גם החצים ומאחר והם לא בצד ימין של המקלדת נוח מאוד להשתמש בהם בשתי ידיים. לעומת זאת, לרוב המקשים האחרים היה לי קצת קשה להתרגל מבחינת המיקם שלהם וקצת קשה לראות את האיקונים הקטנים על המקשים עצמם מבעד לאור ה-RGB החזק.

אני אישית מאוד אוהב להקליד על המקלדת הזו, ויש מצב שהיא תהפוך להיות המקלדת העיקרית שלי. ההרגשה של ציפוי ה-PBT הכפול שעל המקשים מספק טקסטורה נעימה למגע ועוזר לאצבעות שלי לא לעוף לכל מקום בזמן שאני מקליד.

עקומת למידה קשוחה

מספיק דיברנו על כתיבה, בוא נתעסק בדברים העיקריים – גיימינג. המקלדת הזו מותאמת למחשב (כמובן) אך היא גם תומכת ב-PlayStation וב-Xbox. בתור מקלדת שמיועדת לגיימינג החברה די דוחפת אותך להשתמש בטכנולוגיה החדשה של OmniPoint 2.0 והיכולת לתכנת שתי פעולות שונות לאותו המקש. לטכנולוגיה זו יש עקומת למידה די קשוחה, אך ברגע שמתרגלים אליה, זה מאוד נוח.

SteelSeries Apex Pro Mini RGB

אז איך זה עובד? ובכן, אתם מגדירים במקלדת את רמת הרגישות שלו (בשני מצבים), לדוגמה, שמקש מסוים יגיב ב-1 מ"מ וב-3.8 מ"מ. כאשר אתם תלחצו בעדינות על המקש הוא יעשה את הפעולה הראשונה וברגע שתלחצו עליו עד הנקודה השנייה הוא יעשה גם את הפעולה השנייה. נשמע מסובך ועדיין לא ברור? תנו לי לתת לכם את דוגמה שתהיה יותר ברורה, קחו לדוגמה את מקש ה"W", כולנו רגילים שברוב שמשחקים הוא הליכה קדימה. אך מה עם נגדיר שברגע שאנחנו מחזיקים אותו עד הסוף (כלומר ברגישות של 3.8 מ"מ) הוא יתחיל לרוץ? הפעם זה היה מספיק ברור? או לחלופין שמקש מסויים ישלוף את הרימון וגם יזרוק אותו.

סטילסיריס כן נותנת לנו אופציות לאיך להשתמש בפעולה הנוספת, אך במקום פשוט לאפשר לנו לחיצה נוספת אחת, אתם יכולים לבחור מבין להפעיל מספר פעמים, לחזור על הפעולה כשהמקש לחוץ, להפעיל מצב "חזרה אוטומטית" או החזק. אתם גם יכולים לבחור עם הפעולה תתבצע כאשר אתם לוחצים על הכפתור או עוזבים אותו, אבל בגלל שאתם עוברים על הפעולה הראשונה כך או כך, פעולה זו תתבצע פעמיים.

SteelSeries Apex Pro Mini App

אני חייב לומר שסטילסיריס ממש יצאו מגדרם כדי לאפשר לתכונה הזו להיות מאוד ורסטילית ונוחה להתאמה אישית. בנוסף ללחיצות של מקשים שונים, אתם יכולים גם להגדיר פעולות של תוכונות כמו מקשי מדיה, לחיצות עכבר ופעולות מאקרו שונות כפעולה שנייה. הדבר השני הטוב שהחברה עשתה זה שהמקשים מאוד מדויקים ואכן מאפשרים את הקלות של הלחיצה כך שרק הפעולה הראשונה קוראת ולא שתיהן.

התאמה אישית לכל כפתור

בכדי להתאים את ה-SteelSeries Apex Pro Mini אליכם באופן אישי, אתם תצטרכו להשתמש בתוכנה של החברה שנקראת SteelSeries GG, בתוכנה תוכלו למצוא את כל האביזרים השונים שיש לכם של החברה.

כחלק מהפיצ'רים המיוחדים של ה-Apex Pro Mini, תוכלו לשמור עד 5 פרופילים אישיים על הזיכרון הפנימי של המקלדת, זה כולל את הקיצורים שעל המקלדת עצמה, קיצורים משניים, ריגשות כפולה של כל המקשים השונים והפעלה כפולה של עד 8 מקשים. התוכנה גורמת להכל להיות מאוד פשוט בעקבות העיצוב וה-UI הנוח שלה. אם תלחצו על הכפתור עם האיקון של סטילסיריס המקלדת תאיר בצבע כתום ותראה לכם על אילו כפתורים אתם יכולים ללחוץ בשביל לבצע פעולה (ובמקלדת של 60% זה כמעט כולם).

SteelSeries Apex Pro Mini F

בתוכנה תוכלו להגדיר את הרגישות של כל המקשים, ישנם 37 שלבים לרגישות של המקשים השונים בין 0.2 מ"מ ל-3.8 מ"מ, זהו הטווח הגדול ביותר בין כל המקלדות שאני מכיר (לדוגמה, ה-Razer Huntsman V2 Analog מגיעה עם טווח רגישות שבין 1.5 מ"מ ל-3.8 מ"מ). בתוכנה תוכלו גם להגדיר את הפעולות הכפולות (עד 8 פעולות בו זמנית, כמו שציינתי למעלה), תוכלו לתכנת כל מקש חוץ מהמקש עם האייקון של סטילסיריס. אם תרצו, תוכלו לשנות גם את הרגישות של המקשים דרך המקלדת עצמה, בעזרת מקשי I ו-O (כאשר I מעלה את הרגישות ו-O מקטין). בזמן שאתם לוחצים על אחד מהמקשים בכדי להקטין או להגדיל את הרגישות תוכלו לראות את המספרים שבין 1-0 משתנים בהתאם אם בחרתם להעלות את הרגישות או להוריד אותה.

כמובן שגיימרים לא יכולים בלי יכולת לשלוט ב-RGB של המקלדת וגם את זה תוכלו לעשות דרך התוכנה של SteelSeries, בה תוכלו להגדיר את התאורה לכל מקש בנפרד, עם אפקטים שונים וצבעים עם אנימציות שונות. התוכנה מגיעה עם מספר הגדרות שמוגדרות מראש, כמה מהם באמת יפים במיוחד (כולל התאורה הצבעונית האייקונית של SteelSeries).

האם המחיר שווה את לחיצה?

ה-SteelSeries Apex Pro Mini נותנת המון יכולות והמון פיצ'רים באריזה מאוד קטנה. השאלה העיקרית היא האם באמת צריך כל כך הרבה במקלדת? האם באמת אתם צריכים לקבוע רגישות כפולה לכל מקש ומקש, במיוחד שאפשר להגדיר רק 8 פעולות כפולות בכל פעם?

אני כן אוהב מקלדות קטנות, בעיקר כי אני אוהב את כל המקום הפנוי שיש לי כשאני איתן בעמדת העבודה שלי, אך יחד עם זאת אני בדרך כלל הולך לכיוון ה-TKL ולא ה-60% משיקולי נוחות, אך אני חייב לומר שהמקלדת הזו ממש הפתיעה אותי בנוחות השימוש בה. אני לא מרגיש שחסר לי משהו למרות הגודל הקטן יותר, לא מקשי ניווט ולא מקשי התזוזה. ה-Apex Pro Mini אכן מרגישה כמו מקלדת יותר גדולה למרות שהיא ממש קטנה. המקשים הלינארים שלה שקטים (אך לא שקטים מידי) והיו לי מאוד נעימים לשימוש.

SteelSeries Apex Pro Mini Main

אז בגדול, הדבר היחיד שנישאר לי לדבר עליו זה המחיר שלה, המקלדת לא מקלדת זולה. הגרסה האלחוטית שלה עולה 1,276 ש"ח (נכון ליום כתיבת הביקורת) בעוד הגרסה החוטית שלה עולה 979 ש"ח.

אז האם אתם צריכים את כל הפיצרים האלה במקלדת שלכם? רוב האנשים יאמרו שלא ויש המון מקלדות אחרות זולות יותר שיתאמו לכם. אך אם אתם גיימרים תחרותיים שצריכים מקלדת שתתאים לכל הצרכים שלכם, זה כנראה שווה את המחיר.

ה-SteelSeries Apex Pro Mini Wireless סופקה על ידי חברת SteelSeries ישראל.