כשזה מגיע למוצרים של Nintendo, שמנו לב שהרבה פעמים שמועות הופכות למציאות. כך היה למשל בשמועות על הגרסאות החדשות שיצאו ל-Nintendo Switch, אותן אנחנו מכירים כיום כ-Nintendo Switch V2 ו-Nintendo Switch Lite. חרושת השמועות מדברת הפעם על גרסה שהיא יותר משדרוג סוללה, ועשויה לקדם את הקונסולות של Nintendo לשלב הבא.

על פי השמועות, שפורסמו באתר הטאיוואני Economic Daily News ולאחריו ב-Bloomberg, הדגם החדש צפוי להגיע אלינו בשלבים המוקדמים של 2021. אציין שוב שנכון לכתיבת שורות אלו נציגי חברת Nintendo לא אישרו שום דבר ממה שפורסם אבל זה מנהג די נפוץ שלהם, אז יש סיכוי לא רע שהשמועה אמיתית.

בכל אופן, בואו נצלול לעומק השמועות. על פי הדיווחים ככל הנראה מדובר בגרסה שתתמוך בטכנולוגיית 4K, כלומר שינוי שיציב את הקונסולה החדשה לצד הדור הנוכחי של הקונסולות אך עדיין יהיה צעד אחד (או יותר) מאחורי קונסולות הדור הבא.

בנוסף, מדובר על כך שה-Nintendo Switch החדש ילווה בליינאפ של משחקים חדשים שישתמשו בשדרוג הגרפי. בין המשחקים שידוע שכרגע בפיתוח יש את משחק המשך ל-The Legend of Zelda: Breath of the Wild ואת Metroid Prime 4, אך אולי נזכה לראות משחקים נוספים שטרם הוכרזו כגון משחק Xenoblade Chronicles חדש או רימייק לעוד משחקים אהובים מהעבר.

nintendo switch zelda

בהנחה ושמועות אלו נכונות, ייתכן ששנת 2020 לא הייתה תקופת יובש עבור Nintendo אלא שמיעוט ההכרזות היה עקב כדור מאוד גדול בקנה, שלאחר ירייתו נקבל את מלוא המחסנית. ייתכן והיות ש-Nintendo יודעת ורואה ש-Sony ו-Microsoft משתדלות לתת בראש ולהפציץ בתוכן לקראת הקונסולות החדשות וגם ככה נמצאת במישור שונה מהן, היא פשוט ממתינה בסבלנות עד יעבור זעם (קרי, תקופת החגים) עד להכרזות הגדולות שלה וכך תתפוס יותר תשומת לב.

באופן אישי, גרפיקה פחות מעניינת אותי בקונסולת ה-Nintendo Switch, אך הייתי רוצה (ולדעתי כולם מצפים) שהם יכללו שדרוגים ותיקונים אחרים. הכי קריטי זה שיפתרו את עניין הדריפט של הג'ויקונים, כמובן, סיוטו ופחדו הגדול של כל בעל Switch. בנוסף הייתי רוצה שהמוצר החדש יהיה יותר ארגונומי מהתצורה הקיימת; אם אני צריך לקנות גריפ כדי שלא יכאבו לי הידיים במצב נייד, זה מאוד מוריד מהחוויה.

מעבר לכך, הייתי מצפה מהם לתת אפשרות להוריד סרטונים ותמונות מהקונסולה בעזרת חיבור התקן USB פשוט במקום לשחק עם כרטיסי זיכרון, ולתת לנו ממשק משתמש שנותן אפשרויות קסטומיזציה נורמליות כגון יצירת תיקיות ושינויי רקעים. לא יזיק גם חיבור BlueTooth מובנה ופתיחת אפשרויות אונליין מגוונות יותר, כמו צ'אט קולי נורמלי. הרבה מהדברים האלה, אגב, אפשר לפתור על ידי שדרוג תוכנה מקיף.

אני מחזיק אצבעות שנקבל את מה שטוענים בשמועות ומצפה לקבל אף יותר, אך לא בונה על כך ומקסימום אופתע לטובה.