Asus ממשיכה להפתיע אותנו עם מוצרים חדשים ממשפחת מותגי Republic Of Gamers. באירוע המדיה האקסקלוסיבי RE:DEFINE 2019, שהתקיים באיסטנבול Asus קיבלנו הצצה למחשבים החדשים שהחברה משיקה.

Asus ממשיכה לקדם את מותג הגיימינג שלה, ולהוסיף לשורותיה מוצרים שנועדו להפוך את חווית הגיימינג לניידת יותר ולטענתם, הם יגיעו במחירים סבירים יותר.

ROG Mothership – ספינת האם והדגל

הראשון הוא ה-ROG Mothership, שמציע חידוש בתחום המחשבים הניידים. המסך ניתן לניתוק מהמקלדת, ולמקלדת יש אופציית התקפלות. אז למה צריך את זה בעצם?

ה-ROG Mothership נותן לכם חופש מלא לבחור איך לעבוד איתו

בעיה נפוצה במחשבים הניידים הרגילים הוא הצורך להניח אותם על שולחן בצורה אנכית או על הברכיים בשביל להשתמש בהם. שני המקרים יכולים להיות לא נוחים או לחמם את המחשב לאחר שימוש ממושך. אחת ממטרות ROG Mothership היא לפתור בעיה זאת. האופציה להפריד את המסך וקיפול המקלדת מאפשר הצבה מיוחדת של המחשב וכך המחשב גם מתקרר מצד אחד, וגם בעל זוויות שימוש נרחבות יותר בלי לתפוס הרבה מקום. בנוסף, ניתוק זה חושף גם רמקול רחב מתחת למסך המאפשר חווית סאונד איכותית.

העיצוב החדשני לא מגיע על חשבון חומרת המחשב, עם מעבד i9-9980HK כרטיס מסך GeForce RTX 2080 ו-64 ג'יגה של זיכרון גישה אקראי. עובי המחשב 29.9 מ"מ בלבד, אך לעומת זאת משקלו כמעט 5 ק"ג, דבר המהווה מגבלה מסויימת על ניידותו. המחשב מיועד לגיימרים, למעצבים גרפיים ויוצרי תוכן אחרים ואנחנו בטוחים שהנתונים שלו יהיו מעל ומעבר לכל השאר.

מסך המחשב (שגודלו 17.3 אינצ') צפוי להגיע בשתי וריאציות. אחת היא מסך FHD מהיר במיוחד עם קצב ריענון של עד 144 Hz וזמן תגובה של 3 מילי-שניות, שמכוון יותר אל קהל הגיימרים. בעבור יוצרי התוכן ישנה וריאציה UHD ברזולוצית 4K, קצב ריענון של 60 Hz וכיסוי צבעים נרחב של Abode RGB.

כפי שניתן לראות Asus לא חסכו גם בעיצוב החיצוני של שלד המחשב בסגנון עיצוב התואם את מה שאנחנו מצפים לו ממותג ROG. הגימור מראה על תשומת הלב לפרטים שנעשתה בהכנת השלד החיצוני.

502 – תאומים כמעט זהים

המחשבים החדשים הבאים שהושקו הם Zephyrus S GX502 ו- Zephyrus M GU502. בשונה מה-Zephyrus S GX701 למשל, במחשב זה אין את מרחב הקירור הארוך ו- Asus חוזרים לעיצוב יותר קלאסי וקומפקטי. אך זה לא אומר שהם מתעלמים מהצורך לקרר מחשב בעל ביצועים גבוהים, ולכן הוא מגיע מצויד במערכת קירור AAS. מערכת הקירור מאפשרת לכרטיס ה-GeForce RTX 2070 שמגיע איתו להגיע למהירות עיבוד של 1504MHz ב-115 וואט באמצעות תוכנת ה- ROG Boost. למרות הקומפקטיות של המחשב, אלו הם הביצועים שאנחנו בד"כ רואים במחשבים ניידים גדולים בהרבה.

עוביו 18.9 מ"מ ומשקלו 2 ק"ג בלבד אך שלדת הסגסוגת מגנזיום שלו מספקת מארז קשיח וחסין לכיפופים. אם כל זה לא מספיק לכם המחשב מותאם למסך 240Hz עם זמן תגובה של 3 מילי-שניות, שאושר ע"י חברת PANTONE מבחינת איכות המסך (אך קיימת גרסה עם מסך 144Hz גם כן). לכן, המסך מתאים גם לגיימרים וגם ליוצרי תוכן, תנועה מהירה וחלקה מצד אחד וצבעים איכותיים מצד שני.

למחשב פיצ'רים מיוחדים נוספים כמו היכולת להרכיב את הזיכרון הקשיח בשני SSD M.2. יכולת להפעיל G-Sync לתוצאות עיבוד גרפי משודרגות, או מצב Optimus להארכת חיי הסוללה באמצעות מתג ייחודי ל- ROG. לבסוף Wi-Fi משודרג עם RangeBoost של gigabit, והיכולת לא להסתמך רק על רשת אלחוטית עם gigabit Ethernet.

אם אתם מחפשים מחשב קצת יותר נגיש כלכלית, Zephyrus M GU502 יספק לכם חוויה ברמה גבוהה תוך נקיטת פשרות קלות.

גם בגרסה זאת תוכלו להשתמש במסך 144Hz או 240Hz באותה איכות צבעים וזמן תגובה נמוך של 3 מילי-שניות. בנוסף לכך גם בגרסה זאת מצב Optimus לשמירה על זמן שימוש גבוה, עם סוללת Wh76 המספיקה לשימוש סביר של עד 8 שעות. את טעינת הסוללה תוכלו לבצע גם באמצעות כניסת USB 3 Type C.

פיצ'רים נוספים שזהים לגרסה הקודמת הוא גימור המארז החיצוני שדומה כמעט לחלוטין והחומר ממנו הוא עשוי, מקלדת ה-Aura Sync המאפשרת למשתמש לעצב את תאורת המקלדת כפי שירצה, מעבד i7-9750H, 32 ג'יגה RAM, מסך 15.6 אינץ', היכולת לחבר תוספת 2 כונני SSD, 2 מסכים חיצוניים ומספיק חיבורי USB לעכבר, ג'ויסטיק וכונן חיצוני. כל אלה במחיר נמוך יותר ביחס לגרסה הקודמת, כך מבטיחה לנו אסוס.

בניגוד לגרסה הקודמת כרטיס המסך הוא GeForce RTX 2060 ולכן גם מהירות העיבוד הגרפי של 1435MHz ב-90 וואט באמצעות תוכנת ה- ROG Boost. לגרסה זאת גם מערכת קירור פשוטה יותר.

ROG Strix Hero III & Scar III – מחשב נישא או רכב?

סדרת המחשבים האחרונה שהושקה באירוע זה הייתה ה- ROG Strix Scar III ו- Strix Hero III. שמפתיעים עם עיצוב ייחודי וצגים גדולים יותר.

עיצוב המחשבים הוא פרי שיתוף פעולה בין ROG ו-BMW Designworks (בקצב הזה המחשב הבא ידע גם להסיע אתכם ממקום למקום) ומספק 2 גרסאות עיצוב שונות: ה-scar בעל עיצוב אפור מתכתי מבחוץ וגימורי סיב פחמן בחלקו הפנימי שקיבל השראה ממשחקי FPS. וה-Hero עיצוב עתידני עם צבע שחור מבחוץ וחריטות טקסט מבפנים.

"עיצוב המחשבים הוא פרי שיתוף פעולה בין ROG ו-BMW Designworks"

בנוסף לעיצוב המרענן למחשבים האלו חומרה חזקה מאוד הכוללת אפשרות למעבד i9-9880H המסוגל להגיע למהירות עיבוד של עד 4.1 GHz בליבה יחידה. בנוסף על כך ישנה אפשרות לכרטיס גרפי מרשים ה- GeForce RTX 2070 כפי שראינו במחשבים הקודמים.

מעבר לכך מבחינת חומרה מחשבי ה- Strix החדשים דומים למחשבים הקודמים שהוצגו. אך בניגוד אליהם סדרת Strix Scar ו- Hero מציעות גם מחשב בעל מסך 17.3 אינץ' עם קצב ריענון של 144Hz וזמן השהיה של 3 מילי-שניות. עוד שינוי מעניין הוא תאורה בחלקו התחתון של המחשב הניתנת לשליטתו של המשתמש.

כל מה שנותר לנו זה לחכות שהמחשבים האלו יושקו גם בארץ, ונוכל לבחון האם השינוי במחירים יהיה תקף גם לשוק המחשבים הניידים בארץ.

מידע נוסף תוכלו למצוא באתר החברה.