אוזניות ה-ASUS ROG Strix Fusion Wireless מציעות סאונד טוב ועיצוב יפה, יחד עם ממשק מגע. עם זאת, הן אינן מתאימות לשימוש בטלפון סלולרי.

ב-2018, בנוסף להכרזה על סדרת האוזניות Fusion 7000, אסוס הכריזה על האוזניות ASUS ROG Strix Fusion Wireless. אלו האוזניות האלחוטיות הראשונות עליהן הכריזה ASUS מאז אוזניות ה-ROG Strix Wireless.

בשוק האוזניות האלחוטיות יש דגמים רבים, והתחרות היא גדולה. אז האם ASUS הצליחו להתעלות על המתחרים בטווחי המחירים האלו, או שמא מדובר בעוד זוג אוזניות ממוצע?

עיצוב נקי ומראה חדשני

בעולם הגיימינג, עיצוב המוצר חשוב ביותר. ומחברה כמו ASUS, ובפרט כשמדובר על מוצרי ROG, מצופה לעיצוב שלא יפחת מזה של Razer או SteelSeries.

לאוזניות עיצוב נקי יחסית, אין נורות RGB או עיטורים אדומים על גבי השחור כפי שאתם אולי רגילים לראות במוצרי ROG. למען האמת, אני הרגשתי שזה היה שינוי מרענן, האוזניות נראות מתקדמות טכנולוגי וחדשניות, ולא עמוסות מדי.

צורת האוזניות היא לא העיגול הרגיל (כמו שאפשר לראות בהרבה מהאוזניות של Razer) אלא צורה אובלית, כמו טיפה. אישית הצורה הזאת יותר מרשימה לדעתי. המיקרופון מוסתר היטב בצד האוזניה, וניתן להוצאה בקלות.

בנוסף, אסוס הורידה את הכפתורים והחליפה אותם בממשק מגע, ומבחינה אסטית זהו שיפור רציני. באוזניות אלחוטיות עם כפתורים תמיד יש טרייד אוף בין כפתורים שממקומים באופן נוח, לכאלה שלא בולטים מדי ופוגעים בעיצוב האוזניות. במקרה של ה- Strix Fusion Wireless אין אף כפתור על האוזניות פרט לכפתור ההדלקה (שאינו בולט לעין). עצירת שיר, העברתו והגברה או הנמכה של הקול נעשים כולם באמצעות מגע באוזנייה השמאלית.

ROG Strix Fusion Wireless

השליטה באמצעות מגע היא מאוד נוחה ברובה, אבל במקרה של הגברה והחלשה של הקול, ההגברה לא עדינה מספיק (מה שלפעמים הסתיים בשמע מאוד מאוד חזק באוזניים, אבל לפחות אני יכולה להגיד שגם אז הצלילים מאוד ברורים). לפעמים לקח לאוזניות אף זמן להגיב, אבל אני עדיין מעדיפה את אפשרות המגע על גלגלת או כפתור (ובנוסף, לא צריך לחפש את הכפתור, ניתן לבצע כל אחת מהפעולות כמעט מכל המשטח של האוזנייה השמאלית).

אסוס מציעים בקופסת האוזניות שלהם 2 חלופות לכריות, שתיהן אליפטיות. האחת מעור והשניה מבד רך וההחלפה בין הכריות היא פשוטה. גם במקרה של כריות הבד וגם במקרה של כריות העור, לא הרגשתי חום מוגבר באוזניים. בנוסף, בן זוגי אף העיר שהוא הרגיש שהאוזניות מנדפות באופן יותר טוב מהאוזניות שהוא משתמש בהן.

מבחינת לחץ על האוזניים, האוזניות נוחות יחסית לאוזניות מסוג זה בשימוש ממושך. בנוסף, גם הקשת שעל הראש מצוידת בכרית רכה, ושנינו לא הרגשנו לחץ על הראש עצמו.

ROG Strix Fusion Wireless

האוזניות קלות להסרה מהראש, ולבעלי השיער הארוך מבנינו, אציין שהן לא נתפסו לי בשיער וגם לא בלגנו לי אותו יותר מידי.

סאונד עוטף ואימרסיבי

כמובן שהחלק החשוב ביותר בבחירת אוזניות היא כמה טוב שומעים איתם, וה-Strix Fusion Wireless מעל הממוצע באיכות השמע.

כמו שכבר ציינתי, גם בעוצמות גבוהות הקול נשמע מאוד טוב. הבס עמוק, ולא הרגשתי חריקות בקול גם בשמיעת מוזיקה קלאסית.

על אף שבאוזניות אין surround 7.1, עדיין יש תחושה של כיווניות כלשהי (אך כן מרגישים בחסרונו של ה- surround אשר נמצא בחלק מהאוזניות בטווח מחירים זה). כשניסינו לשחק איתן ב-Fallout 76, הטבע והיריות הרגישו מציאותיים ביותר וכמו כן, מוזיקת שנות ה-50 במשחק נעימה מאוד לאוזן.

ASUS מבטיחים שמיעה גם במרחק 20 מטר מהמחשב, ובמעבר בין חדרים בבית האוזניות המשיכו לנגן. בנוסף, על אף שהאוזניות הן אלחוטיות, לא הרגשתי בהשהיה בשמיעה, גם במוזיקה וגם בגיימינג.

האוזניות אטומות לרעש באופן חלקי. אין תוכנה מיוחדת שאוטמת לרעש מבחוץ, אבל צורת האוזניות מבטיחה איטום חלקי ומאפשרת חוויית גיימניג נקיה מהפרעות.

ROG Strix Fusion Wireless

המיקרופון הוא דיי ממוצע לאוזניות במחיר הזה, ולפי דעתי מתאים למשחקים משותפים או סקייפ. עבור אלה מכם שירצו להקליט, אתם כנראה תעדיפו מיקרופון חזק יותר מזה שמוצע ב-Strix Fusion Wireless.

חיי הסוללה של האוזניות מרשימים ביותר. ASUS מבטיחים לנו 15 שעות זמן סוללה, והאוזניות אכן מחזיקות זמן רב מאוד ללא טעינה (לפחות 10 שעות מבדיקה שלנו, גם בשימוש אינטנסיבי). בנוסף, ניתן להטעין גם בזמן משחק.

האוזניות לא מתחברות לטלפון סלולרי, וזה חסרון גדול לדעתי. אם אתם שומעים מוזיקה מהטלפון הסלולרי, יכול להיות שתעדיפו להשקיע באוזניות יקרות יותר, במקום לקנות זוג אוזניות נוסף רק בשביל לשמוע מוזיקה מהטלפון הסלולרי (וכמו כן, יש אוזניות בטווח המחירים הזה, אך ללא ממשק מגע, אשר מאפשרות גם שמיעה מהטלפון הסלולרי).

על אף שהאוזניות אלחוטיות, יש צורך בלחבר למחשב דונגל באמצעות USB, אז אם חסרים לכם חיבורי USB כדאי שתקחו את זה בחשבון.

ROG Strix Fusion Wireless

יפות, נוחות, אבל ליוטיוברים פחות

ה-Strix Fusion Wireless נותנות חווית שמיעה איכותית ומספיקה כמעט לכל משתמש. גם המיקרופון של האוזניות לא רע, וכל עוד אתם לא מקליטים הוא אמור להספיק.

הן נוחות מאוד והעיצוב שלהן מרשים, אבל לא ניתן לחבר אותם לפלאפון ולשמוע דרכו מוזיקה, מה שעשוי להפריע למשתמשים שמחפשים אוזניות שיתאימו גם לשם.

מפרט טכני

ROG Strix Fusion Wireless