גם אם אתם לא מעריצים גדולים של משחקי פלטפורמה קלאסיים, ומוצאים את עצמכם נמשכים יותר למשחקים המודרניים, עם סיפור עשיר, עולם נבחר לחקור, ומכניקות משחק סבוכות, אנחנו די בטוחים שדווקא Cuphead ישבה את לבכם.

למה אנחנו חשובים ככה? יכול להיות שזה בגלל האנימציה המעולה בסגנון האנימציות למבוגרים של שנות ה-30 של המאה הקודמת, המראה החמוד של הגיבור הראשי, שמזכיר קמע של אולימפיאדה, או המשחקיות עצמו. מה שזה לא יהיה, זה הפך את Cuphead לאחד המשחקים שיותר מנהנו לשחק ב-Gamescom 2017.

Cuphead, לאלו מכם שחיו מתחת לסלע בזמן האחרון, ולא קראו את הכתבות הקודמות שלנו, שמעו אותנו חופרים עליו, או בכללי נמנעו מהאינטרנט, נספר שזהו משחק Indie (כזה המפותח ללא תקציבי עתק), והוא משחק גלילה צידית קלאסי(Side Scroller). מה זאת אומרת קלאסי? אז קלאסי=ממש ממש קשה. לקח לנו 6 ניסיונות לעבור את השלב הראשון בו שיחקנו, וזה היה שלב פשוט ביותר – וסיימו אותו עם ציון -D בגלל שלא אספנו את כל המטבעות.

קל לחשוב על המשחק כשילוב של שני משחקים אחרים: Contra והמשחק Steamboat Wille: המסך מתמלא מהר מאוד באויבים וביריות בכל מקום, והשחקן נדרש לרפלקסים מהירים על מנת לחצות את השלב בהצלחה, מבלי להפגע מכל החפצים שעפים לעברכם. המסך כאוטי, אך במובן היפה של המילה.

ממה שחווינו ב-Gamescom 2017, ב-Cuphead יש שני סוגי שלבים. הסוג הראשון – "Run & Gun" – רוץ ותירה, בסוג זה של שלב זה כל מה שאתם צריכים לעשות כדי להגיע לסוף השלב, אך בתזמון של קפיצות, יריות וכו'. הסוג השני – קרבות הבוס. בקרבות אלו המשחק ממש מתעלה מעל לכל השאר: הבוסים השונים מגוונים מאוד, וכך גם הדרך לנצח אותם ולהלחם בהם – אף בוס לא יהיה דומה לקדמו. בקרב בוס אחד תמצאו את עצמכם נלחמים בבתולת ים ממטוס, ובאחר תלחמו בסיגר בוער כאשר אתם קופצים ממשטח למשטח.

המשחק הוא משחק קשה, אבל כשם שהוא קשה, כך הוא יפה. הרקעים, הדמויות והאנימציות, שכולן צוירו ביד נראות פשוט נהדר. לא נתפלא אם המעצבים ב-Studio MDHR עשו את המשחק כזה יפה בכוונה על מנת שיהיה קשה יותר: ממש קשה להתרכז בלשחק בזמן שאתה עסוק בלהעריץ את כל מה שעל המסך.

אם אתם מוצאים את המשחק קשה מדי במצב יחיד, אתם תמיד יכולים לבקש מחבר להצטרף ולעזור לכם. המשחק כן מעלה טיפה את רמת הקושי כאשר שחקן נוסף מצטרף, אבל במצב ה-co-op השחקנים יכולים להחיות אחד את השני, וזה עוזר הרבה לחצות את השלבים.

ככל שהצלחנו לבחון – גם Cuphead וגם השותף שלו Mugman מתנהגים אותו הדבר. השוני הוא בהתקפות המיוחדות של כל אחד. ככל שמתקדמים במשחק תוכלו לפתוח בונוסים, התקפות חדשות ומהלכים מיוחד שיעזרו לכם לצלוח את המשחק. מנגד – יכול להיות שראינו כל גיבור משתמש בהתקפה שונה, ועל כן ההבדל היחידי בין הגיבורים הוא קוסמטי.

עד כה, היה ממש כיף לשחק את Cuphead במצב משותף. לא שיחקנו אותו כל אחד לחוד, בגלל מגבלת הזמן, אבל זה הרגיש כאילו זה משחק שעליך לשחק עם חבר. המשחק יהיה זמין גם לקונסולת ה-Xbox One וגם ל-PC, כאשר ייצא ב-29 לספטמבר.