חושבים שאתם יודעים הכל על כדורגל? תמיד צועקים על השחקנים בטלוויזיה שיעשו א' ולאחר מספר דקות כועסים שלא הקשיבו לכם ועשו ב'? חולקים על המאמן, שעלה בהרכב הגנתי כאשר זה מובן מאליו שהקבוצה חייבת לעלות בהרכב התקפתי? חושבים שתוכל לעשות עבודה טובה יותר? עניתם על כל התשובות האלה בכן? שוב עניתם כן? Football Manager 2015 הוא בדיוק המשחק בשבילכם!

בתור אוהד מושבע של פיפא, הופתעתי לגלות עולם שלם חבוי במשחק פוטבול מנג'ר 2015.כל פרט במשחק עבר שיפור ושדרוג משנה שעברה. התפריטים נוחים ונגישים, הגרפיקה יותר טובה, ניהול הקבוצה כולה הרבה יותר דינאמי והממשק כולו ידידותי למשתמש וקל לתפעול. אפילו קיימים שלושה מצבי משחק שונים כדי לשפר את היכולות ולהגביר את ההנאה מהמשחק.

הראשון הוא המצב הרגיל, בו אתם נהנים מכל התוספות והתכונות שהמפתחים תכננו שתיהנו מהם. כל חווית ניהול קבוצה במשחק אחד – חלון העברות לפני תחילת הליגה, סגירת חוזים, זימונים לישיבות צוות, לוגיסטיקה, יצירת קשר עם ארגונים וקבוצות שונות וכו'. כל אלה גורמים למשחק להיות קרוב ככל שאפשר למציאות.מצב שני, המצב הקלאסי – פחות בלבולי שכל, יותר תכלס, למקרה שבא לכם עונה קצרה מבלי להשקיע יותר מדי זמן במשחק הפעם – אולי בפעם הבאה.

Movember Comparison_1

מצב שלישי ואחרון, אונליין – חושבים שניהלתם מספיק קבוצות בחיים? לקחתם כבר מספיק אליפויות, גם עם קבוצות חזקות (לא חוכמה) וגם אם קבוצות מתחתית הטבלה (לא רע)? שוב עניתם על כל השאלה האלה בכן? ועוד פעם כן? אז אתם מוכנים לצאת לעולם הגדול ולתת בראש לשחקנים, או יותר נכון למאמנים מכל העולם. בנו את הקבוצה המושלמת, שפרו אותה עוד קצת ותבדקו אם היכולות שצברתם מספיקות כדי להביס את הקבוצות היריבות.

למרות כל היתרונות של המשחק, החיסרון הבולט ביותר שלו הוא שעמדת המנהל היא היחידה שאתה מאייש. לפעמים בא לך לתפוס פיקוד ולשחק בעצמך מדי פעם. חלק יגידו שזה הקטע של המשחק, אבל בכל אופן לי זה חסר. בנוסף, כל ההודעות שאתם מקבלים בתור מאמני קבוצה יכולים ממש להעיק. הנה כמה דוגמאות:

"לא, לא בא לי לתת לך העלאה במשכורת… לא כבשת גול משנה שעברה בערך!" ; "תעזוב! מה אכפת לי?! הקבוצה שלי מקום ראשון בליגה. לאן תעבור בדיוק? הפועל ג'לג'וליה?!" ; "למה נראה לך שתעלה בהרכב הראשון? אתה בן 200 בערך! אתה יושב בספסל וזהו!"

Match Engine 3_3

מצבים כאלה קיימים תמיד, ואני שם לב שאני משחק במצב הקלאסי יותר ויותר.

בסופו של דבר, אם כדורגל זו התשוקה שלכם, ולא לשחק בקבוצה אלא להיות המוח מאחוריה, פוטבול מנג'ר 2015 הוא המשחק האידיאלי עבורכם!