Gameinformer קיבלו אישור ממספר מקורות על קונסולה חדשה של נינטנדו שמסוגלת להריץ משחקים ברזולוציות HD. שמה אינו ידוע ואין מידע בנוגע לאיכות הגרפית של אותה קונסולה, יתכן כי היא תעבור או תהיה פחות טובה מהקונסולות המתחרות. בנוסף, נינטנדו מראים את הקונסולה למספר מפתחים כהכנה לשחרור הקונסולה מתישהו בסוף 2012. זהו צעד גדול לחברה שעד היום הסתמכה על משחקים צד ראשון, והצעד הזה בהחלט מראה על רצון להשיג משחקי מולטי-פלטפורם טובים. מקור אנונימי אמר כי הקונסולה לא תהיה גימיק כמו ה-Wii, אך יותר מהיכולת לשדר ב-HD לא ידוע דבר נוסף.

מזה זמן רב מסתובבת שמועה על ה-Wii HD, וביחד עם הנפילות במכירות ה-Wii, והשמועה כי נינטנדו תוזיל את מחירה ב-15 למאי, נראה כי הזמן הגיע להכריז על יורשת לקונסולה הפופולרית. נחמד גם לשמוע כי נינטנדו מנסה להשיג תמיכה של חברות צד שלישי, בניגוד להתנהלות שלה עם ה-Wii – אז ההכרזה תפסה אפילו את המפתחים בהפתעה. נראה שאת ההכרזה נשמע ב-E3 השנה, אז יש למה לחכות.

עדכון:

פרטים ראשונים בנוגע לחומרה צצו לראשונה במאמר באתר הצרפתי 01net, שהיה גם הראשון לפרסם את הניידת הבאה של סוני, ה-NGP. המאמר מצטט "מקור אמין" שלדבריו יש לו מידע פנימי על הטכנולוגיה שתפעיל את הקונסולה החדשה של נינטנדו.

מדובר במעבד Power PC מבית IBM בעל שלוש ליבות; כרטיס מסך ATI מסדרת R700 פועל עם גרסת Shader 4.1, ולפחות 512 מגה-בייטים זיכרון מערכת. המפרט דומה מאוד לזה של קונסולת ה-Xbox 360, אך כרטיס המסך המתקדם יותר שיהיה בקונסולה החדשה בוודאי יתן לה יתרון (כרטיס המסך בקונסולה של מייקרוסופט פועל על Shader 3.0). הדמיון הזה משמעותו גם שיהיה קל להמיר את ספריית המשחקים ב-Xbox 360 לקונסולה החדשה. דיווח נוסף ב-IGN אומר כי הקונסולה תריץ משחקים ב-1080p, כלומר Full HD, כמו כן תמיכה לאחור מלאה בספריית המשחקים של ה-Wii, וכל האביזרים הנלווים אליה.

השלט החדש יכיל כנראה מסך מגע דומה לזה של ה-iPad, אך פחות מתקדם, וישדר באיכות Sub HD. גודלו לא יעלה על 6 אינץ' ויהיה one touch, ויכלול כנראה גם את כל הכפתורים שאנחנו רגילים לראות – כפתורי כתף, שני סטיקים אנלוגיים ועוד. השלט יכלול גם מצלמה קידמית.

לפי ציוץ בטוויטר של מנהל החדשות של IGN, Jim Reilly, משחקים צד ראשון ושלישי יהיו זמינים כבר ב-E3 השנה, אם כי לא ברור אם יהיו שחיקים. וכן, הקונסולה תהיה מבוססת דיסקים – נינטנדו אף שוקלת להשתמש בדיסקי Bluray (המשמשים את המשחקים ב-Playstation 3).

שטף החדשות הזה מעלה שאלות רבות בנוגע לתחרות העתידה לבוא, ונראה כרגע שישנה הסכמה בקשר לפרטים, למרות שנינטנדו לא מאשרת (או מכחישה) את הפרטים. "הפתעות נוספות" מעלות עוד יותר את סף הסקרנות שלנו. אנחנו מקווים לשמוע עוד פרטים ב-E3 השנה. יש למה לחכות.