נינטנדו פרסמה את הדוח הרבעוני שלה והתמונה ברורה: ל-Switch 2 יש פתיחה חלומית. מאז ההשקה ביוני השנה הקונסולה החדשה כבר מכרה מעל 10 מיליון יחידות ברחבי העולם, נתון שהופך אותה לאחת ההשקות המוצלחות בתולדות בהיסטוריה.

נראה שלמרות כל הספקות והביקורות שקדמו להשקה וגם אלו שהגיעו אחריה, הסוויץ' 2 נמכר בקצב שפשוט אי אפשר להתווכח איתו. בין אם מדובר בגיימרים ותיקים או שחקנים חדשים שמצטרפים לחגיגה, נינטנדו הצליחה שוב לגעת בדיוק בנקודה שבה נוסטלגיה, ניידות וכיף נפגשים.

ההצלחה הזו דחפה את נינטנדו לרבעון חזק במיוחד עם קפיצה חדה בהכנסות וברווחים לעומת השנה שעברה (כצפוי, תקופה של סוף דור לעומת תקופה ראשונה בדור החדש). החברה אפילו עדכנה את התחזית שלה כלפי מעלה וצופה למכור כ־19 מיליון יחידות עד מרץ 2026, ארבעה מיליון יותר מהיעד המקורי.

לצד החומרה גם משחקי הדגל של נינטנדו נהנים מביקוש עצום. Mario Kart World מוביל את הטבלה עם 9.57 מיליון עותקים שנמכרו מאז ההשקה, Donkey Kong Bananza שנחת ביולי כבר חצה את רף 3.5 מיליון, וPokémon Legends Z-A מכר כמעט 6 מיליון עותקים בשבוע הראשון בלבד כשחצי מהם לסוויץ' החדש.

חשוב לציין שהתקופה המשמעותית ביותר עוד לפנינו, תקופת החגים, שתכלול השקות של כמה מהכותרים הגדולים והמצופים ביותר של נינטנדו. בראשם Metroid Prime 4 שהמעריצים מחכים לו עוד מ-2017 וגם Hyrule Warriors החדש שצפוי לחזור עם אקשן כיפי ועמוס יותר מאי פעם.

כמובן שלנינטנדו אסור לנוח על זרי הדפנה. כדי לשמר את המומנטום המטורף של הסוויץ' 2 עליה להמשיך לספק חוויות חדשות ומשחקים באיכות גבוהה, כאלו שמדברים גם למעריצים הוותיקים וגם לדור החדש של השחקנים. בנוסף אי אפשר להתעלם מהתפקיד המרכזי של משחקי הצד השלישי שחשובים מאוד לעתיד הקונסולה. עד כה ראינו שהסוויץ' 2 מסוגל להתמודד בכבוד עם משחקים כמו Cyberpunk 2077, WWE 2K25, Street Fighter 6 ו-Hogwarts Legacy, כולם כותרים כבדים שבגרסה הקודמת של הסוויץ' נראו רחוקים מאוד מהישג ידה.

נינטנדו צועדת בביטחון אל סוף השנה כשמאחוריה הצלחה אדירה ובאופק רשימת משחקים מבטיחה. אם לשפוט לפי ההתחלה נראה שהסוויץ' 2 הולך להיות אחד הסיפורים הגדולים של השנה ואולי גם של הדור כולו.