Nintendo הוציאה במרץ 2017 את הקונסולה המהפכנית שלה – Nintendo Switch. כמעט 4 שנים אחרי, והקונסולה נמכרה יותר מהקונסולה הניידת של החברה ה-3DS, עם הערכות של מעל ל-76 מיליון יחידות והיד עוד נטויה.
אך לא הכל ורוד ב-Nintendo, תקלה בשלטי הסוויץ', הנקראים גם Joy-Cons, קיימת במכשיר עוד מרגע השקתו. התקלה הידועה, בשמה הנפוץ Joy-Con Drift, גורמת לאנלוג סטיק של השלט להזיז את השחקן בלי שהמשתמש נוגע בו. זוהי תקלה שהולכת ומחריפה עד שהפתרון היחידי הוא לקנות שלט חדש (כמעט תמיד בזוגות) ולשלם כסף רב.
לאור התקלה החוזרת שלא נפטרה גם ביציאת רענון החומרה של הסוויץ', Nintendo חוותה תביעות ייצוגיות מחברות וגופים רבים ברחבי העולם. התיק שהגישה Lambert Avocat Inc הקנדית מאפשר לכלל לקוחות קוויבק, קנדה שקנו Nintendo Switch או Switch Lite מהראשון לאוגוסט 2017 להגיש תביעה לקבלת פיצויים מצד Nintendo.
בפרטי התביעה נכתב: "תחת חוק הגנת הצרכן (בקנדה) טובין שנקנו חייבים להתאים למטרות שלשמם נקנו לשימוש סביר, וחובה להיות עמידים לשימוש יום יומי לפרק זמן סביר, בהתחשב במחירם ובתנאי השימוש". עוד נכתב בנוגע לג'וי-קון שיש להם פגם רציני שהוסתר מהלקוחות: "הפגם מונע את שימוש המוצרים שלשמם הם נקנו וגורם לאי נוחות בקרב הלקוחות". תביעה זו כנראה לא תהיה האחרונה ואנו מקווים ש-Nintendo תמצא פתרון יעיל ואחיד לכולם בעתיד הקרוב.