חברת Blizzard הודיעה שהיא מצטרפת למהפכת הfree to play ששטפה את עולם הPC לאחרונה, עם הצטרפותם של MMOים רבים וTeam Fortress 2 לחבורה החינמית. הודעה שיצאה באתר החברה מכריזה על חניכתה של תכנית משחק חדשה בשם World of Warcraft Starter Edition, שתספק לשחקנים התנסות ארוכה וחינמית במשחק תחת מגבלות מסוימות.

עד חניכת הStarter Edition, שחקנים יכלו לשחק במשחק במשך 14 ימים חינמיים בלבד, ונאלצו לרכוש אותו כדי להמשיך אחריהם. בעקבות תלונות רבות של שחקנים, וככל הנראה הודות לגל הfree to play האחרון, Blizzard החליטה לאפשר לכל השחקנים לשחק במשחק בחינם למשך כל זמן שירצו, תחת הגבלות מסוימות – שהחמורה מביניהן היא עצירת התקדמות הדמויות בחשבונות החינמיים בדרגה 20. מלבד זאת, שחקנים לא משלמים גם לא יוכלו להקים גילדות ולהצטרף אליהן, לצבור יותר מ10 מטבעות זהב, לסחור, ליזום שיחות פרטיות בצ'ט, ועוד מגבלות שמפורטות כאן.

התוכן שיהיה זמין לשחקנים הלא משלמים יהיה התוכן של המשחק הבסיסי ושל The Burning Crusade (כולל הגזעים שהפכו לזמינים בהרחבה), ושניהם (המשחק הבסיסי וההרחבה) הפכו לזמינים לרכישה ב20 דולר בלבד. Blizzard אף החליטה לצ'פר שחקנים שהייתה להם עד היום בעלות על המשחק הבסיסי בלבד, ולתת להם את The Burning Crusade המלאה בחינם.

יש האומרים שחניכתה של הStarer Edition היא השלב הראשון בהפיכתו של World of Warcraft למשחק חינמי לחלוטין, לקראת מעבר של Blizzard לשיטת השיווק הזו או אף לקראת משיכת לקוחות חדשים לקראת הMMO המסתורי הבא שלהם. מצד שני, דעות אחרות טוענות שזו בסך הכל הדרך של החברה להתמודד עם מספר השחקנים הרשומים, שהתחילו לצנוח לאיטם לאחרונה. כל ההשערות נשמעות הגיונית, אך הזמן הוא הגורם היחיד (מחוץ לBlizzard) שיוכל לאשר או להפריך.