כאשר Battleborn הוכרז לראשונה, לא כל כך ידעתי איך להגדיר אותו או מה לצפות ממנו. מודעות, מאמרים ואפילו ראיונות עם המפתחים הזכירו משחק יריות עם אלמנטים של משחק תפקידים שמשלב מאפיינים מ-Borderlands יחד עם משחקים כמו League of Legends ו-Heroes of the Storm. עד שלא שיחקתי גם בבטא וגם במשחק הסופי לא הצלחתי להבין מה המפתחים בחברת Gearbox Software ניסו לעשות. בבקיצור, Battleborn הוא משחק יריות עם קמפיין לשחקן יחיד ומספר מצבים מרובי משתתפים ששאבו השראה ממשחקי MOBA ומשחקי צוות אחרים. כמה שכיף לשחק בו וכמה שהוא חדשני, ככה הוא גם לא מושלם.

הסיפור של Battleborn מכיל בתוכו פוטיאנציאל אדיר. היקום מת ונעלם, וכל הכוכבים הוכחדו על ידי גזע חייזרי. כל הכוכבים חוץ מאחד, שבו כל הגיבורים ביקום התאחדו יחדיו בכדי לעמוד בפעם האחרונה מול האויב הגדול. לצערינו, הסיפור מועבר במשך מספר משימות לא יחודיות בעזרת קולות שמדברים אליכן דרך הרדיו. כל מה שאתם עושים זה מתקדמים ממשימה למשימה עד שאתם מגיעים לבוס וחושפים עוד דמות חדשה. הקרבות החוזרים ומבנה המשימות לא עושה צדק עם הסיפור או עם הגיבורים השונים.

זה חבל מאוד מאחר והדמויות המגוונות של Battleborn גונבים את ההצגה. ישנם 25 גיבורים שונים, כל אחד עם סגנון משחק המיוחד לו ששונה לגמרי מהשאר. אתם תוכלו לנסות את מזלכם עם אוסקר מייק (Oscar Mike) עם המשחקיות המוכרת ממשחקי היריות ממבט ראשון, או שתוכלו ללכת לכיוון של לחימה פנים מול פנים עם Rath ושתי החרבות שלו. לכל דמות שאתם תבחרו יהיו החוזקות והחולשות שלה. בנוסף, הדמויות עולות ברמות ככל שאתם משתמשים בהן יותר, ותוכלו לפתוח שידרוגים נוספים אשר עשויים לשנות לגמרי את איך שאתם משחקים את המשחק. לצערינו, הדמויות מלאות האופי והמקוריות הללו מרגישות מבוזבזות על חווית השחקן היחיד.

battleborn_gallery_02-1

בכדי באמת להינות מהסיפור אנחנו ממליצים לשחק את הקמפיין יחד עם חברים. תוכלו לשחק את המשחק יחד עם עד 3 שחקנים, בין אם דרך האינטרנט או אם הם יושבים לידכם על הספה. הקרב החופר משתפר מיידית ברגע שמשחקים עם חברים בעוד שאתם צועקים אחד על השני מבעד לרעש הלייזרים של האויבים. אך אל תחשבו שהמשחק הופך להיות קל יותר ברגע שהוספתם עוד שחקן למשחק, כי עעל שאתם מוסיפים יותר שחקנים, כך גם הרמת קושי של המשחק מזנקת. זה עלול להיות החיסרון הגדול במצב המשותף מאחר והמשחק עלול להפוך להיות קשה כל כך עד שהוא יעצבן אתכם. זה לא שהמשחק באמת הופך להיות יותר קשה, אלא שפשוט המשימה נמרחת סתם בגלל שהאויבים לא מפסיקים להגיע. בכל המשימות יש את אותן המטרות בין אם זה להגן על נקודת שליטה או אח"מ, או להביס את הבוס. לירות בגלים רבים של אויבים מרגיש יותר כמטלה מיותרת יותר מאשר אתגר קשה ומעניין.

בעוד ש-Battleborn מפשל קצת במצב הסיפור, הוא מפצה על כך במצב מרובה המשתתפים. יש שלושה מצבים שתוכלו לבחור מתוכם: "השתלטות", אשר דורש מכם להחזיק נקודה אסטרטגית, והכי חלש מבין השלושה; "התרסקות", אשר מחקה את משחקי הMOBA השונים, אך במקום להרוס מגדלים אתם צריכים ללוות מיניונים אל הצד של האויב ולהקריב אותם; המצב האחרון הוא "פלישה", שלדעתי הוא גם הטוב ביותר מבין השלושה, אשר בו אתם הולכים על מסלול אחד כדי להביס את המגדלים שלהם. כל אחד מהמצבים הללו מכיל שתי מפות בלבד, מה שקצת מאכזב. הייתם מצפים שמשחק ששואב השראה מ-MOBA יכיל קצת יותר מפות, אך לצערינו המפות שקיימות לא לוקחות בחשבון את כל הקטע של היריות והופכות למשעממות די מהר. אני מציע שתתרגלו לשחק את מצב הפלישה במפת Overgrowth, מאחר והיא הפופולריות ביותר. אך אל תתבאסו מאחר ו-2K Games החליטו להוסיף את חמשת הדמויות הנוספות וכל עדכוני המפה העתידיים כעדכון חינמי לכל אלה שרכשו את המשחק.

battleborn_gallery_07-1

למרות כל הבעיות שלו, קשה להתעלם מהקסם של Battleborn. המפתחים השקיעו מאוד באיך שהמשחק נראה. כל מפה מבוססת על כוכב במערכת הכוכבים האחרונה ביקום. Tempest, כוכב הכתר של הגזע החייזרי Jennerit נראה אחרת לגמרי מ-Ekkunar, כוכב הבית של ה-Eldrid. דבר זה נכון גם לגבי הדמויות השונות. לדמויות שונות מאותו גזע יש מספר סימנים מזהים דומים, אבל עדיין לכל גיבור יש את האופי שלו שהופך אותו למיוחד וגורם לו לעמוד בזכות עצמו. לשמוע את הדמויות מקטרות במהלך הקרבות השונים או דרך הרדיו במשימות הסיפור זה חלק מהקסם של המשחק. מעבר לזה, העיצוב הכולל של המשחק דומה מאוד ל-Borderlands של Gearbox, אבל עדיין מצליח להיראות ולהרגיש מקוורי ומדהים.

Battleborn הוא משחק שבסופו של דבר יגרום לכם לרצות לקבל עוד ממנו. לרוע המזל, נכון לעכשיו הוא עדיין מרגיש קצת ריק ולא גמור. תעצרו אותנו אם כבר שמעתם את זה בעבר אבל "למשחק הזה יש פוטנציאל להיות הרבה יותר טוב". אם אנחנו חייבים לסכם את מחשבותינו על המשחק במילה אחת בלבד היא כנראה תהיה "שטחי". יש סיפור אבל הוא לא עמוק, מצב מרובה המשתתפים חסר גיוון ודמויות ללא רקע חוץ ממספר מצומצם של מסמכים ומשפטים. אך למרות זאת, Battleborn עדיין הצליח להפוך אותי למעריץ שלו, בעיקר בגלל הצוות הגיבורים ממצחיק והויזואליות המדהימה. בתור מעריץ אשמח לראות את המשחק גדל יותר ואף הופך לסדרה ביום מן הימים.