עברו 10 שנים מאז שבקרנו לראשונה בממלכת Albion על קונסולת ה-Xbox המקורית. עכשיו, Fable Anniversary מחזיר אותנו לשם בעזרת ה-Xbox 360 עם גרפיקה חדשה ומשופרת, מערכת שמירה חדשה והחשוב מכל – הישגים (Achievements). המעריצים של הסדרת המשחקים ישמחו לדעת שתחת מעטה הצבע החדש המשחק שומר על הרבה מהחן המקורי שלו, כשכל תוסף נוסף מוסיף לחוויה הכוללת.Fable Anniversary  נותן לנו הזדמנות טובה לראות מאיפה הסדרה המפורסמת והידועה לשמצה התחילה, במקרה ולא הייתם בסביבה בזמן שמייקרוסופט הוציאה את המשחק בפעם הראשונה.

במקרה ולא הייתם מבין אלו ששיחקו את המקור, הנה תקציר בשבילכם: כש-Fable מתחיל אתם משחקים ילד צעיר החי עם משפחתו בכפר קטן בשם Oakvale. לאחר טוטריאל מקסים ואירוע אחד טראומטי, אתם הופכים להיות "גיבור", אשר מוטלת עליו משימה לא כל כך פשוטה – או להציל את העולם או להרוס אותו. מאותה נקודה והלאה עליכם לבחור את המסלול אותו תלכו: להיות גיבור לאנשי אלביון או להיות בריון מרושע. המסע שלכם יכריח אותכם להתמודד עם עברכם ולגלות את שורשי כוחות הגבורה שלכם, וכן לקבוע את גורלו של העולם כולו.

בהייתו משחק תפקידים המתמקד באקשן, Fable שם דגש כבד על קרבות. ה"גיבור" עובר הכשרה בכל מיני נשקים, עם טווח קצר וארוך, וגם באומנות הקסם (הקרוי בשפת המשחק "רצון"). לכל אחד מסוגי הנשק הזה יש את עץ מיומנויות שלו ומד ניסיון משלו. אז להרוג אויבים בעזרת חרב מעלה את מד הכוח, קשת מעלה את מד המיומנות ושימוש בקסם יעלה את מד הרצון. יש גם נקודות ניסיון כלליות שתוכלו להשתמש בהן כתחליף לכל אחד מהסוגים הממוקדים האחרים. את נקודות ניסיון אלו מרוויחים מכל דבר שעושים, כולל הבסת אויבים והשלמת משימות. האופן שבו אתם משחקים ונלחמים מכוון את ההתפתחות של הדמות שלכם. אם אתם לא משתמשים בקסם אל תצפו שתצליחו להטיל לחשים חזקים לקראת סוף המשחק.

שיטת המשחק שבה אתם בוחרים לשחק גם תשפיע על הדרך בה תבחרו לשלוט בדמות שלכם. Fable Anniversary מאפשר שתי שיטות שליטה – האחת דומה לזו מ-Fable המקורי והאחרת לזו ב-Fable 2/3. באופן טבעי השחקנים יבחרו בשיטות המוכרות להם ממשחקי Fable הקודמים, אבל שחקנים חדשים יצטרכו לנסות לפני שהם מחליטים באיזה מהשיטות להשתמש. באופן כללי השיטה החדשה, זו ממשחקי ה-Xbox 360, הרבה יותר מתאימה לאלו שמשחקים לוחמים מכיוון שתוכלו לתקוף מהר יותר בלחיצה כפתור פשוטה. מטילי לחשים ימצאו את השיטה הקלאסית עדיפה מאחר והיא מאפשרת יצירה של מספר סטים של לחשים לשימוש מהיר. כך או כך אפשר להחליף בין שתי השיטות באופן יחסית פשוט.

חוץ מהשיטה החדשה ללחימה, Fable החדש מציג לנו שיפורים נוספים; הבולט מביניהם הוא גרפיקה באיכות HD. על אף שהמשחק לא נראה כמו משהו שהוציאו בשנתיים-שלוש האחרונות, הגרפיקה החדשה מראה שיפור ניכר בהרבה מזו של 2004. המראה הייחודי של Fable  נשמר כך שהדמויות והמפלצות עדיין נראות כאילו יצאו מסרט מצויר, אבל כעת יש להן קווי מתאר עגולים וחלקים יותר ממקודם. האודיו של המשחק לא שונה מזה של המשחק המקורי, לפחות לא ברמה שניתן להבחין בכך. הדיבוב של הדמויות המגוחך עם המבטאים השונים נותר ומוסיקת הרקע הסתמית נשארה סתמית כתמיד.

לצד החומר המקורי מהמשחק הראשון, Fable Anniversary מגיע גם עם ההרחבה "The Lost Chapters", סוג של DLC למשחק המקורי שהופך אותו ל"חווית Fable המלאה". The Lost Chapters כוללים משימות חדשות, דמויות, חפצים ואזורים חדשים וכך גם שינויים ושיפורים קלים. זה אולי לא נראה כמו הרבה, אך זה יאפשר לחובבי Fable, שלא יצא להם להכיר את הDLC  לפני 2 דורות, לנסות אותו הפעם.

Fable Anniversary עדיין כיף כמו שהוא היה במקור אי שם בשנת 2004. זה ברור כי משחק התפקידים האקשני הזה עדיין מחזיק מים לאחר כל השנים הללו. הגרפיקה באיכות HD תעזור לשחקנים בני ימינו להתחבר למשחק העתיק הזה מהר יותר, וברגע שהם יעשו זאת, הם יבינו כמה הוא יכול להיות מתגמל. נכון, השיפורים הזניחים אינם באמת מצדיקים את קניית המהדורה החדשה הזו אם כבר שיחקתם את המשחק בעבר, אך עצם העובדה שהוא יצא לקונסולה החדשה עשויה להיות סיבה מספיק טובה בכדי להוסיף אותו לאוסף הפרטי שלכם. כל מה שאני יכול להגיד זה שאחרי 10 שנים בגלות – טוב לחזור לממלכת אלביון.