DuckTales, או "מעשיות ברווזיות", היתה סדרת ילדים של דיסני אי שם בסוף שנות ה-80 ואני זוכר שבתור ילד הייתי צופה בה בקביעות. כשיצא המשחק ל-NES, או Nintendo Entertainment System, שיחקתי בו שוב ושוב. היום כשאנחנו 23 שנים אחרי שהמשחק המקורי יצא, Capcom הוציאה את הגירסא המחודשת של המשחק – DuckTales: Remastered. אבל האם המשחק עומד במבחן הזמן?

לפני שישבתי לשחק את גירסא המחודשת שקיבלנו מ-Capcom, ישבתי לשחק את המשחק המקורי עד הסוף כדי שאוכל באמת להעריך את השינויים והשיפורים (אם יש). WayForward הם מי שלקחו על עצמם לפתח את המשחק והם עשו עבודה פשוט פנטסטית. הם באמת הצליחו להעביר את האווירה של המשחק הישן לעידן החדש. אבל לא יכולתי שלא לשאול את עצמי האם DuckTales הוא המשחק ש-Capcom היתה צריכה לחדש בשביל 2013?

הסיפור הוא על Scrooge McDuck, או בשמו העברי "דוד קמצוץ", אשר מחפש איך להגדיל את הונו הפרטי (כספת ענקית מלאה במטבעות זהב שהוא נוטה לשחות בה). לשם כך הוא מחליט לצאת למסע אחר מטמונים שונים וישנים עקב מפת אוצר שהוא מוצא בביתו.

נתחיל עם הדברים הטובים; גירסת ה-Remastered מצליחה לשפר המון פיצ'רים שהפכו את המשחק המקורי למוצלח כל כך. שלב אחרי שלב WayForward מחזירים את כל האויבים ואת כל האוצרות שמוחבאות בשלבים. זה ממש נראה כמו המשחק המקורי עם גרפיקה משופרת. היה חשוב להם ש-Remastered תהיה כמה שיותר קרובה למשחק המקורי והם הצליחו עם זה בגדול. הם גם הוסיפו כמה תכנים חדשים שלא היה במקור כדי לתת משהו לדור החדש של השחקנים, כמו שלב Tutorial חדש לגמרי ודיבוב לכל הדמויות במשחק. Alen Young (אלן יאנג), המדובב המקורי של Scrooge McDuck מהסדרה, חוזר לדובב אותו ועושה עבודה נפלאה. גם המוזיקה של המשחק קיבלה חידוש והולכת מעולה עם המשחקיות.

שמחתי לראות שהם לא שינו את המכניקה הקיימת של האויבים והשלבים ורק הוסיפו תוכן לזה שכבר קיים. אפשר לראות את זה בברור אצל הבוסים: איפה שבמשחק המקורי הם היו דיי פשוטים, הוסיפו לקרבות מולם עוד כמה "מערכות קרב" חדשות שלא היו בעבר. זה גם נראה שהם הוסיפו עוד אוצרות מעבר לאלה שכבר היו במשחק המקורי, שזה מאוד נחמד כי הרי המטרה של המשחקים האלה היא לצבור כמה שיותר נקודות.

אבל לצערי לא הכל טוב בחידוש הזה; דיברתי קודם על כמה שהדיבוב מעולה ואיך שהוסיפו לנו עוד תוכן סיפורי כמו שלב ה-Tutorial, אבל זה נראה שהם קצת הגזימו עם הנושא. כל כמה זמן אתם תגיעו לקטע שבוא דוד קמצוץ יעצור וידבר עם הדמויות המשניות במשחק וכל פעם שהוא מוצא אוצר מיוחד (זה קורה דיי הרבה) הוא עוצר ומדבר אל עצמו. זה פוגע בזרימה של המשחק. אם זה היה קורה פעם-פעמיים בשלב אז זה לא היה נורא כל כך וזה אפילו היה יכל להוסיף לערך של המשחק. אבל מהר מאוד אתם מוציאים את עצמכם לוחצים על כפתור ה-Start ומדלגים על הסרטון. כי יש גבול לכמה פעמים הקטעים האלה יכולים לעצור לכם את הכיף.

למרות שהחמאתי לזה שהם לא שינו את המשחקיות כלל, יש מקרים שבהם קמצוץ פשוט מחליט להתעלם מהכפתור שאתם לוחצים עליו. חשבתי בהתחלה שזה בגללי, כאילו שלא לחצתי בזמן על קפיצה עם מקל הפוגו שלי אבל אז שמתי לב שגם כשאני מחזיק את הכפתור ולכאורה סקרוג' קופץ בלי הפסקה, לפעמים גם אז הוא פתאום מפסיק לקפוץ כאילו עזבתי את הכפתור. יש מקרים שזה הופך קריטי, נגיד בדיוק כשרוצים לקפוץ על אויב או להתחמק ממשהו וזה חבל.

בסה"כ DuckTales: Remastered עושה עבודה טובה מאוד. מאוד נהניתי לשחק בגירסא המחודשת שלו ולחזור שוב לילדותי. אני לא יודע כמה הוא ידבר לדור הצעיר יותר היום, שאפילו לא יודע מי הם יואי, לואי ודואי, אבל אני חושב שזאת הזדמנות מעולה בשביל כולם להכיר את הדמויות הללו והרחיב אופקים על העולם של דיסני. למרות מספר הבעיות שלו הוא עדיין מצליח לבדר בדרכם הייחודית של משחקי הפלאטפורמרים הישנים.