תודו שהתמונה שעברה לכולם בראש כשנחשף משחק התפקיים ההמוני בעולם ה-Elder Scrolls היתה המשחק החמישי בסדרה עם הרבה שחקנים שרצים ונלחמים. אז כמו בחיים, גם בגיימינג יש אכזבות, למרות שעדיין מוקדם מדי כדי להכריז על תיוג שכזה.

מהפרטים שכן נחשפו אפשר לומר בבטחון שהמשחק לא יהיה כלל כמו התיאור הנ"ל, ולמען האמת לא כמו משחק שמישהו מאיתנו תיאר לעצמו. עם מבט עליון ומערכת פיתוח מיומנויות שונה, דרך מערכת קרב שאינה בזמן אמת ושמתמקדת בסטמינה בתור האפיון החשוב ביותר, וכלה בגרפיקה שמזכירה יותר את Kingdoms of Amalur מאשר לעולם הריאליסטי והקשוח של Skyrim.

הסיבה לשוני העצום הזה הוא שהמשחק הזה מפותח ע"י הצוות של Zenimax Online, ולא ע"י הצוות שעמד ישירות מאחורי Skyrim. שיתוף הפעולה בין שני הצוותים נוגע אך ורק בסיפור והעלילה השותפים לכל סדרת המשחקים. עם זאת, רוב שטחה של יבשת Tamriel יהיה זמין לגילוי – למרות שלא ברור כמה בדיוק.

ה-PVP בעולם של ה-Elder Scrolls Online צפוי להיות מעניין. היבט זה מנוהל על ידי לא אחר מאשר Matt Firor, שניהל את פיתוח המשחק Dark Age of Camalot ומערכת ה-PVP היחודית שלו. גם הפעם מתוכננים קרבות של מאות שחקנים (סטייל עולם נגד עולם נגד עולם שהיה בDAoC), עם נשקי מצור מובטחים, כשהמטרה היא לכבוש את העיר המרכזית ולהכתיר את הקיסר. הקיסר? שחקן ששולט ביד רמה בטבלת ניקוד בכמה אופנים.

המידע הנוסף שנחשף אודות המשחק מספר על פיצ'רים נוספים שביחד הופכים את עולם Elder Scrolls למשחק המוני פרופר. השאלה שעליכם לשאול את עצמכם היא אם שטף המשחקים ההמוניים שמגיע אלינו מצדיק את קיומו של משחק זה מעבר לקריצה לשחקנים שאוהבים את העולם הפנטסטי של Tamriel, והאם פיצ'רים – מקוריים או לא, יכולים למשוך שחקנים רבים ליבשת. מצד שני, אם היקף האופציות במשחק יתקרבו להיקף של משחק ES טיפוסי – איך לא?