Catherine Full Body לוקח נושאים בוגרים כמו זוגיות, בגידה, ומחוייבות, ושם אותם תחת זכוכית מגדלת. התוצאה היא משחק מונחה נרטיב סינמטי ומרתק, עם פאזלים ממכרים בין לבין.


מאחורי החזות המאוד מינית שלו, Catherine Full Body הוא משחק עלילתי מלחיץ שמעלה דיונים מעניינים. יוצרי המשחק מתארים אותו בתור משחק מונחה נרטיב על "האימה שבמחוייבות". המשחק מזגזג בין קטעים עלילתיים שיזכירו לכם משחקים כדוגמת משחקי Telltale או אפילו Persona, עם משחקיות פאזלים ייחודית, כשהכל ארוז באריזה סקסית עם קמצוץ של אימה.

זה יגמר בבכי

הסיפור של Catherine Full Body מתחיל כשוינסנט ברוקס (Vincent Brooks), הייטקיסט בן 32, מתחיל לקבל סיוטי לילה מלחיצים ביותר. בסיוטים הללו הוא מטפס על מגדל ביחד עם כבשים.

החיים הפרטיים של וינסנט גם לא פשוטים – הוא צריך להתמודד עם הרצונות של בת זוכתו קת'רין (Katherine), אבל במקביל, הוא מסתבך במשולש אהבה עם נערת חלומות שגם לה קוראים קת'רין, אבל עם C (או Catherine). מכאן דברים מתחילים להסתבך – המשחק מכניס אתכם למערבולת של שקרים והפתעות שוינסנט חווה בעודו מחליט מה לעשות לגבי המצב. הסיטואציה שויסנט נכנס אליה נראית בלתי פתירה בלי לפגוע באחד הצדדיים, אם לא בשניהם, וזה מה שהופך אותה לכל כך מרתקת.

המשחק נע בין קטעים קומיים למדי שבהם רואים את וינסנט נלחץ מהתקלויות עם קת'רין וקת'רין, למדאיג כשאתם רואים אותו לאט לאט משתגע. במרכז כל העלילה נמצאים הנושאים של אהבה, מערכות יחסים, וחופש, ומרתק לראות את המסרים שיוצרי המשחק מנסים להציג כאן.

בגרסה המחודשת של המשחק, Catherine Full Body, לקת'רין עם K וקת'רין עם C מצטרפת קת'רין שלישית, עם Q (או Qatherine), או בקיצור, רין. רין עוברת לגור ליד וינסנט ומתחילה לעבוד בתור פסנתרנית בפונדק. היא מוסיפה הרבה אור חיובי למשחק, יש לדמות שלה הרבה עומקים וטוויסטים מפתיעים, והיא תוספת נהדרת למשחק.

הסיפור של Catherine Full Body מתקדם לפי ימים, בדומה למשחקי Persona. כל יום יתחיל בסיוט של אותו הלילה, ויסתיים בזמן חופשי שלכם שבו תשתו עם חברים בפונדק. בין אלה, יהיו סצינות עלילתיות חשובות ללא אינטרקציה שלנו. את כל ההחלטות הגדולות בסצינות הללו, וינסנט יחליט לפי כיוון המצפן המוסרי שלו באותו רגע.

קוביות בכל מקום

בסיוטים אתם תדרשו לטפס על מגדלים הבנויים מקוביות. למשחק יש מערכת של חוקים של אילו קוביות אתם יכולים למשוך, אילו מהן ממולכדות, ומה ההשפעה של כל קוביה. החידות מאוד פשוטות על הנייר, אבל בנויות בצורה מאוד יצירתית. מגוון הדרכים שלכם לתקוף כל בעיה הוא רב, ולכן כיף לטפס בזריזות על המגדלים.

הפאזלים במשחק כל כך פשוטים וממכרים, שעד עכשיו, כל פעם שאני טיפה נודד למחשבות אחרות, אני מוצא את עצמי מחשב בראש הזזות של קוביות.

Catherine Full Body מוסיף וריאציה על החידות, שנותנת עוד מגוון למי שמשחק במשחק יותר מפעם אחת, או מי ששיחק במשחק המקורי שיצא לפני 9 שנים. במצב החדש, שנקרא Remix, חלק מהקוביות יהיו מחוברות לקוביות אחרות, מה שמוסיף עוד אתגר בלמצוא איך לטפס עליהן בצורה הכי יעילה.

catherine full body puzzle

הפאזלים נהיים מאתגרים יותר כשבסוף של כל לילה, אתם צריכים להתחמק מבוס מאיים שרודף אחריכם. הבוסים ב-Catherine Full Body הם מבעתים, כל אחד בצורה שלו, וכל אחד מהם יכול להפריע לכם לטפס בדרכים שונות ומגוונות, מה שהופך את השלבים הללו לשיא של כל לילה.

צאן לטבח

כמשחק מונחה נרטיב, Catherine Full Body נותן לכם לבצע החלטות שמשפיעות על הסיפור. ההחלטות הללו לא עובדות באותה צורה שמשחקים כדוגמת משחקי Telltale פועלים. במקום זה, לאורך המשחק אתם מבצעים שלל החלטות קטנות שישפיעו על המצפן המוסרי של וינסנט. בסצינות מפתח במשחק, המצפן הפנימי של וינסנט יקבע איך אירועים מסויימים יתגלגלו, וכיוצא מכך, איך העלילה תתקדם ואפילו תסתיים. ל-Catherine Full Body יש 13 סופים שונים שניתן להגיע אליהם, מתוכם 5 סופים הם סופים חדשים שלא היו זמינים בגרסה המקורית למשחק. אלה נותנים ערך רב מאוד ללשחק את המשחק יותר מפעם אחת.

לאורך המשחק אתם מתכתבים במיילים ומדברים בשיחות טלפון עם קת'רין, קת'רין, ורין, משוחחים עם חבריכם בפונדק, ובאופן כללי מבצעים הרבה בחירות שמודדות את המצפן הפנימי שלכם. ההתכתבות במיילים עם הקת'ריניות היא כנראה הדרך הכי מגניבה להשפיע על המצפן המוסרי. המשחק נותן לכם לחבר את ההודעות שורה אחר שורה, מתוך מספר שורות לבחירה.

כשאתם מתכתבים במיילים, קת'רין, קת'רין ורין מדי פעם ישלחו לכם תמונות. אלה יכולים להיות זכרונות שלכם מהקשר עם קת'רין עם K, תמונות חמודות של רין שהיא תשלח לכם כדי להתלהב, או תמונות שובבות של קת'רין עם C. אם תבואו להציץ בתמונות השובבות הללו בזמן שאתם מסתובבים בפאב, וינסנט ילחץ ומהר יסגור את הטלפון, שזה פרט קטן ומגניב במשחק.

את עיקר ההחלטות הללו אתם תבצעו בפונדק The Stray Sheep. כשאתם בפונדק, אתם יכולים לשוחח עם החבורה שלכם, ג'וני, טובי, אורלנדו, ואריקה, לשוחח עם בעלי הפונדק "בוס", ולקשקש עם לקוחות אחרים שבאים לשתות כדי לשכוח. השיחות הללו יעבירו את הזמן, טיפה כמו במשחקי Persona. אם לא תתכננו את הערב שלכם היטב, חלק מאורחי הפונדק ילך הביתה לפני שתספיקו לשוחח עם כולם.

גם בסיוטים אתם מבצעים החלטות שמשפיעות על המצפן המוסרי שלכם. בסוף כל שלב בסיוט אתם תגיעו לנקודת מעבר שבה תוכלו לדבר עם הכבשים האחרות, שרואות אתכם גם בתור כבשה. בנוסף, כדי להמשיך מנקודת המעבר לשלב הבא בטיפוס, אתם נשאלים שאלת אישיות שהתשובה לה משפיעה באופן משמעותי יותר על המצפן המוסרי שלנו.

Catherine Full Body לא לגמרי נמנע מלנקוט צד, שזה די חבל. בעוד שההתנהגות של וינסנט תמיד תראה מתאימה למצפן המוסרי שתכוונו אליו, ההחלטות שיקרבו אתכם לקתרין עם K מוצגות על המצפן המוסרי בצד הכחול שמסומל על ידי מלאך, וההחלטות שיקרבו אתכם לקתרין עם C מוצגות על המצפן המוסרי בצד האדום שמסומן על ידי שדון.

catherine full body sheep

היפה מכולן

Catherine Full Body הוא גרסה משופרת למשחק המקורי שיצא אי אז לקונסולות הדור הקודם ב-2011, ולכן, בעוד שהוא עבר רענון ויזואלי ובכללי נראה טוב, עדיין מורגש שהוא פחות מפורט ממשחקים עדכניים יותר. על זה מאפילות הסצינות המצויירות המעולות, אבל במיוחד, הבימוי הנהדר של הדיאלוגים השונים. המצלמה לא מקובעת במקום, אלא מצלמת את הסצינה כמו שהיינו מצפים מסרט הוליוודי. כשוינסנט אוכל יחד עם אורלנדו בסושיה Kappa Heaven, למשל, המשחק מדלג בין נקודת מבט שמציגה את שניהם מאחורה, לנקודת מבט שצופים בהם מבעד לרכבת הסושי.

לאלה מצטרפות האנימציות המצויינות של הדמויות, ובייחוד, הבעות הפנים של וינסנט, שלאט לאט משתגע מהלחץ של הסיוטאציה שאלה הוא נכנס.

פס הקול של Catherine Full Body מצויין. את עיקר פס הקול של המשחק הלחין שוג'י מגורו (Shoji Meguro), המלחין שעומד מאחורי פסי הקול של מרבית משחקי Persona כולל כמובן פס הקול המצויין של Persona 5 Royal הנהדר. במיוחד מתבלטות לטובה מנגינות הרקע של שלבי החידות, שהן עיבודים של יצירות קלסיות של באך, מוצרט, דבורק, שופן, ועוד.

כל רגע במשחק מדובב באופן מלא, גם דיאלוגים עם דמויות משניות בפאב. אבל ל-Catherine Full Body יש דרך יצירתית להשתמש בדיבוב כדי להשפיע עלינו. לפני שאתם פוגשים את קת'רין עם C, נערת החלומות שלכם, לראשונה, המשחק מבקש מכם לבחור את הקול לדיבוב "שישבה אתכם מהשמיעה הראשונה". הקול הזה יהיה בסופו של דבר הדיבוב של קת'רין עם C, כמובן. זו עוד דרך מקורית של המשחק לעצב את נערת החלומות שתתאים לא רק לוינסנט, אלא גם לשחקן שמאחוריו.

Catherine Full Body לוקח נושאים מורכבים כמו אהבה ומערכות יחסים, ודן בהם כחלק מהעלילה המרתקת שלו. הוא מבצע החלטות נועזות ונכנס גם לאיזורים שלא הרבה משחקים בפרופיל כזה יעזו לגעת בהם. על אף שהוא נותן פרספקטיבה מעט מוטה, כל ההחלטות שתבצעו במשחק יתנו לכם לקחת את העלילה לכיוון שהכי מתאים לדעה האישית שלכם.

הפאזלים שלו היו מאתגרים ומאוד ממכרים, ומצאתי את עצמי מחשב מהלכים של הזזת בלוקים גם מחוץ למשחק. יחד עם השהות בפונדק, המשחק יוצר לולאת משחק מספקת ביותר.

הסיפור המרתק והסינמטי שלו הוא אחד שמסתעף וישאיר אתכם רעבים לעוד סיבוב, גם אחרי שסיימתם. עם 13 סופים אפשריים, יהיה לכם הרבה לחקור.

מפתחת: Studio Zero

מפיצה: Atlus

תאריך יציאה: 3 בספטמבר, 2019

ז'אנר: פאזלים

זמין על: PlayStation 4Switch

בוקר על: PlayStation 4