ב16 לאפריל התארחנו ב-Hype Gaming Loung ( תוכלו לקרוא על המקום כאן), וצפינו בטורניר של קהילת Fortnite הישראלית. זכינו לראות אירוע מתוקתק והתנהלות מקצועית, הן מצידו של הצוות ב-Hype והן מצידה של הקהילה, למרות טווח הגילאים הנרחב שלה.

הקהילה הפגינה רצינות בכך שבניגוד לאופי הישראלי, המשתתפים החלו להתייצב במתחם כבר כשעה לפני תחילת האירוע יחד עם ציוד הגיימינג האישי שלהם, עימו הם משחקים בבית (ועליו הם הודיעו מראש על מנת למנוע תקלות). כל משתתף התיישב אל מול מחשבי הגיימינג הפזורים במקום, והמצויידים במעבד אינטל מסדרת i5 וכרטיס מסך Rx-580 (בנוסף במתחם קיימת גם סביבת VIP בה המבקרים מקבלים מחשב הטומן בחובו כרטיס GTX 1070 ומסך G-SYNC נהדר). מיד לאחר שכל משתתף קיבל טאג מתנה עם לוגו המשחק – התחילו בכמה סיבובי חימום.

כל שחקן נכנס אל המשתמש שלו בשרתי Fortnite ועבר סדרת משחקים מול שרתי המשחק הכלליים עם הקבוצה עימה נרשם לטורניר. הקבוצה שהגיעה למקום הגבוהה ביותר בשרת המשחק שלה לאורך כל המשחקים הוכרזה כזוכה בטורניר. אלעד, מנהל האירוע, מוסר לנו שבעתיד כאשר Epic (מפתחת המשחק) תפתח את האפשרות לשרתים פרטיים, כלל השחקנים ישחקו אחד נגד השני ומערכת הניקוד תהפוך לפשוטה יותר ותאפשר מדד טוב יותר בקרב הקהילה הישראלית. יש לציין כי במצב הנוכחי קיים אלמנט סטטיסטי שהופך את המשחקים להוגנים יותר. הסיבה – מערכת המשחק ממצעת את הדירוג של כל שחקן ובהתאם מציבה את הקבוצה מול קבוצות אחרות ברמה זהה. במצב של שרת ייעודי, יכול להיווצר מצב בו קבוצה עממית תשחק נגד אחת הקבוצות הטובות במדינה, אם היא נמצאת ביחד איתך בטורניר, דבר שיכול לגרום לתסכול. בנוסף, כדי לתבל את העניינים, התווספה קיימת מערכת ניקוד ופרסים נפרדת על פי כמות ההריגות של כל קבוצה, כבונוס.

הופתענו לגלות כי הקהילה מורכבת משחקנים בגילאים 10 עד 30.  למרות זאת ולאורך כל התחרות הורגשה אווירה נינוחה ונעימה למרות כמות גדולה של ילדים, כמובן הודות לקהילה הנפלאה שהקפידה על מקצועיות ובזכות ההנהלה הנהדרת בעלת הסבלנות שהתרוצצה מסביב לשחקנים ודאגה לטפל בבעיות הטכניות במידה ועלו.

לקחנו לשיחה את Kreyzi, השחקן המוביל ב-Revolt, הקבוצה המנצחת. Kreyzi סיפר לנו שלדעתו שהתחרות התנהלה בצורה מקצועית ויחד עם זאת מהנה מאוד, במיוחד לאור הפרסים השווים. כבר יצא לו בעבר להצליח להגיע להישגים במספר משחקים, ביניהם SMITE. כרגע הוא מתמקד ב-Fortnite  גם בגלל ההנאה וגם בגלל ההייפ הכללי. בתור השחקן הממוקם כראשון במשחק בארץ ומקום 43 בעולם, אנו מאחלים לו ולשחקנים דומים להמשיך לשחק ואולי אף לפתח קריירה מקצועית בתחום, אפילו בתחום הסטרימינג וכמובן בתחרויות גדולות בגלובוס בתחום הספורט האלקטרוני.

בנוסף לקחנו לשיחה את הקבוצה שהגיעה למקום הרביעי המכובד – המלאכיות של אופירז, שסיפרו לנו שחלקם נפגשו בפעם הראשונה בתחרות עצמה. חברי הקבוצה – אופיר jhkanzi, הקפטן;דניאל danielmzz; אביב avivzi והשחקנית שלי Shpitzit. יתרה מכך, לא רק ש-Shpitizit הכירה את כלל חברי הקבוצה דרך משחקי-הרשת, אלא אף את בן זוגה הכירה דרך המשחק League of Legends. חברי הקבוצה החלו לשחק כבר בגילאי 5-10, בין אם חלקם ב-Doom וחלקם בMaple Story. למרות שלכולם ביחד שעות משחק רבות המסתכמות באלפים ובמצב נפשי Tryhard, הם עושים את זה בעיקר לכיף ומשתדלים לשחק ביחד ולהמשיך ליהנות.

כמובן, שלא יכולנו לוותר על הזמנת המארגנים לקחת חלק בתחרות, אבל לא היוונו אתגר של ממש מכיוון שאנחנו לא משחקים בדרך קבע במשחק. שאבנו הנאה רבה מלצפות ולשחק בעצמנו ואנו מקווים לראות עוד תחרויות רבות וגדולות יותר בעתיד ב-Hype Gaming Lounge. אנחנו שמחים לראות את המקום הופך לבית עבור קהילות גיימינג ישראליות ומאפשר להן מרחב בטוח ונוח להיפגש ולהנות ביחד, גם מעבר למסכים.

ההשתתפות בתחרות הייתה כרוכה בתשלום חד פעמי של 65 שקלים(או 50 לחברי מועדון). זכיה בתחרות הקנתה לקבוצות  Hype Coins איתם יוכלו לקנות שעות משחק נוספות ואף ציוד גיימינג מתקדם איתו התנסו בתחרות(אוזניות, מקלדות וכו'). המקום ראשון זכה במדליות ו-4500 מטבעות, המקום השנים ב-2000 מטבעות והמקום השלישי והמכובד ב-1500 מטבעות.

מתבאסים שלא יצא לכם להשתתף? אל דאגה. ב03.05.18 יתקיים טורניר נוסף ב-Hype של קהילת Fortnite הישראלית, פרטים נוספים תוכלו למצוא כאן. בנוסף, אנחנו מגרילים לכם כרטיסי צפייה בתחרות, בעמוד הפייסבוק שלנו, בפוסט הבא.