שנת 2016 היתה שנה מוצלחת בגזרת משחקי התפקידים , ממשחקי אינדי חדשניים ועד לכותרי AAA משובחים , נסחפנו לתוך סיפורים שונים ועולמות שונים ומגוונים. אהבנו לשחק בהרבה מהם אבל עכשיו אנחנו נאלצים לבחור את הטובים ביותר לרשימה , לא משימה פשוטה בכלל אבל אתם מוזמנים להתרשם מהרשימה :

ואלו הבחירות שלנו למשחקי התפקידים הטובים ביותר לשנת 2016 :

 Darkest Dungeon

darkest_dungeon

מפתחת : Red Hook Studios

מפיצה : Red Hook Studios

פלטפורמות : PC, PlayStation 4, PS Vita

"Ruin has come to our family" – ישוב אפל ומעוות , סוד מיסתורי , אב קדמון אובססיבי לנסתר – Darkest Dungeon ללא ספק פוגע בכל הנקודות בסיפור האהבה והמוות הלאבקראפטי שלו. הובילו קבוצה של הרפתקנים כשהם נלחמים , חוקרים ולעיתים תכופות אף מתים עבורכם בכדי לגלות את הסוד המשפחתי ובתקווה לגאול את עצמך לפני שיהיה מאוחר מדי . ערבוב מוצלח של תפקידים , רוגלייק ואסטרטגיה בתורות , המשחק לא מוותר בקלות אבל שימוש טוב במיומנויות , סידור נכון של הגיבורים וקורטוב של מזל ותגיעו לסוף של הסיפור האפל הזה.

Deus Ex : Man Kind Divided

deus-ex-mankind-divided

מפתחת : Eidos Montreal

מפיצה : Square Enix

פלטפורמות : PC, PlayStation 4, Xbox One

גם אם אתם לא מעריצים של סדרת Deus Ex המקורית מתחילת שנות ה-2000, אתם חייבים להודות שהכיוון החדש אליו מכוונת הסדרה החל מ- (Deus Ex : Human Revolution (2011 הוא כיוון מעניין. בעוד המשחק הקודם זכה להצלחה עצומה Deus Ex: Mankind Divided בא ומשפר כמעט כל דבר , ובעיקר את חופש המשחקיות שנותן לכם להתמודד עם בוסים ואתגרים שונים כמעט בכל דרך בא תחפצו- התגנבות, יריות או תחמנות ותחבולות. חלק מזה מתאפשר הודות לשדרוגים החדשים והמגניבים שנוספו לגיבור הסדרה , אדם ג'נסן ,אבל הרוב מתאפשר הודות לעולם המשחק המשובח שנבנה ועוצב כמלאכת מחשבת בשביל לספק יסוד יציב למשחקיות הזאת. שורה תחתונה – Deus Ex: Man Kind Divided הוא משחק תפקידים וסייברפאנק נהדר ואף יותר מכך הוא פשוט משחק טוב!

The Witcher 3 : Blood and Wine

the-witcher-3-super-turbo-lightning-mod-new-3

מפתחת : CD Projekt RED

מפיצה : CD Projekt

פלטפורמות : PC, PlayStation 4, Xbox One

למרות שזה מוזר ולא שיגרתי מצידנו לכלול חבילת הרחבה ברשימת המשחקים הטובים של השנה, The Witcher 3: Blood and Wine מוסיפה למשחק כל כך הרבה תוכן ( כ -40 שעות משחק ) והיא כל כך טובה שהחלטנו שהיא יכולה לעמוד בפני עצמה. למרות שהיא לא יכולה להתחרות בתוכן המלא והעשיר של המשחק המקורי היא נותנת פייט לא קטן בכל מנה שקשור לאיכות המשחק וכשמדובר במשחק עטור פרסים כמו The Witcher 3: Wild Hunt זה לא עניין של מה בכך . Toussaint, המקום בו מתרחשת רוב ההרחבה , הוא המקום המרהיב ביותר שראינו עד כה בסדרת משחקי Witcher , והמפלצות מולן תילחמו הן מהקשוחות ביותר בסדרה. מבלי להיכנס לספויילרים פשוט לומר שקו העלילה הראשי לוקח את גארלט למקומות מעניינים, לפגוש אנשים מעניינים ולפתור קווסטים מעניינים. Blood and Wine מסיימת את סאגת The Witcher 3 בדרך מאוד מספקת שמעריצי סדרת המשחקים הזאת לא ירצו לפספס.

Pokemon Sun and Moon

pokemon_sun_moon_trainers-0-0

מפתחת : Game Freak

מפיצה : The Pokemon Company

פלטפורמות : Nintendo 3DS

Pokemon Sun and Moon עשה עבודה יפה בלקחת את סדרת הפוקימון לרמה חדשה לגמרי. למרות המגבלות של הקונסולה הזקנה עליה הוא רץ , Sun and Moon נראה ונשמע מדהים. זוג המשחקים החדש הוסיף שינויים חיוניים לסדרת הפוקימון ובנוסף הוסיף סוג חדש ומרענן של אתגרים הנקראים Island Trials. מעבר לאתגרים החדשים, המשחקים פתרו חלק ניכר ממחלות העבר של הסדרה בהפיכת פעילויות מעיקות לפשוטות וכיפיות. עם סיפור מדהים שמחזיק הכל יחד, שלל פעילויות ואתגרים מעניינים תוך כדי ולאחר סיום הקמפיין וקהילת אונליין מאסיבית, Pokemon Sun and Moon הוא משחק חובה לכל בעלי קונסולת ה-3DS.

Tyrannytyranny

מפתחת : Obsidian Entertainment

מפיצה : Paradox Interactive

פלטפורמות : PC

גרפיקה טובה, מוזיקה נהדרת ועולם מרהיב ומוקפד לא הם שהופכים את Tyranny למתמודד חזק על משחק התפקידים הטוב ביותר לשנת 2016 , למרות שכל אלה מעולים .מה שבאמת מבדיל את Tyranny מאחרים הוא כמה עמוק ותגובתי עולם המשחק – בזמן שעלילת המשחק זורמת לכיוון ספציפי וסוחפת אותנו איתה, השליטה שיש לנו על הדרך לשם היא פשוט יוצאת דופן. היכולת של השחקן להשפיע ולשנות את העולם מורגשת עוד אפילו לפני שהמשחק עצמו מתחיל – כבר בשלב יצירת הדמות (שעשוי בצורה מעולה לדעתי) השחקן ניצב בפני בחירות שישפיעו על העולם אליו הוא יכנס ועל היחס של הסביבה אליו. המשחק ללא ספק נמצא במקום אליו הרבה משחקי תפקידים שאפו או התיימרו להגיע, והעולם מגיב להחלטות השחקן בצורה נפלאה – בין תעצבו את העולם לגן עדן או לגיהנום עלי אדמות…