Genki Covert Dock יהפוך את חווית ה-Switch שלכם לניידת יותר מתמיד; הוא קטן מימדים, פשוט לתפעול ועושה את כל מה שאחיו הגדול והרשמי עושה.


מכירים את זה שאתם הולכים לסופ"ש אצל ההורים ומתלבטים אם לשחק ב-Nintendo Switch שלכם במצב נייד או לסחוב את הדוק המסורבל? לא עוד! הכירו את Genki Covert Dock, הדוק הנייד והקטן (פי עשר מהדוק הסטנדרטי) שיפתור לכם את כל הבעיות.

מה זה Genki Covert Dock?

נחשפנו לראשונה לדוק הנייד הזה בכנס גיימסקום 2019, שם המפתחים הסבירו לנו על המוצר החדש. הם דיברו איתנו על בעיות מגוונות בהן מפתחי דוקים ניידים נתקלו, ואשר אותם הם דאגו לפתור, כגון קצרים למיניהם. יש לציין ש-Genki כבר פיתחו מוצר מוצלח לקונסולת ה-Switch, ה-Genki Audio שמאפשר לחבר עד שני זוגות של אוזניות Bluetooth לקונסולה. עובדה זו יחד עם הרצון העז שלי להיות נייד שכנעה אותי לתמוך בקמפיין ה-Kickstarter שלהם.

המוצר מגיע עם מספר רכיבים; הדוק הנייד, שלושה מתאמים אוניברסליים, כבל USB-C 3.1 באורך 1.8 מטר, נרתיק נשיאה קטן, חוברת הוראות וסטיקר נחמד. הדוק תוכנן ועוצב כך שיזכיר את שלט ה-Pro של Nintendo ואכן ניתן לראות שיש דמיון קל. הדוק קטן, נכנס בקלות לכיס ותוכלו לראות את הלוגו של החברה מוטבע על חלקו העליון ובקצהו ממוקמות הכניסות השונות.

ל-Genki Covert Dock שלוש כניסות שונות, USB-C, USB-A וכן כניסת HDMI. לכניסת ה-USB-C שני שימושים, טעינה והזרמת המידע למסך (בשילוב עם ה-HDMI כמובן). לכניסת ה-USB-A יש אף יותר שימושים. בעיקרון תוכלו לחבר אליו כל מה שיכלתם לחבר לדוק המקורי; שלטים, מתאם לכבל רשת, אוזניות אלחוטיות ועוד. ניתן להשתמש בדוק גם כמטען מהיר בלפטופים וסמארטפונים בעלי חיבור USB-C ואף ניתן להתחבר דרכו לכרטיס לכידה.

ה-Genki Covert Dock על כל רכיביו מרגיש איכותי. הפלסטיק קשיח, נעילת המתאמים איתנה ונרתיק הנשיאה נוח למדי. הנרתיק נפתח ונסגר באמצעות שרוך ויש לו רצועת גומי לאורכו שמאפשרת לתלות אותו על החגורה. עם זאת, חשוב לדעת שהנרתיק לא יכול להכיל את הדוק כאשר הוא מחובר למתאמים, שזה קצת חבל.

את המתאמים השונים ניתן לשנות באופן פשוט מאוד, והם תוכננו בצורה בה לא כל תנועה תשחרר אותם מהלכידה, מה שנותן יציבות לדוק כאשר הוא מחובר עם המתאם. למרות זאת, חבל שהם לא מסבירים כיצד להחליף בין המתאמים; אם תשקלו לקנות את הדוק לאחר שתקראו את הכתבה, כדאי שתדעו מה הטכניקה לשחרור המתאם. עליכם לאחוז בדוק כך שיד אחת מחזיקה בדוק והשנייה במתאם. לאחר מכן, יש לנענע קלות את המתאם ימינה ושמאלה תוך כדי ניסיון להחליק אותו במסילה כלפי מעלה.

עובד במרץ ואפילו לא מזיע

אבל מה עם מה שבאמת מעניין? איך הוא עובד כדוק? למזלכם, אני פה בשביל לענות. חיברתי את הדוק הנייד לטלוויזיה שלי (LG 49UJ630Y), ובלי שום בעיה מיוחדת הופיעה התצוגה של ה-Switch. שיחקתי במשחק שדורש הרבה יכולת מה-Switch ובחנתי את התפקוד במשך זמני משחק ארוכים.

genki covert dock

לאחר ששיחקתי מספיק קיבלתי מספר תובנות על המוצר. ראשית, התצוגה לא נופלת מזו של הדוק הרשמי, והמשחקים נראים נהדר לאורך כל זמן המשחק. לא היו תקלות, קפיצות או התנתקויות משום סוג. שנית, מהירות הטעינה פשוט מעולה – לא איבדתי אף אחוז אחד של סוללה במשך שעות ארוכות של משחק. הדבר השלישי אליו שמתי לב הוא התחממות הדוק; לאחר כמה שעות מאומצות של עבודה הוא לא התחמם יותר ממטען סטנדרטי של סמארטפון, אך בכל אופן לא הייתי משאיר אותו מחובר לחשמל אם הסוללה מלאה ואני כבר לא משחק.

בנוסף, בדקתי את התפקוד של חיבור ה-USB-A בעזרת האוזניות האלחוטיות שלי (Turtle Beach Z300). תיאום האוזניות הלך חלק והסאונד לא נפגע כלל ואף נשאר איכותי לאורך כל השימוש. עם הקלילות שבה זה עבד אולי אתפתה לקחת את האוזניות איתי ובכך לנצל את החיסכון במקום עם פריט גיימינג נוסף.

למעט עניין הנרתיק, לא מצאתי ב-Genki Covert Dock טעם לפגם, ואני משוכנע שהוא ישמש אותי נאמנה בכל אשר אלך. ניתן לרכוש אותו דרך האתר הרשמי של החברה, בעלות של 74.99$, בתוספת דמי משלוח של כ-10$ לפי הזכור לי מהפעם שקניתי דרכם את Genki Audio. מבדיקה שלי זה עדיין עולה פחות מהדוק הרשמי, ולדעתי הניידות שווה את זה.