למעט באגים בטקסטורות, ירידות בקצב הרענון, וכמה התרסקויות של המשחק, חובבי משחקי אקשן-תפקידים וסולזלייקים יתאהבו בקלות ב-The Surge 2.

The Surge 2, משחק ההמשך של The Surge של המפתחת Deck 13 כבר כאן ולגמרי יש מה להתרגש ממנו.

עם המון שיפורים לעומת המשחק הקודם, The Surge 2 מביא מערכת לחימה טובה יותר, עולם שכיף מאוד לחקור, וקרבות בוסים מדהימים. ישנן כמה בעיות שעדיין צריך לפתור עם פאצ'ים, ונשמח להרחיב לגביהן לפני הכל.

תקלות קטנות

לפני שניגש לדבר על הדברים הטובים ב-The Surge 2, נפנה את תשומת ליבכם לבעיה אולי הכי גדולה שלו: בעיות הרינדור שלו. נכון, הגרפיקה שלו מרשימה למדי, יש לה אפקטים אדירים כמו תאורה דינמית והחלקיקים שמרחפים להם באוויר – ועדיין, לוקח לכל זה כמה שניות להטען כמו שצריך.

יש רגעים שבהם תמצאו את עצמכם פשוט בוהים בדמות שלכם, יותר נכון, בשיריון חסר הפרטים שלה, במקום שתראו את שריון ה-Exo-Gear המרשים שעקרתם מגופות של אויבים. זה קורה בעיקר כשחוזרים מהפסקה של המשחק או לאחר מסך טעינה. הבעיה הזאת של הטקסטורות ככל הנראה תקבל טיפול של פאץ' בעתיד הקרוב, אבל עד אז, אפשר לפתור אותה בלצאת ולהכנס מחדש את המשחק.

באופן כללי, אלו הן הבעיות הטכניות שאיתן מתמודדים במשחק, מעבר לאלו, כמה קריסות של המשחק, וקצב רענון שצנח לקראת סוף המשחק. רוב הדברים הללו קרו כשהמסך היה מלא באוייבים וסכנות אחרות, שזה חבל אבל מובן.

העיר שבנויה על טירוף

The Surge 2 מתחיל בדיוק איפה שקודמו נגמר, ומתרחש כולו בעיר Jericho. יצורים רובוטיים מזעריים בשם Nanites מחפשים להשחית את בני האדם – הם פזורים בכל רחבי העיר, מחוללים הרס גדול ומטריפים את התושבים על דעתם. אנחנו נשחק בתור "הלוחם", שנבחר למצוא ולהגן על ילד שעלול להיות המפתח לניצחון על פני ה-Nanites אחת ולתמיד.

בניגוד למשחק הקודם, כאן ניתנת לכם האפשרות ליצור את הדמות שלכם ולעצב אותה על פי הטעם האישי שלכם. למרות האפשרות הנהדרת הזאת, האופציות לבניית דמות אינן רבות. בהשוואה למשחקי תפקידים אחרים, זה ממש מרגיש שהמפתחת חסכה כאן באפשרויות.

הדמות שלכם מתעוררת בבית חולים השייך לבית כלא בתוך העיר, כחודשיים אחרי שנגמר The Surge הקודם. יהיה עליכם להלחם בדרככם החוצה מבית הכלא, וזאת אחרי שה-Nanites תקפו שם קודם לכן. מהרגע שיצאתם מהכלא, יש לכם את כל העיר לחקור ולהסתובב בה כרצונכם. הדבר היחידי שימנע מכם התקדמות הוא רמת האויבים שלכם והמחסור שלכם בנשקים וגאדג'טים שניתן לאגור לאורך המשחק. ככל שתתקדמו כך תגלו עוד על הקבוצות הפועלות הקיימות בתוך Jericho City במצבה הנוכחי. כל אחת מהקבוצות הללו פשוט מרתקת, ובקלות תמצאו את עצמכם חופרים עוד ועוד לתוך הסיפור של כל קבוצה בעזרת הדיאלוגים וקלטות שמע.

הסיפור הכללי של The Surge 2 מעניין מכדי לעבור עליו ברפרוף תוך כדי משחק. הוא מציע רבדים של עומק ששווה לצלול אליהם, יש בו כמות נכבדת של דמויות NPC מרשימות ומגוונות שמספקות משימות צד ביזאריות ומעניינות, וזה שיפור משמעותי מהמשחק הקודם. כל המשימות הללו נותנות הסתכלות על העולם החי והבועט של המשחק וגם את האתנחתא הקומית בתוך העולם האפל הזה.

למרות כל הדברים החיוביים הללו, ישנה נקודה מסויימת בסיפור שמשנה לגמרי את כל החוקים ואת כל הרושם שהמשחק יצר אצלינו מתחילתו. מהנקודה הזאת והלאה, המשחק רץ קדימה מהר מאוד ונותן תחושה שהוא מזרז אתכם כשחקנים. אנחנו מאבדים את כל החופש שהיה לנו עד השלב הזה במשחק, ואנחנו במעין מרוץ שקו הסיום שלו הוא הסוף הבלתי מספק של המשחק עצמו.

לקראת הסוף הזה, תמצאו את עצמכם מתמודדים עם החלטות קריטיות הרות גורל. מה שהפתיע אותנו מאוד היתה העובדה שלא רק שיש להחלטות הללו השפעה מינימלית ביותר על הסיפור, זה גם לא מחשיב בכלל את כל מה שעשינו עד לנקודה הזאת. כל העבודה של המפתחת, בבניית העולם המטורף הזה והסיפור שלו, אבודה.

מרוץ חייך (רגלייך וידייך)

הלחימה במשחק דומה לקודמו אך משופרת והפעם הצטרפו פיצ'רים נוספים כגון חסימה בזווית משתנה. בעזרת אלו הלחימה מרגישה טובה יותר, מלהיבה יותר, וכמובן, הרבה יותר מהנה.

כמו במשחק הקודם, ההתמקדות בלהנעל על גופו של האויב, או יותר נכון, על הגפיים שלו, ולחתוך אותן מגופו, נותרה כשהייתה. בדרך הזו ניתן להשיג שידרוגים ואיברי גוף רובוטיים לעצמכם, בדומה למשחק הקודם, יחד עם שריונות ונשקים חדשים.

הודות לאנימצייה המשודרגת של קטיעת האיברים במשחק, הרבה יותר מהנה ומספק להשיג את השידרוגים שהמשחק מציע. The Surge 2 מתהדר במבחר עצום של נשקים עם מעל ל-50 נשקים שונים, ומתחלקים ל-8 סוגים שונים ו-5 יסודות. כל סוג נשק מאפשר למהלכי התקפה ייחודיים, וחלק מאפשרים למהלך חיסול מיוחד.

רוב המהלכים בקרב עובדים בצורה חלקה וזורמת, והנשקים השונים מציעים כמה שילובים מענייינים במהלכים השונים ועוזרים להימנע ממצב שבו אתם לוחצים כל הזמן על אותו כפתור להתקפה.

במשחק ישנם 32 שריונות שונים המחולקים לסוגי הדמויות השונות, למרות שהשיריונות ההתחלתיים די דומים זה לזה. השוני בין השיריונות מתבטא בניצול הבונוסים של סטים חלקיים או מלאים. אתם יכולים ללבוש סט שלם של שריון אחד ולנצל את הבונוסים שלו, או ללבוש חלקים משני סטים או יותר, ובכך לנצל חלקים מהבונוס הניתן עם כל אחד מהם. מומלץ בנוסף לנצל את האפשרות להתאים 3 סטים שונים של ציוד לדמות, שניתן להחליף ביניהם בחופשיות כדי להתאים את סגנון הלחימה שלכם למצב.

לבנות את עצמכם לקרב

למשחק יש דימיון ברור ביותר למשחקים של From Software – הקרבות מבוססים על סיבולת, ודורשים שימוש בזמן אמת של המשאבים העומדים לרשותינו, ויותר מכך, הודות למד האנרגייה החדש שבעזרתו תשתמשו בשתלים ומהלכי סיום.

השתלים משמשים כאן בתור שדרוגים שאתם יכולים לצרף לעצמכם עם העליה ברמות. הם נעים בין שתלים רגילים שנותנים בונוסים ומשפרים את היכולות שלכם, ושתלים מוזרקים שבהם תוכלו להשתמש בזמן אמת, ונטענים באמצעות מד האנרגיה שלכם. רוב השתלים לא משנים את המשחק בצורה דרסטית, אבל כן גלינו שילוב שלהם שהפך את הדמות שלנו לכמעט בלתי מנוצחת – מה שלצערינו, שבר את המשחק עבורנו.

האויבים במשחק לא חוזרים על עצמם, מה שגורם לכם להישאר דרוכים יותר לשינויים הללו. מה שדי מלהיב כאן, זו האפשרות לאסוף נשקים ושריונות חדשים מכל סוג חדש של יריבים, זה הופך כל מפגש עם סוג אוייב חדש לכיף ומרגש.

בעוד שהמשחק מציע לא מעט אתגרים ברמות קושי שונות ומגוונות, האויבים לא מרגישים חזקים מידי בשביל לגבור עליהם. למרות זאת, כשהתקרבנו לסוף מצאנו את עצמינו ממש נאבקים עם איזור מסויים, עד שכמעט הרמנו ידיים בכעס ורצינו לעזוב את המשחק. אבל אחרי שלקחנו הפסקה וחזרנו להסתובב ולחפש עוד שידרוגים, הצלחנו להתגבר גם על האיזור הזה. זו היתה הפעם היחידה במשחק שבה נדרשנו לעשות גריינד, וזה שיפור משמעותי ביחס למשחק הראשון. אבל מאחר וההתקדמות שלנו האטה בחלק הזה, זה אומר לנו שקרה אחד משני דברים: יתכן ורמת הקושי של הקרבות לא נבנתה כמו שצריך, או שמיהרנו מדי להתקדם במשחק. אנחנו די בספק שזו האפשרות השניה, כי דווקא לקחנו את הזמן ודאגנו לחפש את כל הסודות לאורך כל המשחק.

מתים על קרבות בוסים

קרבות הבוסים של The Surge 2 הם פשוט תענוג. לכל בוס יש טריקים יחודיים שצריך לגלות כדי לנצח אותם, או שהם מעניקים תגמול סודי מגניב אם מנצחים אותם בצורה מסויים, או עונים על קריטריונים מסויימים. גם אם זה לוקח כמה ניסיונות לקבל אותם, כל קרב הוא פשוט מעולה.

המשחק הזה, בניגוד לקודמו, מציע פי שלוש יותר קרבות בוסים, ובטח תחשבו שהם מאבדים את החדשנות בגלל זה. ובכן, הם ממש לא. לא משנה אם זה בוס שנלחמתם בו בהתחלה ועכשיו הוא השתדרג, או אם זה סיבוב חוזר עם אחד שכבר נלחמתם בו – כל קרב מרגיש כמו חדש. ל-The Surge 2 יש מגוון בוסים של ממש.

בעוד שבהתחלה זה עשוי להרגיש כמו טריק זול, בהמשך תתחילו להעריך את התוספת של אויבים רגילים לקרבות הבוס. בהתחלה חשבנו שזה מיושן ומיותר, אבל למעשה זה גורם לקרבות להרגיש מציאותיים יותר. כי בואו נודה באמת, תיאורטית, אם הייתם הולכים להלחם במנכ"ל של תאגיד במציאות, סביר להניח שהוא ישלח נגדכם את כל העובדים שלו וכך הם יחטפו חלק מהאש גם כן. ככה בדיוק המשחק הזה מתנהל.

ארץ הפלאות הבלתי נשכחת

בין ההתרגשות שבקרבות והפחד לאבד את כל הציוד עליו עבדתם הרבה מאוד זמן, תמיד איכשהו תצליחו למצוא את הדרך למקום מבטחים עם ציוד רפואי ומקום לנוח בדיוק מתי שתזדקקו לו. אנחנו מצאנו את זה מאוד מועיל ויותר מכך, זה רק הראה לנו כמה חשיבה הושקעה בעיצוב המשחק – כזו שהיינו מצפים ממשחק הוגן ומאתגר כאחד.

השלבים במשחק פשוטים לשינון וקל לנווט בהם. בכל פעם שאתם מצליחים לפתוח יכולת או משיגים גאדג'ט חדש, מיד תצליחו לקשר אותם למקומות שביקרתם בהם ששם הם יהיו הכי שימושיים. כיף לחזור אחורה ולבקר בשלבים שכבר הייתם בהם עם הציוד והיכולות החדשות, ובכך לחשוף סודות חדשים שטרם מצאתם.

איפשהו במהלך המשחק ובין השלבים אתם תצליחו לפתוח את היכולת להשתגר בין מקומות. בעוד שהוא מאפשר לכם לנוע בין שלושה מקומות עיקריים בלבד, זה שינוי מרענן בקצב שהיה אפשר להכניס בשלב מוקדם יותר של המשחק.

להתחיל מההתחלה

The Surge 2 נותן לכם אפשרות ל-New Game+. לא רק שהאתגר של המשחק מתגבר, גם האויבים מסוף המשחק מפוזרים בכל מקום במשחק. אתם גם יכולים להמשיך לשדרג את הדמות שלכם מעבר למגבלה המקורית, ולמצוא שתלים ונשקים חדשים, שלא ניתן היה להשיג בסיבוב הראשון.

מצב ה-New Game+ יכול לעניין אתכם גם אם אתם מחפשים תוספת לעלילת המשחק. לא נהרוס לכם כלום, אבל רק נגיד שתתחילו מנקודה אחרת בזמן, ואתם תהיו דבוקים לכיסא שלכם בצפייה לראות מה יקרה בהמשך.

The Surge 2 הוא משחק חוויית סולזלייק טהורה. אף על פי שהוא קצת לוקה בחסר באשר לגרפיקה שלו או ליצירת הדמויות, הוא מלא באתגרים וחווית משחקיות נהדרת ומאתגרת, קרבות זורמים, וסיפור סוחף. אנחנו ממליצים לכם לנסות אותו ולקחת את הזמן שלכם כשאתם חוקרים את העיר Jericho.