Kingdom Hearts 3 הוא כותר עם הרבה רעיונות מעניינים, אבל עם קרבות כיאוטיים מדי ועולמות ארוכים באופן מייגע, הוא מביא סיום מאכזב לסדרה אהובה.

סדרת Kingdom Hearts היא בין סדרות המשחקים שנשמעות על הנייר כמו פארודיה. המשחקים משלבים בין היקום של דיסני (אשר ידועים בכך שהם אחראים לרוב הילדות שלכם, וקונים לאט את השאר) ו-Square Enix (אשר ידועה בייחוד במשחקי Final Fantasy שמכוונים למתבגרים ומבוגרים).

במשחקים בסדרה יש קו עלילה ראשי אשר נעשה יותר מסובך עם כל משחק. כעת הגיע המשחק השלישי בסדרה (למרות שהוא טכנית התשיעי, פלוס מינוס כמה ספינאופים) שמסיים את הסאגה שנמשכה עד עכשיו. אבל האם המשחק הוא סיום טוב לסדרה כזאת ותיקה ואהובה?

המלחמה הקרבה של חושך ואור

סדרת Kingdom Hearts ידועה לשמצה בכך שהעלילה מצריכה גרפים סבוכים בשביל להבין מה הקשר בין הדמויות השונות, והדיאלוגים השונים יכולים להיכתב על ידי הגרלה של מילים כמו "חושך", "חברות" ו-"תקווה" לתוך משפט. אבל עם כמה שזה אולי נשמע ילדותי, למשחקים תמיד גם היה גמול רגשי. בין אם זה באמצעות הדמויות המוכרות והאהובות של דיסני ו-Sqare Enix או הדמויות הראשיות בסדרה.

העלילה הראשית סובבת סביב הדמות הראשית של הסדרה סורה, שמכין את עצמו לקרב הגדול נגד כוחות החושך. ב-Kingdom Hearts 3, כמו במשחקים הקודמים, מבקרים במהלך המשחק במספר עולמות של דיסני ומשחקים לאורך העלילה של הסרט. הפעם, על מנת להדביק את השנים שעברו מאז המשחק הקודם, העולמות מכילים הרבה מאוד סרטים חדשים יותר כמו: Tangled ,Monsters Inc ו-(איך לא) Frozen. המשחק מניח שראיתם את כל הסרט ורץ עם העלילה, דבר שיכול להקשות עליכם אם לא ראיתם את הסרט.

לי באופן אישי היה קשה להקשר לרוב העולמות במשחק. אין שום אינטרקציה מיוחדת של הדמויות מהסרט עם הקאסט הראשי, והעלילה של העולמות הרבה פעמים מדלגת על קטעי עלילה מהסרט מבלי לקשר אותם או להסביר מה קורה.

לעולמות יש פורמולה רפטטיבית – סורה מגיע לעולם, פוגש את אחד מהנבלים, ונזרקת לעברו פיסת מידע נוספת לקראת הקרב הסופי. בנוסף, העולמות, המעטים יחסית למשחקים הקודמים, שיש במשחק הם ענקיים וריקים. במקום לחלק כל עולם לכמה אזורים זכורים מהסרטים עליהם הם מבוססים, כמו שהיה במשחקים הקודמים, רוב העולמות הם שלבים ענקיים ללא הרבה דברים מעניינים. הדוגמה הכי טובה היא העולם של Tangled שבנוי מהמגדל, העיר ו-3 שעות של יער. זה גורם להרבה עולמות להרגיש מאוסים מהר מאוד.

בין הבעיות הגדולות בעלילה, היא כמות הדמויות המאסיבית במשחק. ישנן בערך 30 דמויות שונות שחלקן גרסאות קצת שונות של אותה דמות. המשחק עדיין מתעקש להשתמש בכל הדמויות במהלך העלילה, אבל לא נותן לשחקן לשחק עם אף אחת מהן מלבד סורה, פרט לקטעים מאוד קצרים, שזה חבל כי לא חסרות דמויות מגניבות לשחק איתן.

כמו שיש הרבה גיבורים, כך גם כמות הרשעים גדולה מאוד, וזה גורם לכך שאין לאף נבל זמן להציג את עצמו ולהרגיש כמו איום על הדמויות.

האכזבה הגדולה מבחינתי היתה דווקא היעדר הדמויות מהסדרות של Sqare Enix כמו Final Fantasy או Nier. בהתחשב ששחקנים רבים משחקים במשחקים בגלל הדמויות הללו והן היו חלק מהבוסים הכי טובים במשחקים הקודמים, קשה להבין למה זה קרה.

קרבות מרהיבים ושטחיים

המשחק הוא משחק אקשן-תפקידים כמו רוב משחקי הסדרה. אתם נלחמים באמצעות שימוש ב-Keyblade, החרבות האיקוניות של הסדרה בעלות צורת מפתח, לצד קסמים, ובשיתוף פעולה עם דמויות שונות שעוזרות לשחקן.

מערכת הקרב עצמה מהנה, אך סובלת משתי בעיות עיקריות. הבעיה הראשונה היא שהתנועה במשחק מרגישה יותר מדי משוחררת. הדמות כל הזמן קופצת מנקודה לנקודה ולפעמים האנימציות עצמן מוליכות אתכם על פני חלקים שלמים מהזירה. זה גורם לקרבות להיות כיאוטיים ונותן תחושה שהמשחק משחק את עצמו יותר משאתם משחקים.

Kingdom Hearts 3

הבעיה השנייה היא שהמשחק זורק עליכם המון אפשרויות במהלך הקרב בתור מהלכים מיוחדים שאפשר לבצע. המהלכים עצמם מתבצעים באופן כמעט רנדומלי, ללא קשר ליכולת של השחקן, לא דורשים שום אסטרטגיה מיוחדת בשביל לגרום הרבה נזק באמצעותם, ומערבים אנימציות נוצצות שרק מחמירות את התחושה של הבלגאן תוך כדי הקרב.

אבל במשחק החדש ישנה גם תוספת מעניינת לקרבות והיא האפשרות לשנות את הצורה של הנשק שלכם. שינוי הצורה מוביל לסגנון לחימה חדש לחלוטין, בין אם זה רובים, חניתות או יויואים ענקיים. הרעיון עצמו מאוד מגניב, גם אם שינויי הצורה סובלים אפילו יותר מתחושת חוסר השליטה. בנוסף, לפעמים יש להם אנימציות ארוכות שלא ניתן לדלג עליהן, שלוקחות את השליטה מהשחקן למשך יותר מדי זמן.

כלי הנשק עצמם לא מאוזנים מבחינת יכולות, ואפילו אם אהבתם נשק ספציפי, קשה למצוא סיבה להשתמש בו כאשר מקבלים נשק שגורם ליותר נזק. יש מנגנון לשיפור נשקים, אבל הוא מצריך מציאת הרבה משאבים בשביל שיפורים נראים לעין.

סך הכל מערכת הקרב כיפית אבל במובן מאוד שטחי. יש הרבה דברים נוצצים שקורים על המסך אבל אין באמת בכל האפשרויות השונות תוספת של עומק לקרב. המשחק עצמו קל, גם ברמת הקושי הגבוהה ביותר והשחקן צריך להגביל את עצמו אם הוא רוצה לקבל אתגר מהקרבות במשחק.

מה לעשות בין קרבות

מלבד קרבות סטנדרטיים יש עוד כמה אלמנטים למשחקיות. יש מיני משחקים שונים, כמו משחקונים של Game & Watch, משחקונים של יצירת רצפים וסנובורד בעולם של Frozen. רובם מהנים, אבל לא יגרמו לכם לחזור אליהם. מלבד הסנובורד שהוא משחק השלג הגרוע ששיחקתי.

ישנן גם כמה משימות צד, כמו למצוא 90 סמלים של דיסני בעולמות השונים או אתגרים שונים לביצוע. רובם לא ממש מהנים ומרגישים יותר מדי כמו מטלה מאשר אתגר.

מה שכן היה כיף היה הטיסה בספינת הגמי (Gummi), ספינת חלל שחוקרים איתה את האזורים בין העולמות. אפשר לשדרג את הספינה עם חלקים שמוצאים ולהיכנס לקרבות. זה מאוד כיף לחקור ולירות עם הספינה ורק חבל שרוב הקרבות איתה מאוד קלים.

עוד חלק במשחק שאהבתי היה שייט בסירת פיראטים בעולם של שודדי הקאריביים, שמאפשר לחקור איים שונים ולהילחם נגד פיראטים אחרים. הרעיון מרגיש מאוד דומה לקרבות הספינות של Assassin's Creed 3, אבל זה עדיין כיף.

עולמות וקרבות מהסרטים

הסביבות, האנימציות והמודלים השונים נראים טוב וחלק. העולמות השונים של דיסני מתאימים למקור ולעתים מתעלים עליו.

זה גם מתבטא בגרסאות השונות של הדמויות כאשר הן מגיעות לעולמות השונים. כמו במשחקים הקודמים, כאשר הדמויות השונות מבקרות בעולם, הן משתלבות בו. בעולם של Monsters Inc הן יהפכו למפלצות, ובעולם של Toy Story הן יהפכו לצעצועים. הדמויות תמיד משמרות את המראה הייחודי שלהן, אבל מצליחות להראות כמו דמויות השייכות לעולם שבו הן מבקרות. זו נגיעה נחמדה שמוסיפה לחווייה.

גם הקרבות נראים מעולה, עם אנימציה מעולה לכל המהלכים השונים. בייחוד מרשים שלכל נשק יש מהלכים משלו, כחלק ממנגנון שינוי הצורה.

רוב המנגינות ב-Kingdom Hearts 3 הן די נשכחות, והמנגינות היחידות שאני זוכר הן המנגינות מתוך הסרטים עליהם מבוססים העולמות כמו במקרה של Toy Story. הדיבוב של הדמויות הראשיות הוא טוב, אבל בעולם של שודדי הקאריביים ניכר לשמוע שלא מדובר בקאסט המקורי של הסרט, ושם הדיבוב פחות מוצלח.

סוף של מסע של שנים

Kingdom Hearts 3 הוא סיום מאכזב לסדרה עם הרבה פוטנציאל. כשחקן ששיחק את רוב המשחקים בסדרה הוא בעיני הכותר הכי חלש בה, עם מערכת קרב שלא באמת מצריכה מחשבה, עולמות נפוחים מדי, ועלילה שסוגרת את הסדרה באופן לא מספק.

בעוד שהוא נראה טוב מאוד ובעל הרבה רעיונות מעניינים, הביצוע שלהם לא נותן להם להתממש. המעריצים של הסדרה ישחקו במשחק בשביל לראות איך נגמרת העלילה של סורה (לפחות עד ההמשך שבטח יבוא), אבל קשה לי להמליץ על Kingdom Hearts 3 למי שלא שיחק במשחקים הקודמים.