בכנס שנינטנדו ערכה לאחרונה הוכרזו מספר דברים חשובים על הסוויץ'. מדובר כמובן על מתי נינטנדו תשחרר את הקונסולה, מה יהיה המחיר שלה ברחבי העולם, ומה יקבל אדם שיקנה את המארז הבסיסי של הקונסולה.

הקונסולה תושק בארצות הברית, יפן, בריטניה, מדינות"גדולות" באירופה (כנראה לא ישראל), הונג קונג ואזורים אחרים ב3 במרץ השנה, ממש עוד מעט. היא תעלה 300 דולר בארצות הברית, 280 פאונד בבריטניה ו-29,980 ין ביפן. לא שוחרר מחיר אירופאי אחר.

אז מה תקבלו בקניית המארז הבסיסי? ובכן תקבלו את הקונסולה עצמה, שהיא לא המכשיר שיעמוד על המדף, אלא הטאבלט עצמו. הטאבלט ישדר את המשחק והמשחקים יוכנסו לתוכו בעזרת כרטיסיות SD ייחודיות. לאותו מכשיר יהיו חיי סוללה של שעתיים וחצי עד שש שעות, תלוי במשחק. תקבלו גם את תחנת השידור עצמה, אשר תתחבר לטלוויזיה וכאשר הטאבלט יונח בתוכה התחנה תשדר את המשחק מהטלוויזיה.

איך שולטים במשחק? JoyCon. כל קונסולה תקבל שניים כאלו, אחד ימני ואחד שמאלי. אפשר לחבר אותם לטאבלט עצמו, אפשר להפריד אותם לשני שלטי תנועה/דמויי SNES נפרדים, ואפשר לחבר אותם לנינטנדו גריפ – אשר מדמה בקר משחק רגיל. לגבי יכולות התנועה של הג'וי קונים בנפרד, הם מתפקדים כמו גרסה משופרת של הווי פלאס, כולל זיהוי עומק וסימוצליית רעד משופרת הנקראת HD Rumble. הם יבואו בחבילות הבסיס בצבעים אפור, ניאון אדום וניאון כחול. חיי הסוללה שלהם יהיו כ20 שעות.

בנוסף תקבלו את החוטים הרגילים (חיבור AC לחשמל וחיבור HDMI לטלוויזיה), אבל תקבלו גם רצועות אשר יוכלו להתחבר לג'וי קון ולשמש בקרי תנועה בטוחים יותר,וגם יעבו טיפה את השלט, שכן הוא יחסית קטן.

C2BoUoUUoAAJAcs

זהו מחיר בינוני יחסית למה שמקבלים. כיום ה-PS4 Pro נמכר בכ$400, וזה מכשיר נייח חזק עם ספריית משחקים מגוונת. מצד שני Xbox One S נמכר במארז ב$300, וגם לו יש ספריית משחקים נאה וכוח רב. כרגע היתרון של הסוויץ' הוא הניידות שלו וכמובן יתרון הבית של נינטנדו – בעל ספריית המשחקים הבלעדיים הגדולה ביותר. כנראה שנצטרך לחכות לתגובת הציבור.