היום משהו קצת שונה, סימולטור מקצועי לאופנועים של Moto Trainer מגיע לשוק הפרטי. הסימולטור משמש כמאמן רשמי של MotoGP (עליו נדבר בהמשך) ועכשיו כל אופנוען יכול לחבר אותו ולהיות ולנטינו רוסי ליום אחד.

אם יש משהו שמסמל את הניינטיז יותר מהוויכוח על "סיינפלד" נגד "חברים", זה משחקי ארקייד שתמיד ישבו בהם זוג אופנועי פלסטיק מחוברים למסך ותמיד נהניתי לרכב עליהם בפניות של מסלולי המרוצים. כיום, עם הטכנולוגיה האימרסיבית המתקדמת אנחנו יכולים לדמות טיסה במטוסים, מטוסי קרב ואפילו לבקר בתחנות חלל באמצעות סימולציות מתוחכמות ומציאות מדומה. חברת Moto Trainer מכוונת בדיוק לזה ולוקחת את הידע שלה ממסלולי המירוצים לעולם הסימולטורים.

מירוצי MotoGP הם המירוצים הבכירים ביותר בענף המירוצים הדו גלגלי. כל שנה משקיעות חברות הרכב מיליוני דולרים כדי להצליח ולנצח את החברות המתחרות. הרבה אגו, אמוציות, ויותר מהכל, טכנולוגיה, משתתפים בזירת המירוצים החדשנית הזו. לטכנולוגיה משמעות כל-כך גדולה במכונות המופלאות האלה, שרוב האימונים נעשים בכלל על המסלול.

מירוצי MotoGP מתרחשים לאורך השנה במקומות רבים ברחבי העולם, מאוסטרליה ועד המפרץ הפרסי, והחשיבות בהיכרות של המסלול ובהתאמת האופנוע אליו חיוני מאוד להצלחה. אם בכדורגל או בכדורסל מדברים על מגרש ביתי, פה אנחנו מדברים על מכונה שלמה שצריכה לעשות את ההתאמות ברמת הבוכנות, הצמיגים, הבלמים, והמתלים כדי להתאים את האופנוע ולהפוך את הרוכב למיומן, וכל זה חוזר על עצמו מחדש כל שבוע. 

בסיבובים מסוימים אפשר להגיע עם המרפק לאספלט, אל תנסו בבית, או באיילון…

כאן נכנסות לתמונה מערכות כמו Moto Trainer, שהיא מערכת שמסמלצת (מלשון סימולציה, כן?) את המסלול ומעבירה את הפידבק לאופנוע עצמו על ידי מערכת של קפיצים וחיישנים שמתחברים לאופנוע אמיתי ומפעילים עליו את כל העוצמות והלחצים שיש על אופנוע אמיתי במסלול אמיתי.

כמי שיש לו כמעט עשרים שנה על אופנועים עם רכיבות במסלולי ספורט, התשלמויות בחו"ל ואף כמה התרסקויות אני יכול להגיד לכם שרכיבה אמיתית לא דומה בשום מצב למה ששיחקתי בתור ילד בשנות התשעים. קווי הפניה בכל סיבוב זו אומנות שמשתנה מפניה לפניה ומאופנוע לאופנוע. יש לחצים אדירים על המתלים של האופנוע ובלימה משפיעה עליו בצורה קיצונית.

זה בדיוק מה ש-Moto Trainer מנסה לדמות, איך זה לרכב באמת על אופנוע במסלול. כאמור, הגדולה של Moto Trainer מתבטאת בכך שהוא לוקח אופנוע גשמי ואמיתי לגמרי, כזה שכל אחד רוכב עליו, מחבר אותו למערכת וכך יוצר סימולטור אמיתי בתגובות של האופנוע. 

הנה אני לפני שגיליתי שאפשר לעשות את זה בבית עם בוקסר וכפכפים

הסימולטור לא נראה מושלם ואני מניח שלא נוכל לחוש רעידות, או זריקות זנב וכל מיני תופעות שקורות לאופנוע במהירות גבוהה. אולם, זה בהחלט נראה כאילו שזה מעניק תחושה אמיתית של רכיבה על אופנוע. באופן אישי, הייתי מעדיף לראות את המסלול במציאות מדומה ולא במסך שטוח שנמצא ממול אולם ברכיבה ספורטיבית זה פחות קריטי כי המבט גם ככה מופנה תמיד קדימה. 

סימולטורים הם דרך מעולה להתאמן בימינו והיכולות של מחשב לדמות את המציאות הולכות ומפתיעות כל פעם מחדש. סימולטורים שמשמשים טייסי קרב לאימונים נמצאים כיום ברשות שחקנים ועכשיו אפילו מכשירים כמו Moto Trainer שמשמשים לאימון של רוכבי MotoGP יכולים להגיע אלינו הביתה, אכן זמנים מעניינים.