מי לא מכיר את טרילוגיית הספרים (וכמובן 4 הסרטים) של משחקי-הרעב? וז'אנר משחקי ה- Battle Royale בהשראת הסרט בעל שם זה שפורחים כעת? בין אם PUBG, המוד ל-Dayz שהתחיל את הכל, Fortnite שהביא את הטוויסט שלו, ו-Fear the Wolves עליו התברשנו לאחרונה וסיפרנו לכם בכתבה הבאה.

אז בטוח שמישהו מכם אמר לעצמו – "היי, זה יהיה ממש מגניב אם ישלבו את שני הסרטים?" אז Darwin Project זה הילד של שני הורים שכאלה, מבית המפתחת Scavengers Studio.

במשחק Darwin Project, עשרה אסירים נזרקים אל תוך זירה של תוכנית ריאלטי מעוותת, ועליהם להילחם עד למוות על מנת לנצח. עשרת השחקנים צריכים לנצח את הקור, לעקוב אחרי שאר 9 המתמודדים, לבנות כלים, להציב מלכודות ולהיות המתחרה היחיד שנשאר לעמוד בסוף הלילה הארוך.

אז במה שונה Darwin Project מהמשחקים האחרים בז'אנר? ומה הקשר למשחקי הרעב? אז התשובה נעוצה בדרך שבה תיבחרו לחוות את המשחק, באחת משלוש דרכים: כמתחרה, כבמאי המשחק, או כצופה.

מתחרה:

כאשר תצטרפו כמתחרה, תהיו אחד מעשרה שחקנים שנלחמים אחד בשני בזירה בתקווה להיות השורד היחיד.

המשחק נותן לכל שחקן קשת וגרזן כהתחלה. על השחקן לחפש בעולם המשחק רכיבים שונים המפוזרים, על מנת להרכיב כלים שונים שיתווספו לארסנל שלו ויסייעו לו לנצח. כלים אלה כוללים מגני אנרגיה שיאפשרו לשחקן לספוג נזק בזמן קרב עם שחקן אחר, בגדים שייסיעו לכם להתמודד עם הקור, ותותחים אוטומטיים ומלכודות שונות שתוכלו להציב לשחקנים האחרים.

הנקודה המעניינת היא, שבזמן שתחפשו אחרי רכיבים ותבנו לעצמכם כלים, או אפילו תדליקו אש, הדבר ישאיר אחריכם עקבות שיאפשרו ליריבים לאתר אתכם בקלות יתרה.

בדומה לשאר משחקי ה-Battle Royale, עם התקדמות הקרב, אזורים שונים בזירה יהפכו לבלתי ניגשים, דבר שיחיש את האקשן ויאלץ את השחקנים להילחם אחד בשני.

במאי המופע:

במידה ותבחרו להיות במאי המופע, אתם תוכלו לצפות בכל זירת הקרב של המשתתפים, כאשר תנהלו את הסיבוב מעל גבי טיסן ענק. כלי הניהול שלכם כוללים פצצות אטום קטנות, סגירת אזורים, וסופות המשפיעות על כח המשיכה. כבמאי המופע, מוטלת עליכם האחריות לגרום לדברים להיות מעניינים, וליצור בידור נוסף עבור הצופים.

ארסנל הכלים של במאי המופע נפתח באמצעות מערכת התקדמות, בעלת פוטנציאל השפעה רב על תוצאות הקרב בין השחקנים. תפקידו של הבמאי הוא לקריין ולפרשן עבור הצופים את המתרחש על המסך, ולהעיר את תשומת ליבם לאירועים מעניינים הקורים בזירה. בדומה למשחקי הרעב, הוא משלב את הקהל בהחלטותיו ובנעשה בזירה, כפי שנפרט בהמשך.

צופה:

אז המפתחים מאחורי Darwin Project מודעים לנעשה בעולם הגיימינג, ובפלטפורמות הצפייה השונות בהם שחקנים בכלל צופים בשחקנים אחרים משחקים – Mixer, Youtube, Twitch הן ה-3 המובילות כיום (כאשר פייסבוק מנסה למצב את עצמה והיא קצת בפיגור).

ב-Darwin Project הדברים נלקחו צעד אחד קדימה, ובגלל שהמשחק אקסקלוסיבי לפלטפורמה ה-Xbox, הוא משלב בצורה מלאה את פלטפורמת ה-Mixer של Microsoft.

הפעם, הצופים שיתחברו לשידורי הסטרימינג של השדרנים האהובים עליהם שישחקו במשחק כ"במאי מופע", הם יוכלו לקחת חלק פעיל. איך? בכל פעם שבמאי המופע ישתמש באחד מכוחותיו, הוא יכול לתת לצופים להחליט מה המטרה. הצופים יצביעו, והכח ישוחרר על האיזור בו נמצא השחקן שזכה במרבית הקולות. חלק מכוחות אלו יכולים לסייע לשחקן, וחלק לפגוע בו.

המשחק יושק ב-9 למרץ בתחילה כ-Xbox Game Preview (הגרסא האקסבוקסית ל-Early Access), ומחירו ההתחלתי בחנות ה-Online הוא כ-15$ אמריקאים.