בשבועות האחרונים היו מספר שמועות על אוזניות חדשות מבית סוני, כך שזה לא מפתיע אף אחד שסוני הכריזה על אוזניות דגל חדשות בעלות יכולת סינון רעשים אקטיבי, ה-Sony WH-1000XM5 (סוני, תלמדו בבקשה ממותג ה-LinkBuds שלכם ותנו שמות נורמלים).

האוזניות החדשות צפויות לעלות כ-$399.99 (מחיר מומלץ לצרכן), מה שמשקף קפיצה במחיר לעומת קודמן, והן מיועדות לנחות בחנויות בעולם וגם בישראל ב-20 למאי.

WH-1000XM4 כבר היו ידועות בתור אוזניות עם סינון רעשים מהטובים ביותר בשוק, אך הפעם בכדי לשפר את יכולת סינון הרעשים, סוני הוסיפה מעבד נוסף ל-WH-1000XM5. השיפור הולך להיות מורגש בעיקר בטווח התדרים האמצעי עד גבוה, לפחות כך נאמר לנו על ידי סוני. רעש זה כולל בתוכו רעשים סביבתיים יום יומיים כמו רעשי מכוניות וקולות של אנשים.

Sony WH1000XM5

העיצוב המחודש של ה-WH-1000XM5 שונה מאוד מקודמו ומקבל עיצוב יותר מודרני. סוני בחרה ללכת על חיבור האוזניות לקשת בעזרת ציר מסתובב והזיזו את המיקרופונים (שאגב, יש בהן לא פחות מ-8 עכשיו) מסביב לאוזניות. הקשת של האוזניות גם היא מקבלת ריענון עיצובי, ותהיה עשויה מעור סינטטי, שיגרום לקשת להיות קצת יותר דקה ממה שהייתה עד כה. השליטה באוזניות לא השתנתה כלל, האוזניות עדיין יגיבו להקשות והחלקת האצבע על האוזניות עצמן וישנו גם כפתור פיזי אשר יתן לכם להעביר בין מצב סינון רעשים אקטיבי (ANC) למצבים השונים האחרים.

החלקים הפנימיים של אוזניות ה- Sony WH-10000XM5 מגיעות עם דרייברים של 30 מ"מ באוזניות עצמן לעומת ה-40 מ"מ של הדגם הקודם, מה שאמור לתת לאוזניות להיות יותר קשיחות וקלות. נראה שסוני הקשיבו לפידבק של המעריצים שלהם, מאחר ואחת התלונות הגדולות היה על הבאס המעומעם ונראה שעם יציאת הדגם החדש הם ישפרו את זה.

Sony WH1000XM5

סוני גם הדגישה מאוד את שיפור איכות השיחות על ידי הקצבת 4 מיקרופונים יעודיים לקליטה הקול שלכם ו-4 אחרים בשביל לסנן את הרעשים מסביב עם אלגוריתם מיוחד. כמובן שכל הפיצרים שסוני כוללת בתוך האוזניות שלה כמו: LDAC, DSEE, Extreme upscaling, 360 Reality Audio, Speak to Chat, ועוד יהוו חלק אינטגרלי בחוויה של האוזניות הללו.

ה- Sony WH-10000XM5 לא באמת מחדשות הרבה ביחס לקודמן, אך Sony בטוחים שהדגם החדש מבטא שיפור בסדרת אוזניות ה-1000X שלה בכל מה שקשור לסאונד, סינון רעשים וכמובן איכות השיחות.

אנחנו כמובן מתרגשים לקראת האפשרות לנסות את האוזניות הדגל הללו בקרוב אז תמשיכו לעקוב אחרינו לסקירה מקיפה בעתיד הקרוב.