מה קורה כשעכברוש מעבדה נושם את נשימתו האחרונה וניתן לו במתנה לחיות את יומו האחרון מחדש על ידי אלוהי העכברושים? הוא מתחיל לרקוד את דרכו לנקמה המתוקה בבני האדם שכלאו אותו, כמובן! ישבנו עם המפיצה NIS America לראות את דמו המשחקיות של Mad Rat Dead בתצוגת Gamescom 2020 המקוונת שלהם ותקשיבו, זה מעולה!

אתחיל מכך שהמוסיקה, כפי שאולי שמעתם בסרטון לעיל, נהדרת וגרובית בטירוף. יש מנגינות מעט יותר רגועות וכאלה יותר סוערות וסוחפות, אבל אין ספק שהמפתחים,Nippon Ichi Software, יודעים בדיוק מה לשים בראש מעייניהם במשחק מבוסס קצב. כן-כן, המשחק Mad Rat Dead הוא משחק קצב שמספר את סיפורו של עכברוש שרוצה להשמיד את בעליו תוך הזמן הקצוב שנשאר לו. הרבה שימוש בשורש ק.צ.ב.

המשחק הוא בעצם פלטפורמר שכדי להתקדם בו עליכם ללחוץ על כפתורי ההתקדמות לפי המקצב של השיר בשלב, כל תנועה (זינוק, קפיצה וכדומה) מופעלת על ידי לחצץ אחר. אתם לא חייבים ללחוץ על כפתור בכל ביט ואתם בהחלט יכולים לעצור שנייה ולחשוב לאן הלאה. מצד שני, אם תלחצו על הלחצנים באוף-ביט התנועה שלכם תואט, מה שיכול להיות קטלני אם זה קורה בדיוק כשאתם מעל תהום.

אבל גם אם קרה ונפסלתם, אל חשש! במחיר שבירת הקומבו וגזילת זמן יקר מהשעון שלכם, תוכלו להחזיר את העכברוש המטורף שלכם מעט אחורה בזמן (כאמור, למרות החזרה בזמן הפז"מ דופק) ולנסות שוב לעבור את המקום. כמו כן, השלב מגלה לכם מתי כדאי לכם להאט על ידי שינוי במוסיקה, יש קטעים נמרצים יותר וכאלו רגועים יותר ובכך הוא רומז לכם איך כדאי לכם להניע את יקירנו המשופם. אם אתם לא בטוחים איפה אתם בשלב, יש סרגל סכמטי שמראה את ההתקדמות שלכם בשלב בלי להפריע לכם לראות ולהגיב בזמן למה שקורה על המסך.

Mad Rat Dead

כל זירה שהצלחתם להביס במשחק ניתן לנסות שנית כדי לשפר תוצאות, לשחק ברמת קושי קשה יותר ואף לבחור מנגינה אחרת לרוץ איתה את השלב הזה. במשחק יש גם קרבות בוס מגוונים. שלב הבוס שהוצג לנו בדמו כלל עכברי מעבדה שנטרפה עליהם דעתם והם משחרים לטרף. המציגה הדגימה כיצד עליכם להתחמק ולתקוף חזרה לפי הקצב, והסבירה שלנוחיותכם יש אפילו נעילה אוטומטית על האויבים. למדנו גם שמוחות משוגעים הם סכנה גדולה, וכדאי להתרחק מהם ולא לגעת בהם פן ניפסל.

סגנון הציור מזכיר מאוד סרטים מצויירים, וזה סגנון שמאוד הולם את Mad Rat Dead. עיצוב השלבים נראה מגוון ומאתגר, ואני בטוח שיהיו לא מעט סטרימרים שפשוט יעבירו שידורים שלמים על המשחק הזה כשהוא יגיע אלינו ב-30 לאוקטובר, 2020 ויהיה זמין על PlayStation 4 ו-Nintendo Switch.

Mad Rat Dead
Mad Rat Dead
Mad Rat Dead