NASEF, הלא היא הפדרציה הצפון אמריקאית ללימודי Esports, מגיעה לישראל עם תחרות עיצוב במשחק הפופולרי Minecraft, בשם Minecraft Masters.

התחרות נעשת תחת הפדרציה לגיימינג חינוכי ותתרחש כבר בקיץ הקרוב. זו השנה הראשונה שבה גם צוותים מישראל מוזמנים לתחרות, שהולכת להיות חגיגה של Minecraft ויצירתיות. הפדרציה הוקמה ע"י אנשי מפתח בתחומי החינוך, הגיימינג והספורט האלקטרוני בישראל.

מטרת הפדרציה היא לשלב את ההצלחה של תחום הגיימינג ברב צעירים כדי לחזק ולעניין תלמידי חטיבת ביניים ותיכון לעסוק במדעים, טכנולוגיה הנדסה ומתמטיקה. ע"פ הראיה המובילה את הפדרציה לגיימינג חינוכי, ניתן באמצעות מדיום זה לייצר חווית למידה אימרסבית ואותנטית שמתאימה לדרישות הטכנולוגיות של עולם ההיי-טק. נוסף על כך, המציאות של ימינו בעידן הקורונה, מחזקת אמצעים שונים כדוגמת ה-Minecraft Education Edition ככלי ללמידה מרחוק באופן קבוצתי.

למי שנחת זה עתה על כדור הארץ, Minecraft הוא כנראה המשחק הנמכר ביותר בעולם כיום עם למעלה מ- 200 מיליון עותקים שנמכרו מאז השקתו הרשמית בשנת 2011 ולאחר שנקנה על ידי חברת מיקרוסופט בשנת 2014.

העולם של Minecraft מורכב מקוביות. קוביות שניתן לחצוב, לאסוף, לאגור במלאי שלך ולהשתמש בהם לבנייה. יש נהרות ועצים העשויים מבלוקים ריבועיים ויש בעלי חיים ובני אדם העשויים מבלוקים. בכלל, בלוקים זה דבר חשוב שם. בלילה, אחרי שהשמש הקובייתית שוקעת יוצאים הזומבים הקובייתיים ומאיימים על השלווה של העולם הקובייתי. אבל מעבר לזה, העולם בנוי על בנייה והרכבה. כל הקוביות ניתנות לשימוש ומכל דבר אפשר לבנות משהו. החל ממפלים של קוביות מים וכלה בטירות, מבצרים והרים מושלגים. הכל ניתן לבנות בקוביות של Minecraft.

פה נכנסת לתמונה הפדרציה לגיימינג חינוכי, שתקיים את תחרות Minecraft Masters – תחרות Esports יצירתית במיוחד שתגרום לקבוצות להיאבק על התוצאה היצירתית ביותר. לשם כך היא פונה לצוותים של שני אנשים ומעלה בגילאי 13 עד 18 ומבקשת מהם להעלות סרטוני וידאו של הדברים הכי יפים שהם יכולים לבנות במשחק.

Minecraft מעודד יצירתיות

התחרות עצמה תחולק לשני שלבים עיקריים: שלב הניפוי והשלב החי. בשלב הניפוי יוכלו המועמדים להעלות סרטון וידאו של יצירותיהם ולתת לשופטים לבחור את הארבעה הטובים ביותר. שלב הניפוי יתחיל ביום שני, ה-29 ביוני, ויימשך כשבועיים וחצי עד ליום שישי, ה-17 ביולי. אני מנחש שכל הצוותים החזקים יחכו לרגע האחרון כדי להעלות את הסרטונים שלהם, אז צפו לתחילת האקשן בשבוע האחרון לתחרות.

לאחר שלב הניפוי, תיבחרנה 4 קבוצות מנצחות ויתחיל השלב החי בו יצטרכו המתמודדים לעקוב אחר הנחיות בנייה בשידור חי ולהתמודד ראש בראש עד להכרזה על המנצח. במקביל, כל אלו שלא עלו לשלב החי יוכלו להשתתף במקצה נפרד של אתגרי בית ולענות עליהם גם בזמן אמת. 

NASEF Minecraft Masters

אירוע Esports בקנה מידה מרשים כל כך ובמשחק יצירתי כל כך הולך להיות מעניין מאוד ומאתגר מבחינה יצירתית. זוהי תחרות ששמה דגש על יצירתיות ולא על מהירות או קשר עין-יד, ולכן היא הולך להיות שונה מתחרויות Esports קונבנציונאליות. יצא לי לראות כמה תחרויות פנימיות של ילדים במשחק Minecraft ואני חייב להודות שראיתי דברים מדהימים.

הורים לילדים, עודדו את ילדכם להשתתף בתחרות. אם יש משחק שאני ממליץ בלב חם לכל ילד זה Minecraft. מדובר במשחק חינוכי ויצירתי ומצוין. זו היא גם המנטרה של NASEF, שהוקמה כדי לתמוך בתחרויות Esports ולהביא את הספורט כמכשיר חינוכי לילדים על מנת להקנות להם מיומנויות של שיתופי פעולה, תקשורת ופתרון בעיות.

האקו-סיסטם של NASEF, כפי שהיא רואה את השחקנים וחברי הארגון.

ולכל הילדים שקוראים את זה – אני מפציר בכם להשתתף. לא צריך הרבה מעבר ליצירתיות והיכרות בסיסית עם Minecraft (שניתן ללמוד יחסית מהר). בכדי להשתתף יש צורך בכמה תוכנות בסיסיות המפורטות באתר התחרות. החשובה מכולן היא השימוש ב-Minecraft Education Edition שמשמשת ללימוד מרחוק של תכנים ומומלצת ביותר.

מי יודע, אולי הזוכה הגדול נמצא בישראל וקורא את המילים הללו עכשיו.

תוכלו למצוא פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק של פדרציית הגיימינג החינוכי בישראל!