קצת יותר משנה חלפה מאז יציאת יצירת המופת Super Smash Bros. Ultimate. בתקופה הזו, המשחק הפך להיות משחק המכות הנמכר ביותר בכל הזמנים, ועקף את Street Fighter II עם מעל ל-15.5 מיליון עותקים שנמכרו ברחבי העולם.

מוקדם יותר היום, באירוע חשיפה חמישי ואחרון, נחשפה הדמות האחרונה שתצטרף לסגל הלוחמים של Super Smash Bros. Ultimate במסגרת ה-DLC אשר קרוי Fighters Pass Vol 1. דמות זו היא לא אחרת מאשר גיבור/ת המשחק Fire Emblem: Three Houses, ביילת' (Byleth).

מפלחים את הרקיע עם חרב הבוראת

הדמות החדשה שתצטרף לסגל הלוחמים של Super Smash Bros. Ultimate היא לא אחר מאשר ביילת' (Byleth), דמות השחקן במשחק התפקידים הטקטי המצויין משנה שעברה, Fire Emblem: Three Houses.

בשונה מדמויות אחרות בסדרה שהצטרפו ל-Super Smash Bros, ביילת' משתמש ביותר מחרב – ב-Super Smash Bros. Ultimate, ביילת' משתמש בארבעת עתיקות הגיבורים (Hero Relics), הנשקים החזקים ביותר ב-Fire Emblem: Three Houses, חרב הבוראת (Sword of the Creator), החנית ארידבהר (Areadbhar), הגרזן איימר (Aymr), והקשת פיילנוט (Failnaught). ביילת' צפוי להיות משמעותית יותר איטי מהדמויות האחרות בסדרה, אבל עם מגוון הנשקים שלו, הוא יהיה מסוגל לפגוע חזק ומרחוק.

כל אחד מהנשקים הללו מקושר לאחד מכיווני ההתקפה של ביילת' – בהתקפות למעלה, ביילת' ישתמש בחרב הבוראת, התקפות לצד ישתמשו בארידבהר, התקפות למטה ישתמשו בגרזן איימר, והתקפה ללא הטיה תתן לביילת' להשתמש בקשת פיילנוט. סך הכל, נשמע שביילת' יהיה מעט מאתגר לשליטה, אבל אני מתכנן להתמקצע איתו, כי מה לא עושים כשמוסיפים לכם דמות ממשחק שאתם אוהבים?

ביילת' מקבל 8 סקינים שונים אך בעלי משמעות – הראשון הוא ביילת' הזכר, השני הוא ביילת' הנקבה, השלישי הוא ביילת' לבוש בצבעים של דימיטרי, הרביעי הוא ביילת' לבושה בצבעים של אדלגארד, החמישי הוא ביילת' לבוש בצבעים של קלוד, השישי הוא ביילת' לבושה בצבעים של סות'יס, השביעי הוא ביילת' עם שיער ירוק, והשמיני הוא ביילת' הנקבה עם שיער ירוק. לשחקני המשחק, כל אחד מהסקינים הללו הוא בעל משמעות ומעניין, ולכן זה מאוד משמח לראות את הפרטים הקטנים הללו.

בנוסף לביילת' עצמו, למשחק מצטרף שלב חדש, והוא לא אחר מאשר המנזר של גארג מאך (Garreg Mach), האקדמיה לקצינים בה עיקר עלילת המשחק של Fire Emblem: Three Houses מתרחש. השלב יתחיל בשוק של המנזר, ולאחר זמן מה, תופיע פלטפורמה אשר תוביל את השחקנים לאולם הראשי. מאוחר יותר, מופיעה פלטפורמה פעם נוספת אשר מעבירה את השחקנים לגשר, ולבסוף לכנסיה. בכל אחד מהאיזורים הללו נוכחות דמויות שונות מהמשחק ברקע השלב.

ביחד עם הדמות החדשה, צפוי להפתח לוח נשמות (Spirit Board) חדש עם אתגרים המבוססים על דמויות מהמשחק Fire Emblem: Three Houses, שיעניקו לשחקנים נשמות המתאימות לדמויות מהמשחק. כמו כן, צפויות להווסף למשחק כ-11 מנגינות מ-Fire Emblem: Three Houses אשר כוללות את מיטב השירים האפיים של המשחק.

לצד השלב והדמות החדשה, זמינות לרכישה כ-5 תחפושות עבור ה-Mii Fighters במשחק. תחפושות אלו כוללות תחפושת של אלטאיר מ-Assassin's Creed, תחפושת של הערנבים (שגיאה מכוונת) מ-Rabbids, זוג תחפושות של מגהמן מכותרים שונים בסדרה, ותחפושת של לא אחר מאשר להיט האינדי קאפהד (Cuphead). עם רכישת התחפושת של קאפהד (שכן, אף אחת מהתחפושות הללו לא זמינה ביחד עם רכישת ה-Fighters Pass אלא בקניה נפרדת), שחקנים יקבלו מנגינה חדשה מהמשחק.

לשרוף את הסמל בלהבות

זה לא סוד שכמו לי, גם ליוצר משחקי Super Smash Bros, מסהירו סאקוראי (Masahiro Sakurai) יש פינה חמה בלב לסדרת Fire Emblem. לאורך השנים שבה סדרת Super Smash Bros קיימת, הצטרפו אליה כ-7 דמויות מהסדרה (לפני זו), שמהוות בערך עשירית מהדמויות במשחק. לכן, לא היה זה מפתיע שההכרזה, שהיתה מאוד משמחת עבורי, היתה מאכזבת עבור מעריצים אחרים.

ובכן גם לשחקנים שלא קיבלו את הדמות שהם רצו אין סיבה לדאוג – בסוף השידור, סאקוראי עדכן שהתוכניות לקראת סט הדמויות הבא, Fighters Pass Vol 2, הושלמו, ושבקרוב מאוד הסט יהיה זמין לרכישה מראש. ה-Fighters Pass Vol 2 יכלול כ-6 דמויות, אשר יחשפו ויצאו הדרגתית במהלך 24 החודשים הבאים.

ביחד עם ה-Fighters Pass Vol 2, שחקנים יקבלו תחפושת מ-Legend of Zelda: Breath of the Wild. תחפושת זו לא תהיה זמינה לקניה בנפרד, אך תכלל ביחד עם ה-Fighters Pass Vol 2 בתור בונוס לרכישה. כמו בפעם שעברה, צפויות לנו דמויות חדשות, שלבים מתאימים, מנגינות חדשות, ולוחות נשמות חדשים. אולי הפעם הייתי ממליץ להערך נפשית להכרזה על עוד דמות מ-Fire Emblem.

Super Smash Bros Ultimate Fighters Pass 2

בתור מעריץ של סדרת Fire Emblem, ובמיוחד של הכותר האחרון, Fire Emblem: Three Houses, הייתי בעננים עם ההכרזה האחרונה. הדמות החדשה ביילת' נראית מגוונת, ולא יכולתי לבקש רשימת שירים מוצלחת מזו שנחשפה.

אבל גם אם אתם מאוכזבים מהדמות, אל דאגה – אני בטוח שה-Fighters Pass Vol 2 יכיל שלל דמויות מעניינות ומפתיעות שישמחו מלא שחקנים.

ביילת' עתיד להצטרף ל-Super Smash Bros. Ultimate ב-28 לינואר. הוא יהיה זמין במסגרת ה-Fighters Pass, אך ניתן גם לרכוש אותו גם בנפרד.